*Bildtråd* Ni har ingen???

Sv: *Bildtråd* Ni har ingen???

angloluso skrev:
Har lite nya bilden, från igår.
edited01.jpg
edited02.jpg

Bilden är inte så bra, men det kändes rett bra ändå. Det går framåt :banana:

Så fine hästar ni har, trevligt att se :)

Trodde det var en synvilla. Men vad häftigt att din häst flyttar sitt öra. :D

Hälsning Maja

det optimala är att ha lätt kontakt med tyglarna så de varken hänger eller att de är hårt hållna.

Redhorsefarm skrev:
Två snubbar sitter på en parkbänk och super. Den ena har fått tag på en årgångs konjak och den andra en Explorer.
Sen kommer dom på den briljanta iden att blanda dryckerna.
Blir kojaken bättre?
Blir Explorern bättre?
Snubben som köpte Explorern för den var billig, ska han få blanda?
Snubben som har fifflat till sig en konjak, gör han konjaks älskare en tjänst?
Klart att dom i ett fritt land får blanda, men dom ska inte räkna med att bli beundrade.
Du måste må jättedåligt som inte orkar vara snäll och trevlig en enda stund!Stackars dig! Menar inget illa utan tycker helt enkelt synd om dig.:(

Tänke bidra med någr bilder på min underbara islandstjej som jag tränade akademsikt med i drygt två år, innan hon fick en dum skada som gjorde att hon nu skuttar omkring på de evigt gröna ängarna och mallar sig med sin suveräna spanska skritt och snygga halva steg!

Här är från vår första "akademiska vinter". Ha överseende med min sits, jag rider i en HEMSK bomlös sadel vid detta tillfälle som puttar fram överkroppen och bak med skänklarna..det blev mycket bättre när vi bytte sadel! Och kolla in min supersnygga overall oxå!!

trav i härlig snö!!
tindra%20trav%20lagom.JPG

mer trav...jag kollar ner jämt, jag vet, blev bättre på det senare! Men ni ser ju hur illa sadeln passar mig...ush!
fintrav.JPG

här är en skritt bild (fast det var innan vi började träna akademiskt, men hon hade fin överlinje redan då tycker jag=) Bootsen åkte sedan en sjuhelsikes väg!
Freyjaskritt.jpg

här kommer lite tölt...som jag red mycket sparsamt i början och som blev helt otrolig efter mycket akademsikt arbete i de övriga gångarterna!
fintlt.JPG

och så när vi tränar spanskskritt i sjukhagen...något får man ju roa sig med! =)
spanskskritthgtfrminskad.JPG

Tyvärr har jag inga bilder från sista våren då hon gick som bäst... det har jag endast i minnet och i kroppen. Vilken känsla det var!! Fullständig harmoni och som att dansa fram...har man väl upplevt det så förstår man hur ljuvlig ridning kan vara!!:love:

Senast ändrad:

Svårt att kommentera eftersom bilden är så mörk:(

Hatten av! Otroligt tjusigt :bow:

Hur kommer man in på hemsidan, kunde inte klicka förbi välkomst bilden....

Det måste vara fusk på nåt sätt att visa bilder på urläckra avelshingstar! :D

Skämt å sido bägge två är helt underbara, men speciellt är jag förtjust i Zagal. Jag som tänkte jag skulle hinna åka ut och kolla på era hingstar innan jag stack hem, men det sket sig ju. :crazy:

eftersom att min bild blev så liten så kan jag ta några andra:

c99dac17.jpg

Litet hinder men höjden spelar ju ingen roll :p

135a141e.jpg

Tjockisen ;)

b4a6bedf.jpg

Och så är jag bara tvungen att lägga in det här fotot på min (fd) Shettis, plutten, och min lillasyrra :) Så söta dom va ihop...

Vilken härlig islänning!!
Tölten såg riktigt fin ut, och även de andra gångarterna...:D
E de en 4 eller 5-gångare?
E själv islandsryttare (bl.a.) så vet hur de känns o få till en riktigt bra tölt:love:
De enda som va lite tokigt va din sits på vissa av bilderna, men de verkade du ju veta om själv så ingen idé att analysera de djupare;)

Vinci skrev:
Vilken härlig islänning!!
Tölten såg riktigt fin ut, och även de andra gångarterna...:D
E de en 4 eller 5-gångare?
E själv islandsryttare (bl.a.) så vet hur de känns o få till en riktigt bra tölt:love:
De enda som va lite tokigt va din sits på vissa av bilderna, men de verkade du ju veta om själv så ingen idé att analysera de djupare;)
Hej!
Jag hon var riktigt fin, och jag måste ju säga att dessa bilder inte riktigt gör henne rättvisa, efter mycket arbete var hon tusen gånger finare!! Hon var en femgångare med extremt stark pass, som vi började utveckla den sista tiden innan skadan. Det var hennes stora grej, hon var otroligt snabb och med höga lyft, underbart!!

Jag, tölten blev riktgit bra faktiskt, och då ska du veta att hon bara grisepassade med huvudet i taket när jag började plocka fram den vid inridningen. Efter att jag började träna akademsikt så blev det sån stor skillnad, inte en spänning och med fin bärighet! Så det var underbart!! Jag glömmer aldrig känslan...

Ja, sisten blir helknasig i den sadeln. Den puttar bak benen och fram med överkroppen, man får inte riktigt plats i den. Jag hade den bara under en kort tid då jag väntade på min nya sadel, och det var riktigt hemskt. Hon som har sadeln nu har samma problem, trots att hon tidigare haft en mycket fin sits. Jag har alltid annars haft (o har fortfarande) en bra sits, det enda jag haft problem med är att jag tittar ner emellanåt, men det börjar jag oxå få bukt på!

Tack så mycket för din fina ord!
//Julia

Senast ändrad:

Tack! Det ska finnas trådar i listen längst upp på sidan, men beroende på vilken text-storlek du har på din skärm kan det ibland vara så att de inte syns. Klicka på "Visa" - textstorlek och välj mellan. Så ska det gå. Annars får du komma hit och titta på dem live!
Mvh Sara

Spider84 skrev:
Det måste vara fusk på nåt sätt att visa bilder på urläckra avelshingstar! :D

Skämt å sido bägge två är helt underbara, men speciellt är jag förtjust i Zagal. Jag som tänkte jag skulle hinna åka ut och kolla på era hingstar innan jag stack hem, men det sket sig ju. :crazy:

Tack för de vänliga orden! Kom förbi på söndag vet jag! Öppet hus kl 14.00.:)
Mvh Sara

Liknande trådar

Ridning Jag har börjat rida en fin kallblodstravare som jag inte vet så mycket bakgrund kring. Hon har gått på trav för snart tio år sedan men...
Svar
16
· Visningar
1 141
Senast: Pinus
·
IT & mobiler När man går in i albumen så visas en rörlig bakgrund med bildspel på alla bilder i albumet. Detta är väldigt störande. 🧠 Nån som vet...
Svar
3
· Visningar
98
Senast: Rosett
·
Ridning Hej allihopa! 😊 Jag är ny här och skulle gärna vilja höra era tankar om något jag funderat mycket på. Jag är relativt ny på det här med... 2
Svar
22
· Visningar
2 400
Senast: Kajsalisa
·
Ridning Hej! Jag köpte en häst i november. Hon stegrade över första gången jag satt upp, kollade hos veterinär och sadel som var ok. Vi...
Svar
19
· Visningar
2 079

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2024
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Kattbilder #10

Hästrelaterat

Tillbaka