Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Tack så mkt! Han är min pärla! Det är spännande tider nu med! 2 av hans bebisar kommer troligen födas inom en månad!!!@kimmis87
Fasen vad snygg han är.
Brukar inte vara så mkt för araber annars. Men han ser ju riktigt fin o trevlig utTack så mkt! Han är min pärla! Det är spännande tider nu med! 2 av hans bebisar kommer troligen födas inom en månad!!!
Väldigt snyggJag hoppar in här med lite bilder på min arabhingst, Fille, som han kallas!
Han har nu varit igång i lite drygt en månad och rids här av sin medryttare Anna!
Tack!Brukar inte vara så mkt för araber annars. Men han ser ju riktigt fin o trevlig ut
Tack så mkt!Väldigt snygg
Ja han är väldigt ridbar! Har extremt lätt för sig!Jag gillar också Filles modell, ser ut att ha bra ridexteriör men samtidigt mycket arabtyp.
Fille är bara för vacker :wub:! Han har ju allt!
Tack!@kimmis87 Vad kul att Fille är igång igen! Han är som alltid vacker som en dag .
@Gabby_Ossi Hur är det egentligen med arabhingstar-kan de fortfarande godkännas för swb och vad krävs då? Är det samma prestationsmeriter som halvblodshingstarna (ast det kan det nog inte vara med tanke på fullblodshingstarna som tas in?). Eller är det bara att betäcka sitt swb-sto med godkänd (har de ens ett sådant system?) arabhingst och per automatik få gröna papper på avkomman?
Vet du vad det skulle kosta att visa för swb?För förädlingshingstarna är det nog främst att de ska ha rätt typ och exteriör för att tillföra något, som sagt med tanke på BW kan kraven på gångarter inte vara så höga. Nu är ju mycket av nämnden utbytt sedan Business visades så han hade kanske gått igenom idag, men tror problemet för hans del när han visades fram var att han knappast såg ut som någon förädlare, han var tyngre i modellen än nästan alla varmbloden.
Vad gullig du är!@Gabby_Ossi Vet du hur pass låga kraven är? Såg ju lite av årets xx-hingst och har sett Mr Carrera tidigare och ingen av dessa är särskilt imponerande. Men minns även debaklet när de inte släppt genom Business x.
@kimmis87 Tror nog att han hade kunnat locka till sig något sto iaf, i synnerhet eftersom han har storlek och rörelserna för sig. Hade hursomhelst varit lite spännande tycker jag .
@kimmis87 Tror det är runt 15000, man kan dock börja med rådgivande bedömning för att få ett första utlåtande. Kostade 1500 förra året för äldre hingstar.
Jag hoppar in här med lite bilder på min arabhingst, Fille, som han kallas!
Han har nu varit igång i lite drygt en månad och rids här av sin medryttare Anna!