*Bildtråd* Ni har ingen???

Sv: *Bildtråd* Ni har ingen???

*knapplån*

Jag rider mest skogs/ängsridning.. här är två nya bilder:

soligtravred.jpg

litengaloppmotljus.jpg

Medveten om att sadeln åkt fram.. vi håller på att söka/prova ut ny...

Nirak

Senast ändrad av en moderator:

Det är alltid lika trevligt att titta på dina ridbilder Nirak! Det är aldrig ngt ihopdragande till form eller hästar som behöver stöd i munnen. Utan det är alltid mjuk, fin ridning där de ges ordentlig frihet framtill! Du ser ut att rida otroligt mjukt och behagligt och hästarna ser alltid ut att trivas otroligt bra med dig på ryggen!

Jag blir glad av dina bilder!

:bow:

Oj tack! :o :bow: Jag gör så gott jag kan. Har lite halvdålig balans och koordination och det finns en hel del kvar att önska, men har bussiga och snälla hästar som gör det bästa av situationen! Heder till dom!

Nirak

Jag gör väl en chansning och lägger in en bild på mig och pållen. Vi rider "vanlig klassisk" dressyr, eller vad man nu ska kalla det. Hästen är 6 år och detta är tredje gången som han går på kandar. Jag vet att jag har för långa tyglar och att sadeln glidit fram något.
060629Mulebild.jpg

CarolaLind skrev:
Verkar som ni har ett härligt samspel! Vad kul det är att se Ekipage som passar bra ihop.

:bow:

Det var smickrande att höra:o Det är jag som är piff och han som är puff i vårt förhållande :rofl:

CillaW skrev:
Näää, inte för långa tyglar.
För korta armar! :D

Jag ska genast försöka tänja ut armarna. Skämt åsido. Har problem med min handställning, vill gärna sitta och flaxa med en hög hand och har tidigare ridit med för korta tyglar och då balanserat med händerna. Så nu inleder jag varje pass med lite för långa tyglar och kortar successivt upp dem allt eftersom balansen kommer till rätta.

CillaW skrev:
...och en bild till, från början av hans utbildning. Strecken ditsatta i pedagogiskt syfte i den "nätbok" varifrån bilden är hämtad.

http://www.markusholst.se/markus/bok/bara4.JPG

Känner du igen honom bättre här, Ingela? ;)

Min första ridtur efter olyckan 1999. Augusti år 2000. Här har jag fortfarande krossad nackkota som ligger och trycker mot ryggmärgen... Men jag litade på en viss ortoped och satt upp på hennes då underbara unghäst, som säkert är lika underbar idag. :love:

CillaW's vackra Mazal, med i början panikslagen hösäck på ryggen i augusti 2000

Senast ändrad:

Ingela..
Plockar du bara bort inlägg osv. som inte passar dig utan någon som helst feedback?
Jag tycker inte att det är ett juste beteende, även om man är moderator.
Tänk om alla moderatorer gjorde så att de tog bort inlägg de inte orkade eller ville svara på, eller sånt som helt enkelt inte intresserade dom. Det är väl inte så Moderatorerna ska utnyttja sina befogenheter?

Jag tycker att det är mycket tråkigt.. har anmält till Gunnar..
Lämnar nu denna tråden. Uppskattar om du inte tog bort detta inlägg direkt utan iallfall funderade över vad jag skrivit

Nirak

NiraK skrev:
Ingela..
Plockar du bara bort inlägg osv. som inte passar dig utan någon som helst feedback?
Jag tycker inte att det är ett juste beteende, även om man är moderator.
Tänk om alla moderatorer gjorde så att de tog bort inlägg de inte orkade eller ville svara på, eller sånt som helt enkelt inte intresserade dom. Det är väl inte så Moderatorerna ska utnyttja sina befogenheter?

Jag tycker att det är mycket tråkigt.. har anmält till Gunnar..
Lämnar nu denna tråden. Uppskattar om du inte tog bort detta inlägg direkt utan iallfall funderade över vad jag skrivit

Nirak

Snälla, sluta nu. Vad jag än gör blir ju tydligen fel. Jag råkade skriva att tråden var främst för AR-rytttarbilder.

då blev flera uppretade på det. Därför raderade jag MITT inlägg och de inlägg, som hörde samman med MITT inlägg. Detta för att alla skulle känna sig välkomna igen.

Med vänliga hälsningar

IngelaH
moderator, som gör så gott hon kan.

Så här såg jag ut, när jag började leta lämplig ridning för mig och min ystra springare 2003

http://web.comhem.se/~u19233503/arhovspar-filer/frame.htm Powerpoint-tillverkat bildspel, klicka på lilla bildspelsrutan nere till höger.

Sned och vind och hiskeliga "unghästhänder", varför jag nu fick för mig att jag skulle ha det på en 19-årig dam...

http://www.pixbox.se/alb_show_id138253_page0.html

Senaste bilderna, tagna av JennyS, som sitter på Tima, på några av bilderna.

Här måste jag säga att jag SER at jag inte är så himla sned o vind längre... Men de där hiskeliga "unghästhänderna" dyker upp då och då, när jag inte travar och galopperar enhändigt med högra handen i någon "halvförlamad ställning" på knät. Nästa gång ska jag nog ha ett spö att hålla i handen... :crazy:

Om tråden ligger under barockridning och trådens ämne pekar på att någon vill se barock/ar ryttarbilder så är det väl kanske det bilderna skall innehålla. Är väl inte så konstigt

Håller med dig 100% Ingela!

Sv: Några bilder från småland

Fast jag menade att jag också var nyfiken på var häst och ridhus finns.
Jag är född i Värnamo 1976 men flyttade inte till kommunen förrän 1992. Bodde innan dess i Hestra och Gnosjö. Och ett år i Göteborg.

CillaW skrev:
Men snuffe då... vad mörk han var. Och så duktig du var!

Å så duktig HAN var, när jag första dagen fick panik och var säker på att jag inte skulle komma av honom uppe vid huset, skällande hundar och "gubbe" som rev bjälkar i stallet med storslägga. Hästen bara stod där som en klippa när "gubben" till sist kom ut, tog tag i min midja och drog mig av sidledes, hängande som... ja, just det...

Det är sånt, som kallas unghästträning. :bow:

Netted skrev:
jag håller med dig .. *suck* det är så typiskt HÄSTFOLK! :P Alla kan ju inte vara på samma nivå, och för just den som rider, kanske det är bra ridet! Vem vet?

Håller med dej jag också, det är väldigt många som "vet bäst" om alla andras hästar...:smirk:

Liknande trådar

Ridning Hej! Lite smått så tänkte jag börja med att berätta att jag har ridit i tre år, där jag började min resa på ett ridgymnasium. (...
Svar
5
· Visningar
631
Senast: Squie
·
Dressyr Jag har jobbat en del med färger och vet att just färgåtergivningen i digitala bilder är ett hel vetenskap i sig. På en dator beror det...
16 17 18
Svar
343
· Visningar
23 496
Senast: Badger
·
Hästvård Jag tycker att det är jättesvårt att se ”painface” på hästar. Försöker studera bilder noggrant men det är inget jag kan se bara sådär...
2
Svar
20
· Visningar
2 027
Senast: fio
·
Ridning Har gått två terminer på en ridskola och var inte toppen-nöjd, tyckte b la att man inte fick särskilt mycket instruktioner och...
Svar
3
· Visningar
307

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka