Bildtråden på dressyrhästarna, del VII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Bildtråden på dressyrhästarna, del VII

+ Fiorano

Tack! :)
Det är verkligen roligt att se henne i sitt rätta element på heltid igen sas, dvs under ryttare.

Och Fiorano, du har helt rätt. För bara några månader sedan så visste jag inte alls om jag skulle få ha kvar henne i livet eller ej.
Men förmodligen var det smärtminne av rejäla hakar/sår i munnen som spökade. Någon annan förklaring har inte veterinären, jag eller någon annan.
Kan tillägga att hon kollas/justeras i munnen Minst en gång om året just för att hon lätt får hakar. Det räcker visst inte... :crazy:

Himla bra att ni kom ur det iaf:). Även om hon absolut är ett sto värd att avla på;).

Ja tre föl :) Att hon ser ut som hon gör beror nog mer på foder och exteriör tror jag dock, men att hon haft föl gör ju inte att hon blivit snyggare heller ;)

Ja det hade varit jättekul att betäcka henne igen. Hennes fölunge som kom 07 var ju en riktigt het potatis. :d
Och stostammen är bra och så är hon ju selektionssto. Men det får vänta ett par år nu. Och det får jag ju vara mer än nöjd med. Hoppas på att hon får vara frisk och klättra upp minst en pinne i klasserna. :)

Fenestra; Jag kanske är partisk men hon Är väldigt härlig att rida. Åååå vad jag längtar till jag kan klättra upp igen!!

*knapplån*

Idag fick min flicka gå en Pay and Ride igen eftersom jag var tvungen att planera om inför stallbyte. Hon skulle egentligen gått den 2 juni på en "riktig" tävling för första gången men det får helt enkelt vänta. Hon skötte sig lika fint som förra gången och här kommer några bilder för Er som vill kika :).

Åh va roligt att se henne så fin igen :love:
Skönt att ni äntligen kommit över allt strul!!

Jag passade på att vara med på ytterligare en helgkurs innan jag blir för rund för att rida :p

Först min egna gamle man (-95 e Tamburin ue Lansiär)
Det blir mest skritt med mjukgörande rörelser och när han kändes igång med på noterna så blev det några övergångar till trav.
Även om han inte går i någon samlad dressyrform så är jag sååå glad att han vill och är så positiv!

964875_343303379106221_1115944395_o.jpg

Andra passet med bonushästen (sto -93 e Bellini ue Maraton)
Hon hade eld under hovarna till en början och var överallt och ingenstans.
Man kan säga att dessa två är som natt och dag att rida!
Fick ordning på energin och i slutet gick den lilla fuxen lysande!

978026_343303485772877_1975751263_o.jpg

Hi hi, vilken käck uppsyn! En riktig buse :D

Här är en bild från dagens pass på fuxdamen.
Hon var mycket lugnare men jag har träningsvärk i varje liten magmuskel.
Det var jobbigt att hålla ordning på den växande kroppsdelen :p

376902_343553469081212_697474283_n.jpg

Det var snålt, tycker ni gjorde en fin halt :) nu i fredags när jag var o tävlade bränner hästen av en rejäl gnäggning precis i den halten mitt framför domaren :crazy: Kommer inte ihåg vad vi fick men skulle tro en 5a :D

Sånt är så typiskt. I första klassen jag red så lastade de ut några hästar ur en buss precis bredvid så Jac körde upp nosen och kollade på dem precis i den avslutande halten. Tur det var ryttartest då ;)

Äh, domare är så petiga!
Den hittade säkert något vi vanliga dödliga inte kan se :p

*KL

Igår när jag hade kompis med så red jag väldigt kort i paddocken (red ut i skogen och avslutade på banan) och dessutom blev det mer film än bilder. Men här är några få från igår i alla fall :)

Var sjukt varmt igår, om ni undrar :angel:

5-16_zpsa5283e6e.jpg

8-17_zpsd6821c9a.jpg

6-18_zps34095df6.jpg

Fin form ni har hittat:)!

*kl*

Jag och Barbie var på kospaning idag:p.
484415_10200556412784704_499230997_n.jpg

...och Juno satte tre galoppfattningar på tre försök idag! Det tar sig äntligen och vilken galopp han har!
431937_10200555992454196_1041988881_n.jpg

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Dressyr Var iväg och red en LC:1 idag på en klubb ganska långt hemifrån. Det visade sig dock vara helt klart värt de 1 h 15 min det tog dit...
3 4 5
Svar
90
· Visningar
11 893
Senast: jemeni
·
Hästmänniskan Okej, detta kan nog bli ett ganska långt inlägg, men du väljer själv om du vill läsa hela eller ej. Hästar, ridning, trav, har varit...
2
Svar
22
· Visningar
4 317
Senast: shia
·
Relationer Anonymt nick, om någon vet vem jag är så säg ingenting. Nu tror jag inte att någon känner mig då jag varit rätt anonym här tidigare...
2
Svar
25
· Visningar
7 233
Ridning Ja jag tänkte bara starta en liten disskution, kanske lite onödig, jag vet inte. Men jag vill gärna diskutera med andra och deras...
Svar
10
· Visningar
2 534
Senast: MattiZ
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama