*Bildtråd* Ni har ingen???

Sv: Frächa bilder.

Har tyvärr inga nyligen tagna arbets-bilder på oss. Tänkte vänta tills paddocken är färdig med att ta sådana...

Kan dock bjuda på lite fartfyllda bilder från ihopsläpp (släppte på en ny häst i flocken, en pålle som min gått med förut och är bästa kompis med) igår.

img_208596.jpg

Härlig galopp, dock var det mest fullt ös medvetslös och utan särskilt stor aktivitet i mellangärdet :p Hade kunnat få en bild med jättefin bärig galopp, men där är en suddig häst i full fart mellan kameran och min fåle ;)

img_208597.jpg

Min framtida kapriolör ;)

Senast ändrad:
Sv: *Bildtråd* Ni har ingen???

Lite bilder på mig och en kompis nordsvensk, tagna under en Perry Wood-kurs i maj.

showimage.php

showimage.php

här är en bild på ännu en lånad häst, tinkern Scooby doo. jag rider i en barbackapad och det går fortare än det ser ut som. Men jag får nog bara med mig en ring vad jag minns. jag ser inte klok ut :rofl:

showimage.php

Jag och min egna häst har inte riktigt fastnat på bild tillsammans så ofta. det finns två bilder om ni har ett helgon-konto (www.helgon.net) jag heter Vanimelde där. :devil:

vem är det du tränar för känner igen rösten...

Din häst är överbyggd bak, men det vet du väl antagligen om innan.
Den ser bra ut men få bort överbygget så fort som möjlig det kan skada hästen.
Vilken ras är den?? Ser trevlig ut.

Man aldrig få bort att en häst är överbyggd. Det sitter i skelett.

Om nu inte hästen har spänningar eller liknande i musklerna i bogen så manken är för låg.

Visst kan man bygga upp muskler så hästen ser mer jämn ut (rumpan blir gärna bredare, medan manken blir mer högre än bredare eller hur man nu ska se på det), men det är få hästar som växer så mycket mer på höjden över manken än den gör på rumpan. Jag har hitills aldrig sett en häst som blivit mer än någon cm högre fram än bak av muskler.

okej jag visst inte att man inte kunnde få bort överbyggnader. Har ingen erfarenhet av detta nämligen.

Men måste du bara fråga hur man får överbyggnad???

My Beauty skrev:
okej jag visst inte att man inte kunnde få bort överbyggnader. Har ingen erfarenhet av detta nämligen.

Men måste du bara fråga hur man får överbyggnad???

men varför i hela fridens namn svarar du då att hon ska få bort "överbygget", om du inte ens vet vad en överbyggd häst är :confused:

Överbyggd är ingenting man får (eller jo, klart man kan få, men då rider man väldigt krattigt) utan det finns naturligt i hästens extriör. Det är ingenting man vill ha, speciellt inte på en dressyrhäst och ska man rida dressyr på en högre nivå så letar man antagligen efter en häst som är byggd mer i uppförsbacke.

men förlåt då.. men jag vet vad överbyggbad är men inte att man inte kunde ta bort det..

fin häst! ser bra ut i traven, lugnt och fint men överlinjen faller igenom i galoppen. kanske ska vänta med galoppen tills hästen har mer erfarenhet av att gå stadigt på tygeln?

Tack!! Han är väldigt fin!!:love:
Stämmer väldigt bra att han är lugn och fin i traven. Bra tips med galoppen...ska tänka på de. Han är nog inte riktigt tillräckligt stark än för att orka bära sig bra i galoppen men de är ju bättre och sämre dagar också!! :smirk:

Sv: Frächa bilder.

evis skrev:
Några färska från provridning av sadel för dryga veckan sedan (faktiskt ganska läbbigt att lägga ut ridbilder på Buke, så var snälla...);

DSCN0413.JPG

Köttbullen! :D

DSCN0335.JPG

Framskrittning...

DSCN0353.JPG

Samsidiga sidförande utåt från volten...

DSCN0367.JPG

DSCN0360.JPG

Trav där mina - våra - "största" problem kanske syns (i alla fall för mej!).

DSCN0404.JPG

Vet ej riktigt vad jag håller på med här :o
Och hästen har en något passartad skritt - ser allmänt "ihållig" ut i sitt bakknä - men mer kan man ju inte begära när ryttarens kropp lever sitt egna liv :eek: :smirk:

Riktigt snygg häst!! Ser ut som en rent ut sagt bra ridhäst! Skulle dock behöva sänka korset lite mer ;)

Släpp fram näsan!!!!! Långt fram och böj aldrig in halsen så mot bogen.

De bilderna du visar nu liknar rollkür inte AR (eller vad det skulle visa).

Hästen ska ha en låååång hals och inte överböja sig.

*inte meningen att klaga blev bara lite "panik"*

Liknande trådar

Ridning Hej! Lite smått så tänkte jag börja med att berätta att jag har ridit i tre år, där jag började min resa på ett ridgymnasium. (...
Svar
5
· Visningar
641
Senast: Squie
·
Dressyr Jag har jobbat en del med färger och vet att just färgåtergivningen i digitala bilder är ett hel vetenskap i sig. På en dator beror det...
16 17 18
Svar
343
· Visningar
23 501
Senast: Badger
·
Hästvård Jag tycker att det är jättesvårt att se ”painface” på hästar. Försöker studera bilder noggrant men det är inget jag kan se bara sådär...
2
Svar
20
· Visningar
2 027
Senast: fio
·
Ridning Har gått två terminer på en ridskola och var inte toppen-nöjd, tyckte b la att man inte fick särskilt mycket instruktioner och...
Svar
3
· Visningar
317

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Annonsera mera hundar 2
  • Uppdateringstråd 30
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

Omröstningar