*Bildtråd* Ni har ingen???

Sv: *Bildtråd* Ni har ingen???

Gissar på att det är en American Saddlebred? ser ut som det på din lilla bild där man ser hans steg. Då ska han stå så med benen när han är uppställd. Dom är föresten SÅ underbara :love:

Salasolen gissar rätt, han är en American Saddlebred. Samma häst som är på min användarbild.

em76: Det kallas för Park Out och är det traditionella sätten att ställa upp en saddlebred på.
Man lär dem genom att ställa dem jämnt med bakbenen och sedan flytta frambenen framåt ett i taget. Om man lyfter hästens huvud lite uppåt utåt i grimman/tränset så brukar de flytta iandra sidans framben framåt. Sen tar man nästa sida osv.
Eller så tar man sin egen fot i karleden på hästen och sonika flyttar hoven lite framåt.

Har man befäst kommandot stilla så tar det inte mer än ett par tillfällen förren de förstått det hela.

När de fattat vad det går ut på brukar problemet snarare vara att de ställer sig för brett.

Från ryggen så plockar man uppåt i tygeln och använder skänkeln mot hästens framben för att de skall ställa upp sig.

Det finns en viss risk för förvirring om man lär sin häst både spansk skritt och Park Out.
Man får ha tydliga hjälper. :idea:

Det stämmer nog bra det. :)
Han är utlånad till en ryttare som nog de flesta här vet vem det är åtminstonde till namnet.

:p Nej det är nog alla för jag rensade på min ftp och då försvann visst de bilderna.

Den understa bilden kommer jag inte ihåg vilka det är...om det inte är de bilderna som jag lagt ut efteråt också. Den översta kan jag leta upp igen om du hemskt gärna vill se den, men du ha rnog sett den förr skulle jag tro.

Men vänta nu...hur hänger ni ihop? Cilla o du alltså...för visst var det samma häst eller...fattar nada...:confused:

Förresten...tränar ni för MH på vintern också??

Woaw!!!

Jättefint verkligen!:bow:

Önskar jag o min pålla såg så bra ut tillsammans...idag gick inget rätt till...:crazy:
Nåja, hon är bara 3 år och jag är bara 25 så vi har tid på oss;)

Men vänta nu...hur hänger ni ihop? Cilla o du alltså...för visst var det samma häst eller...fattar nada...:confused:

Förresten...tränar ni för MH på vintern också??

CillaW, var min hjältinna, mitt andningshål och nätdoktor under 1999... som började med en liten hjärnblödning i slutet av januari. Både jag och min mamma hade massor av frågor och funderingar och CillaW, fanns vaken dygnet runt, för mina och mammas idiotiska frågor... CillaW's lugnande ord stämde och jag överlevde... *S* utan men. Men för att göra livet lite mer spännande passade jag på att bryta nacken i augusti 1999 också... Genom att stå för nära en väldigt hungrig häst... Han hoppade runt i boxen och slog med huvudet. Jag hann inte ut, utan fick en tjotablängare under hakan av hans huvud... Och så var den dagen förstörd och hela livet förändrat. Men det klarade jag också. Jag uttryckte dygnet runt mina farhågor om att aldrig kunna rida igen för CillaW. Därför ordnade hon, så att jag fick komma ner till henne och hennes gubbe i Skåne en hel helg i augusti 2000, då hon kastade upp mig på sin unghäst och visade att jag visst skulle kunna rida, efter olyckan. :bump:

Så, svårare än så var det inte. *S*

På vintern, har vi inte haft några MH-kurser nej... Det är för dyrt att fixa ridhus och det är inte skönt att ha utomhuskurser i 20-gradig kyla... Vi hade faktiskt en helgkurs i februari ett år... Men det var ingen höjdare, kan jag säga...

Aha, där ser man. Du har lyckats väl ser jag:bow:

Du kanske inte kommer ihåg men jag var ju med o tittade på MH-kurs o sen red jag T:love: lite. Min häst var ju inte mogen...vad kan hon ha varit då...1år:D

Jag ska flytta till stall med ridhus...kan höra mig för lite om ni är intresserade.

Aha, där ser man. Du har lyckats väl ser jag:bow:

Du kanske inte kommer ihåg men jag var ju med o tittade på MH-kurs o sen red jag T:love: lite. Min häst var ju inte mogen...vad kan hon ha varit då...1år:D

Åhå, var det sååååå... minnet är kort vet du... DU får säga till om du vill leka "pansarvagn" på stubbåkern i Eker med Tima. *S* Vi kanske kan fota varann, när vi gör några snygga dubbelsaltormortaler med skruv. Det borde det vara hög koeffecient på... :bump:

Men Ingela, så himla mycket var det inte! Faktiskt.

Den stora hjälten är ju du. Det var du som vågade, du som gjorde det.

Novelette: Jag rider för mina tränare - MH, BJ och *tada* i januari BB själv - även vintertid, eftersom jag hittar kurser i ridhus här nere i Skåne.

Men Ingela, så himla mycket var det inte! Faktiskt.

Den stora hjälten är ju du. Det var du som vågade, du som gjorde det.

Mmm.. jag börjar kanske inse att det faktiskt är jag, som klarat det och gått stärkt ur striden. :bow: Men du och MH är mina hjältar i alla fall, så det så! :bump:

BJ....vem är det?

Då får du rapportera från den ridningen.
Hur länge har du ridit för MH?

*KL*

Drog med mig brorsan ut idag för att ta lite kort. Pålle var lite trött då jag red igår också, men overall gick det bra :)

pic33.jpg

(galoppen har vi ganska nyligen börjat med och en dag som denna när han var lite trött skjöt han mig ur sadeln de flesta fattningarna.. som här, vilket får de földverkningar som syns här :crazy: )

pic34.jpg

pic35.jpg

Trevliga bilder. Fastnade framförallt för den sista av dem.

Liknande trådar

Ridning Hej! Lite smått så tänkte jag börja med att berätta att jag har ridit i tre år, där jag började min resa på ett ridgymnasium. (...
Svar
5
· Visningar
631
Senast: Squie
·
Dressyr Jag har jobbat en del med färger och vet att just färgåtergivningen i digitala bilder är ett hel vetenskap i sig. På en dator beror det...
16 17 18
Svar
343
· Visningar
23 496
Senast: Badger
·
Hästvård Jag tycker att det är jättesvårt att se ”painface” på hästar. Försöker studera bilder noggrant men det är inget jag kan se bara sådär...
2
Svar
20
· Visningar
2 027
Senast: fio
·
Ridning Har gått två terminer på en ridskola och var inte toppen-nöjd, tyckte b la att man inte fick särskilt mycket instruktioner och...
Svar
3
· Visningar
307

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka