Bildtråd på chaps?

alazzi

Trådstartare
Blir nyfiken på hur passformen är på era chaps? Kanske någon vågar visa hur chapsen sitter? Och berätta gärna hur mycket chapsen kostade. Chapsen på bilden kostade ca 500:- så de var ju billiga.
93205692_LrcLS-M.jpg

Sen har jag ett par svarta som sitter bättre, men de är så himla tjocka och varma:
RIMG0035.JPG.jpg

Sv: Bildtråd på chaps?

Mina är måttbeställda och custom-made for me:love:
Kommer inte ihåg vad priset landade på.. Däremot är dom übersköna, inte lika varma och klumpiga som andra chaps, och dessutom snygga..:angel: Fast bilden gör dem inte rättvisa, jag är mitt uppe i att försöka sakta ner min häst och räkar ihop mig överdrivet mycket:D

16679383.jpg

Såhär ser mina chaps ut. Måttbeställda. Kostade 3100:-
Har dock inte ridit med dom än :o Så passform i sadeln vet jag inte..
Men annars är dom skitfina tycker jag!

19304452.jpg

Här är mina chaps. De är måttbeställda så de sitter perfekt, kostade runt 2.200 kr (minns inte exakt).

Alla dessa måttsydda chaps är ju superläckra:love:Inser att det tydligen är ett måste om det ska se snyggt ut. Går det att få mina chaps att se bättre ut trots att de är superlågpris?

Fler bilder!? Tack för alla läckra bilder hittills!

Kan man tävla i chapsen på den övre bilden eller ser det för fult ut?

Jag har bara provat dem och dissade dem helt när passformen var så dålig. Men det kanske duger?

*kl*

Mina buktar också lite där fram.. men det är specialbeställda :o

19579834.jpg

Eller är det "normalt"? hur högt upp skall dom sitta?
(Mina första chaps :p)

Tack! Vad snällt av dig att svara och lägga in en bild! Tycker inte att "bullen" ser störande ut på din bild. Antar att domaren "bör" titta mest på hästen? Egentligen så ska väl ryttarens klädsel inte ingå i bedömningen så länge som man följer regelboken. Så länge som man inte ser ut som "hej, kom och hjälp mej". Men standarden är ju rätt hög på alla, man ser ju aldrig någon som ser knasig ut.

Jag har ju inte varit ute och tävlat så många gånger än så jag är hemskt osäker på vilken standard på utrustning som krävs. I Sverige har jag bara tävlat på D- och C-nivå.

En till bild. Ja, jag är nojig, men jag har ju ingen att fråga som kan ge ett ärligt svar. Alla tycker att det duger men jag undrar ändå. Kommer nog att ha en ljus hatt när jag tävlar för att det ska se mer enhetligt ut?
93205622_jt2HF-M.jpg

Jag tycker att det ser bra ut. Ljus hatt skulle nog bli snyggt!
På D och C tävlingar måste man nog inte vara uppklädd till tänderna!

Liknande trådar

Western Jag köpte en häst för ca 3 veckor sedan som är dressyr riden och går lätt i form. Har alltid velat prova på western och hade en...
Svar
1
· Visningar
1 617
Senast: Nepenthe
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
13 272
Senast: lizzie
·
Skola & Jobb Ni vet när man hela tiden får höra att ”du är så stark” och hela kroppen och själen skriker ”jag orkar inte mer”. Hela livet har jag...
5 6 7
Svar
120
· Visningar
14 542
Senast: malumbub
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
50
· Visningar
6 777

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka