Bildtråd, skruttarna #5

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Bildtråd, skruttarna #5

Hon är ju så jädra söt din lilla virvelvind, kul att se bilder på henne ..

Nevin: Haha var gobröderna totalt däckade sedan eller?

vindvissla: Vad söt Sam är mot sin lillebror, så mysigt att se :)

Åh! Det där såg skoj ut! Vi har inte varit med Adam till nåt lekland ännu men han skulle säkerligen uppskatta det! Självklart kan man inte vara still många sekunder på ett sånt ställe! ;)

Jag har inte varit så aktiv på Buke på ganska länge, men tänkte att nu är d väl ändå dags att visa upp senaste tillskottet..

Emil föddes 28dgr före bf den 22/12-09 (jag bakar mina barn på snabben, brorsan kom 24dgr före bf..) 2905g lätt o 47cm på längden. Frisk o stark o hungrig, växer som en raket o ökar med ett ½kilo åt gången mellan bvc-besöken.. Vart ska detta sluta??!

Emil 7 veckor gammal
SUC50048.jpg

Mys brorsor emellan
SUC50046.jpg

Adam bakar bullar med mormor
SUC50026.jpg

Och så har jag varit o kladdat på barnens pappa.. ;)
DSC03591.jpg

Det kommer nog fler bilder senare.. :laugh:

Åh vilket hår :love:

Så liten är hon inte tycker jag, Rasmus vägde 3,4 när han föddes och när vi var med katten klev han upp på vågen, iklädd blöja, långkalsonger, byxor, 2 tröjor och vinterkängor väger han 12 kg.

Han är 2 veckor äldre än gudmors dotter.
29706440.jpg

Jag tycker inte heller att hon är så liten! :D Men det beror ju såklart på vad man jämför med, känner barn som är mer än ett år yngre än henne och väger mer, så blir hon ju himla liten. :)

Jag har alltid tyckt Rasmus är liten, speciellt när barnen som är 1 år yngre än honom på dagis är i samma storlek eller större! Men när Tilde föddes blev han helt plötsligt jättestor.

Det är bekvämt med små barn så man orkar bära på dem :D

.. och My =)

Men det är väl härligt att barn är så olika!

Acses: Underbar liten flicka du har!!

//Julia

Bra fråga, ska nog mäta henne när hon kommer hem från dagis! :idea: (om hon kan stå still så länge!)

Hon drar 74 i kläder, i midjan är det mesta för stort men det blir lätt lite kort i benen. :D

kl

My hade ettårskalas här för två veckor sedan, så nu kommer lite bilder =)

Hjälper till att städa innan gästerna kommer

Finklädd

En brandbil måste man ju ha när man har en pappa som är brandman!

Tårta!

Mums tyckte My

My med ett gäng presenter

//Julia

Och så har jag lite bilder från senaste två veckorna som inte är kalasbilder =)

Skottar med pappa

Vanligt förekommande min vid maten

Var är kameran? Dääääääääääääääääääää

Trött skrutt

Nya favoritsaken...min kalender =)

//Julia

Äsch, 4 timmar är inget för de där killarna, de kunde nog ha varit kvar 4 till om de fått:D
Jag fattar inte var all energi kommer från, båda är i en "vägra-äta-annat-än-frukt"period just nu....

Bra fråga, ska nog mäta henne när hon kommer hem från dagis! :idea: (om hon kan stå still så länge!)

Hon drar 74 i kläder, i midjan är det mesta för stort men det blir lätt lite kort i benen. :D

Min tjej är 5 månader, och vi bytte idag upp oss till strl 74 och hon väger lite drygt 8 kilo:D

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Jag vet att vi pratade om det här för ett år sedan, och vi har fortfarande inte skaffat någon hemstädning. Det är av flera skäl men en...
2 3
Svar
40
· Visningar
3 404
Senast: Blyger
·
Övr. Barn Halloj, En del har nog sett att jag börjat smyga runt här i trådarna. Jo, vi har pratat om barn rätt länge hemma nu och jag har...
2 3
Svar
48
· Visningar
3 751
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 945
Senast: Anonymisten
·
Hundträning Något luddig trådstart kanske men jag har ett problem med att min ena hund har gjort utfall mot barn i koppel. Med utfall menar jag att...
2
Svar
38
· Visningar
4 714
Senast: Liran
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar