Bildtråden på dressyrhästarna, del IX

Status
Stängd för vidare inlägg.
En bild innan träning på Långben :love: Min duktiga tränare red detta pass :)
Nästa vecka ska Royal och hans smått nervösa matte vara med på clinic för vår tränare. Läskigt men spännande! :D
10521376_10153038917976067_6509494969640105939_o.jpg

IMG_3909_zps9bctdtfh.jpg

IMG_3908_zpsrct2koqw.jpg

Detta är vad jag har att erbjuda! Det ser ut som att hästen ska trilla framlänges och jag ser enorm ut på honom!
Men äntligen uppe i sadeln igen. Red första passet på 4 v i måndags pga ryggont och så vaccin och tandfix i tisdags och lite ridning till på en ganska laddad häst sådär en fredagskväll. Vill försvara mig med att detta var i början på passet :p han kändes riktig härlig att rida och han verkade lycklig av att äntligen får göra något!

IMG_3909_zps9bctdtfh.jpg

IMG_3908_zpsrct2koqw.jpg

Detta är vad jag har att erbjuda! Det ser ut som att hästen ska trilla framlänges och jag ser enorm ut på honom!
Men äntligen uppe i sadeln igen. Red första passet på 4 v i måndags pga ryggont och så vaccin och tandfix i tisdags och lite ridning till på en ganska laddad häst sådär en fredagskväll. Vill försvara mig med att detta var i början på passet :p han kändes riktig härlig att rida och han verkade lycklig av att äntligen får göra något!
Snygg och praktisk jacka! Vad är det för en? Kul att ni är igång!

Jag har tänkt att jag måste verkligen komma igång o rida ordentligare när jag rider. Idag fick jag lite gratis eftersom hästen gick in i arbetsmode av att gå bakom en av sina älskade vagnar. :love: Så jag passade på att jobba där vi skrittade och oj vad fin han vart! :D

Ska nog rida med när andra hästar körs fler gånger. :)
11001787_10152679854139562_3869124281952987049_n.jpg

Hon är så fin!
Hur är det att sadla när sadelläget är så långt bak? Har du nån speciell sadelgjord, eller funkar vad som?
sadelläget är där det ska vara, det är sadelgjordsläget som är längre fram ;).
min har samma problem och har också ganska rakt bröstben, har bara breda lätt svängda sadelgjordar så att det ska vara bekvämt för hästen även då den ligger längre bak.

sadelläget är där det ska vara, det är sadelgjordsläget som är längre fram ;).
min har samma problem och har också ganska rakt bröstben, har bara breda lätt svängda sadelgjordar så att det ska vara bekvämt för hästen även då den ligger längre bak.

Åh, det där problemet hade jag med Hottie. Sadelgjordsläget längre fram -skitstörande, sadeln liksom droooogs framåt.
Jag hade antingen min ELT-gjord eller en svängd.

Åh, det där problemet hade jag med Hottie. Sadelgjordsläget längre fram -skitstörande, sadeln liksom droooogs framåt.
Jag hade antingen min ELT-gjord eller en svängd.
beroende på bröstbenets form så är det antingen sadeln som dras fram eller sadelgjorden som dras bak, är glad att min bara drar bak gjorden :).

beroende på bröstbenets form så är det antingen sadeln som dras fram eller sadelgjorden som dras bak, är glad att min bara drar bak gjorden :).

Mm, för oss så vandrade sadeln stadigt framåt. Provade desperat tom svanskappa på tanten som tyckte :rage:

Eller så åker både sadel och sadelgjord bakåt... Men spänner man gjorden bara efter lite skrittuppvärmning så funkar det bra, glömmer jag dra gjorden får jag sadla om.

Eller så åker både sadel och sadelgjord bakåt... Men spänner man gjorden bara efter lite skrittuppvärmning så funkar det bra, glömmer jag dra gjorden får jag sadla om.
dvs tunnhäst modellen, rak rygg och rakt bröstben :)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag kände inte riktigt att det här platsar in i någon "vanlig tråd", och det är väl egentligen ett klart dagboksämne eftersom jag "bara"...
Svar
1
· Visningar
817
Senast: MML
·
Utrustning Jag får väl börja med att vara beredd på att tråden kanske försvinner efterssom det kommer förekomma ett företag, men jag testar i alla...
Svar
0
· Visningar
445
Senast: Entourage
·
Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
6 596
Senast: Grazing
·
  • Låst
Kropp & Själ Dags för en ny tråd! Jag kopierar helt fräckt Mineurs intro-inlägg från förra tråden, för det är så fint ❤️ — Vi fortsätter att...
99 100 101
Svar
2 006
· Visningar
71 703
Senast: Mineur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar