*Bildtråd* Ni har ingen???

Sv: *Bildtråd* Ni har ingen???

Vilken härlig bild! :love:

Jag hoppas verkligen att det var stallkläder han hade på sig. :D

Spider, jag skulle ägentligen måla lite, så det är inte mina stallkläder presis, utan mycket sämre :rofl:

Psychogirl, salen är otroligt fin att rida i! :love: Har kollat den med en Port Lewis Impression Pad och den passar perfekt utan nån tryckpunkter alls! :) Håppas du gillar din nya ochså :banana:

Jisses vad jag missar saker...är du kille? Trodde det var pojkvännen du lagt vid hästen. :o :D

Det var kanske lite svårt att bedøma ut från vinterbildene :smirk: Enklare från den her bilden kanske? ;)
DSC_0030.jpg

Ja, jag älskar min nya också. Passar perfekt! :love: Men har inte ridit i den (inte ridit alls direkt) på länge nu tyvärr... Ingen paddock än (byggs) och det har blivit muskelbygge från marken mestadels då han tappat rätt mycket i vinter :/

:D Ja där ser jag helt klart att du är kille. Det blir liksom att man utgår från att alla på buke är tjejer, eftersom majoriteten är det, tills motsatsen visar sig.

Tack själv! Det är ett rent nöje att rida rara Poppe-snoppe :)
Ser fram emot lite mera finlir när han är igång ordentligt.
Tjusig bild på er två måste jag säga!

kanskje noen har lyst til å kommentere oss litt også...? :)

Meg og min "lilla gumma"... arbeidstrav...

111ntde.jpg

Freyja_bus skrev:
Tänke bidra med någr bilder på min underbara islandstjej som jag tränade akademsikt med i drygt två år, innan hon fick en dum skada som gjorde att hon nu skuttar omkring på de evigt gröna ängarna och mallar sig med sin suveräna spanska skritt och snygga halva steg!

Här är från vår första "akademiska vinter". Ha överseende med min sits, jag rider i en HEMSK bomlös sadel vid detta tillfälle som puttar fram överkroppen och bak med skänklarna..det blev mycket bättre när vi bytte sadel! Och kolla in min supersnygga overall oxå!!

trav i härlig snö!!
tindra%20trav%20lagom.JPG

mer trav...jag kollar ner jämt, jag vet, blev bättre på det senare! Men ni ser ju hur illa sadeln passar mig...ush!
fintrav.JPG

här är en skritt bild (fast det var innan vi började träna akademiskt, men hon hade fin överlinje redan då tycker jag=) Bootsen åkte sedan en sjuhelsikes väg!
Freyjaskritt.jpg

här kommer lite tölt...som jag red mycket sparsamt i början och som blev helt otrolig efter mycket akademsikt arbete i de övriga gångarterna!
fintlt.JPG

och så när vi tränar spanskskritt i sjukhagen...något får man ju roa sig med! =)
spanskskritthgtfrminskad.JPG

Tyvärr har jag inga bilder från sista våren då hon gick som bäst... det har jag endast i minnet och i kroppen. Vilken känsla det var!! Fullständig harmoni och som att dansa fram...har man väl upplevt det så förstår man hur ljuvlig ridning kan vara!!:love:

Hejsan!

Jättefin häst, har själv islänning =)

Blev mäkta imponerad av den spanska skritten, har själv försökt så smått att lura fram ett par steg ur pållen men vi förstår varandra inte riktigt när det kommer till detta..
Har du några bra tips?

Kanske din häst kan lära min gamla "sköthäst" Dixie det där med öppnor och slutor, där på de gröna ängarna..

/Sofie

Från söndagens träning!
Hög koncentration från ryttarens(dvs jag) sida:

2810351.jpg

Kommentera gärna men notera att hästen fyller 3 år i augusti och därför bara blivit riden ut i skog. Däremot har jag gjort annat från marken.

eftersom den endast är tre tycker jag personligen det ser lovande ut.

dock är bilden tagen vid fel ögonblick och vinkel

Hei på dere!! Hilsen med bilder fra Norge!

Hei!
Jeg er ny her, jente på 23 år fra Kristiansand, Norge!
Har trent akademisk ridekunst i ca 1år nå, og synes det er kjempespennende!
Hesten min er en 13år gammel varmblodstraver. Han ble travtrent til han var 8-9år.

Slik så det ut da vi hadde kurs med Alexandra Myhren på søndag.
(Alexandra jobber for Bent Branderup på Stengården i Danmark, og hun tok nettopp sin ridderprøve)
Zuki, hesten min, sliter antageligvis med en låsning i nakken sin. Vi får ikke til en gjennomført bøyning, og mistenker derfor en låsning. Snart kommer en equiterapeut å tittar på han.
Jeg trenger ingen kommentarer på min sits! Hehe! Den jobber vi med!!:eek:

zuki01.jpg

zuki02.jpg

Og noen bilder fra trening tildligere i vår:

IMG_0006.jpg

IMG_0008-1.jpg

IMG_4697.JPG

Her er forresten et bilde av Zuki slik han såg ut da jeg kjøpte han!
Som dere ser har jeg hatt litt av en jobb..

IMG_0001.jpg

Jisses, vilken skillnad!!! :eek: Skönt att veta att det går att få fason på äldre travare också. Jag har själv en 13:åring som tävlade som travhäst tills han var 10. Vi har tränat akademiskt i ett halvår nu, men har lååång väg kvar tills vi ser ut som er. :D

Sv: Hei på dere!! Hilsen med bilder fra Norge!

Inte för att vara sån, men en korrigering. Alexandra arbetar INTE för Bent. Hon arbetar för Gitte Gjersöe.

Liknande trådar

Ridning Jag har börjat rida en fin kallblodstravare som jag inte vet så mycket bakgrund kring. Hon har gått på trav för snart tio år sedan men...
Svar
16
· Visningar
1 141
Senast: Pinus
·
IT & mobiler När man går in i albumen så visas en rörlig bakgrund med bildspel på alla bilder i albumet. Detta är väldigt störande. 🧠 Nån som vet...
Svar
3
· Visningar
100
Senast: Rosett
·
Ridning Hej allihopa! 😊 Jag är ny här och skulle gärna vilja höra era tankar om något jag funderat mycket på. Jag är relativt ny på det här med... 2
Svar
22
· Visningar
2 400
Senast: Kajsalisa
·
Ridning Hej! Jag köpte en häst i november. Hon stegrade över första gången jag satt upp, kollade hos veterinär och sadel som var ok. Vi...
Svar
19
· Visningar
2 079

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka