Bildtråden på dressyrhästarna, del IX

Status
Stängd för vidare inlägg.
1_by_tontorollostorm-dae4xec.jpg

3_by_tontorollostorm-dae550x.jpg
Den där är för fräsig, sommarform till trots ;) drömmen vore en sån i storhästformat :love: (eller om jag krympte lite....)

Den där är för fräsig, sommarform till trots ;) drömmen vore en sån i storhästformat :love: (eller om jag krympte lite....)

Ja hon är ju typ 135 cm. :angel: Tror att jag önsketänkt när jag trott att hon varit maxad C-ponny. Vi ska prova att mäta henne i helgen. Och ja "sommarform" :rofl: Skitfet är hon! Och då har hon ändå gått på "ponnybete". Blir bra när vi ska stalla in om två veckor. Hon är världens matvägrare så hon brukar smalna till sig över vintern. :up:

Jag är liksom 170 cm, men hon dör förhoppningsvis inte av att jag rider in henne och utbildar henne.
14053749_10153924598908562_2286229579771842033_o_by_tontorollostorm-dae55rv.jpg

Ja hon är ju typ 135 cm. :angel: Tror att jag önsketänkt när jag trott att hon varit maxad C-ponny. Vi ska prova att mäta henne i helgen. Och ja "sommarform" :rofl: Skitfet är hon! Och då har hon ändå gått på "ponnybete". Blir bra när vi ska stalla in om två veckor. Hon är världens matvägrare så hon brukar smalna till sig över vintern. :up:

Jag är liksom 170 cm, men hon dör förhoppningsvis inte av att jag rider in henne och utbildar henne.

Fan. Hon är snygg.
Och hennes något rejälare kropp trollar bort dina 170 cm. Vad är planen för henne?

Fan. Hon är snygg.
Och hennes något rejälare kropp trollar bort dina 170 cm. Vad är planen för henne?

Tack å hennes vägnar!

Att hon ska bli snäll. :angel: Hon var snäll när jag red in henne, men hon har mognat och känner sig större och kaxigare. Hon är däremot mycket mer rolig att ha att göra med på backen.

Det blir inridning från början då hon glömt bort allt. (Har inte ridits på ett år pga sjukdom från min sida.) Men jag vet inte, rida in, utbilda, kanske tävla? Vet inte om hon kan ridas iordning för femårs nästa år. Det är väl LB för ponny? Hitta en ryttare som vill rida/tävla? :nailbiting: Just nu vill jag bara komma igång med henne igen. (Eller ska jag ta föl istället... :angel:)

Hon är ju himla maffig så det där är ju inga problem alls. Haha det där med att önsketänk, jag rider en ponny ibland (i uppfostrande syfte :angel:) och var helt bombsäker på att det var en D-ponny. Nejdå, det var en C... Jag är också 170cm men är nog lite tyngre än dig, ett halvårs konvalecens på hästen har gjort sitt.

Klart du ska ut med henne sen när hon är snäll ;)

Hon är ju himla maffig så det där är ju inga problem alls. Haha det där med att önsketänk, jag rider en ponny ibland (i uppfostrande syfte :angel:) och var helt bombsäker på att det var en D-ponny. Nejdå, det var en C... Jag är också 170cm men är nog lite tyngre än dig, ett halvårs konvalecens på hästen har gjort sitt.

Klart du ska ut med henne sen när hon är snäll ;)

Jaa, jag tänkte att hon i alla fall skulle bli liten D-ponny, men kanske bättre om hon håller sig på C-ponnyhöjd, hon har nog inte mycket att hämta bland D-ponnyerna på tävling. ;)

Hon ska bara lära sig att springa framåt och inte bitas i mina fötter! :cool:

Så fin @mooi !

Vi håller också på och väcker kroppar igen, jag efter ett års hästuppehåll och hästen efter sommarbete och där innan har hon fått vara hopphäst ett år (utlånad).
Ni får stå ut med hoppsadeln, det är den enda jag har för tillfället, hoppas hitta en passande dressyrsadel snart! :)

DSC_8334_zpsyptt2goj.jpg

DSC_8150_zpsh57e7v6s.jpg

DSC_8153_zpsatjcrfm1.jpg

DSC_8729_zpsqj1tyj37.jpg

Så fin @mooi !

Vi håller också på och väcker kroppar igen, jag efter ett års hästuppehåll och hästen efter sommarbete och där innan har hon fått vara hopphäst ett år (utlånad).
Ni får stå ut med hoppsadeln, det är den enda jag har för tillfället, hoppas hitta en passande dressyrsadel snart! :)

DSC_8334_zpsyptt2goj.jpg

DSC_8150_zpsh57e7v6s.jpg

DSC_8153_zpsatjcrfm1.jpg

DSC_8729_zpsqj1tyj37.jpg

Härliga bilder! Hon är väldigt vacker din häst.
Blir lite avundsjuk på stubben, vi har finfina åkrar runt stallet men får inte rida där :cry:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag kände inte riktigt att det här platsar in i någon "vanlig tråd", och det är väl egentligen ett klart dagboksämne eftersom jag "bara"...
Svar
1
· Visningar
729
Senast: MML
·
Utrustning Jag får väl börja med att vara beredd på att tråden kanske försvinner efterssom det kommer förekomma ett företag, men jag testar i alla...
Svar
0
· Visningar
445
Senast: Entourage
·
Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
6 575
Senast: Grazing
·
  • Låst
Kropp & Själ Dags för en ny tråd! Jag kopierar helt fräckt Mineurs intro-inlägg från förra tråden, för det är så fint ❤️ — Vi fortsätter att...
99 100 101
Svar
2 006
· Visningar
71 307
Senast: Mineur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar