Bildtråden på dressyrhästarna, del VII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Bildtråden på dressyrhästarna, del VII

Jag har faktiskt också sett att flera ZW ungar liknar varandra otroligt! :D

Du har ingen bild på henne att visa?

Här har du en uppställd bild på vår pojke, han blev 2 år 18/4

Zolero (Zuidenwind-Sack-Flamingo)
164917_10151408207126344_369887389_n.jpg

Hon har faktiskt inte fastnat på någon bild änO_o Men samma färg som din pojk, verkar bli mörkare nu. Grova ben, stort huvud och ganska ful men hon blir nog snygg med ryttare.

Precis som någon sa innan är hon ganska vass i sättet, lite misstänksam mot det mesta men samtidigt väldigt cool och säger "okej" till det mesta bara man gör det lugnt.

hehe låter precis som min pojke! :D

Även han har lite grova ben och är ganska maffig, min lilla köttbulle brukar jag kalla honom ;) men han har ett litet och vackert huvud! Och en trevlig överlinje som synes på bilden.. väldigt lik sin mor där dock.

Olina Ja jag är väldigt tacksam för den möjligheten :) Och att rida många olika hästar, chansen att kunna utvecklas.

kl
Lite nya bilder på blivande fälttävlansprinsen

Senast ändrad:

Detta e ju dock dressyr tråden ;)

Skämt åsido - vad fin han är och vad roligt att du hittat rätt !!!!

Jo, men dressyr är ju ändå en ganska stor del av fälttävlan :-)

Tack

Vilken jättefin häst du skaffat dig! Ni passar jättebra ihop! :)

Charlottee: Var det den fyraåringen som är e Highcruiser? :) Jättefin hur som helst!

Ha ha alla FT ryttare jag känner tycker dressyren är ett nödvändigt ont och nödvändig bisyssla ;) men du har rätt !

Ja han är verkligen jättefin och kul att du är så glad över honom ! Det förtjänar du ! Men be säljaren plocka bort till salu annonsen ? ;)

Jag tycker det är troligt. Han kan inte så mycket än men han lär sig snabbt. Målet är att kunna rida de korta La programmen på godkända %

Visste faktiskt inte att den låg kvar.

Nu har du nog missförstått mig jag har aldrig öht tvivlat på din hästs förmåga att gå dressyr ! Jag skojade bara med dig att du skrev om FT häst och sen postade i dressyr tråden då som sagt dressyr inte brukar vara favvo / högsta intresset hos FT ryttare enligt mig .

Han är ju så häftig din nya stjärna!!
Ser verkligen rolig ut :)

I brist på fina ridbilder så visar jag en hagbild på min blivande dressyrhäst.
Han växer så det knakar och har nu växt om min gamle valack :p

417809_336775119759047_1946648673_n.jpg

Nej då, jag förstod precis :-)
Sen skulle det stå roligt och inte troligt, inte helt lätt med mobilen jämt.
Jag tog inte illa upp eller blev sur. Jag vill göra allt på lite lagom nivå, dressyra, hoppa och fara fram i terrängen.

Han är verkligen hur söt som helst! :love:

Hur går det med dina fötter(?) förresten?

Tack.
Det går skit ärligt talat. Har tränat flera dagar i veckan hos sjukgymnast i tre månader. Träningen går bra och jag har gjort framsteg även om jag fortfarande haft viss smärta hela tiden. När jag började rida eskalerade det och smärtan ökade med 100% Har en ny tid hos ortopeden om en vecka.

*kl* Ådi förgyllde dagen för en av stallets 11åriga ponnyryttare idag :D

72811_10200441371690295_2021873328_n_zps94bc5876.jpg

Charlottee: Var det den fyraåringen som är e Highcruiser? :) Jättefin hur som helst!

Japp det stämmer bra det :)
Nu är ju min egna HC-unge bara 1 år.. men det är kul att jämföra henne med denna 4åring, båda har ett fint möderne men märks att dom har olika mammor, galoppen är stark hos honom och traven hos mina lilla donna.

kl

Nu får jag snart vara med här igen :) Jag har en 3åring som ska visas på 3årstest nu i maj. Har börjat hitta en trevlig bjudning i ridningen nu, däremot så inser jag att piloten (jag) skulle behöva hitta tillbaks till en aningens bättre hållning! (Jag har inte ridit ordentligt på några år nu och har inte direkt vilat mig i form...:cautious:)

Men pållan är fin, ni får titta på henne!
e. Rosevelt-Ragazzo-Jaguar

trav3.png

trav.png

galopp2.png

galopp1.png

De där måste ju vara Bukes sötaste ekipage. Ponnyn är docksöt och jag älskar att den är "dressyr kittad". Vita ludd boots.:love:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Dressyr Var iväg och red en LC:1 idag på en klubb ganska långt hemifrån. Det visade sig dock vara helt klart värt de 1 h 15 min det tog dit...
3 4 5
Svar
90
· Visningar
11 893
Senast: jemeni
·
Hästmänniskan Okej, detta kan nog bli ett ganska långt inlägg, men du väljer själv om du vill läsa hela eller ej. Hästar, ridning, trav, har varit...
2
Svar
22
· Visningar
4 317
Senast: shia
·
Relationer Anonymt nick, om någon vet vem jag är så säg ingenting. Nu tror jag inte att någon känner mig då jag varit rätt anonym här tidigare...
2
Svar
25
· Visningar
7 233
Ridning Ja jag tänkte bara starta en liten disskution, kanske lite onödig, jag vet inte. Men jag vill gärna diskutera med andra och deras...
Svar
10
· Visningar
2 534
Senast: MattiZ
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama