Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Ja, hur många som bor i hemmet (människor och djur) gör ju sjukt stor skillnad såklart! Tänkte jag inte ens på.
Två vuxna, en hund.Två vuxna, två katter och en hund.
Vi dammsuger varannan dag
*kryper tillbaka till min välstädade plats under stenen*
Två vuxna, en hund.
Vi dammsuger två gånger om dagen
Men så är vi också två astmatiker och TRE kvalsterallergiker. Och med robotdammsugare på schema är ju inte direkt insatsen så stor
OK, kommer du hit får vi umgås utomhusVi ratade robot ganska snabbt.
De kommer inte in i badrummet och vi är pedanter som drar ut fåtöljer, låga bord, kryper under soffan osv
Du har lite lurvigare djur också
Jag har kvalsterallergi, kan vara max en timme hos någon som städar sällan, sen börjar jag må dåligt
Jag tror att många av oss gärna hade haft det superstädat och jag reder absolut upp emellanåt, men jag har bestämt att andra saker är viktigarehaha, jag far typ stressutslag. Det finns nog minst tva typer av manniskor
(Jag moraliserar absolut inte over hur andra bor - whatever floats your boat typ,)
Min hall just nu. Bara lite kartonger som jag ska orka ta med och slänga på jobbet vilken dag som helst..
Tror inte jag blir så populär om jag slänger ut dem i loftgången. Förrådet är fullt dessutom.. pga kartonger.Jag slänger ut alla kartonger på balkongen då blir dom våta och plattare. Just nu fryser de antagligen fast, men out of sight, out of mind. Jag är en stor anhängare av det. Hiva allt i garderoben och stäng dörren.
Jag är rätt bra på att plocka undan. Men. I skåp och lådor däremot…Klassiker att stänga skåpdörrar snabbt innan det kommer ut igenDet var lite snack om detta i nån annan tråd.
Visa din röra, dina skrynkliga gardiner, odiskade disk och högar med osorterade papper, hallar fulla med skor och jackor slängda hur som helst, dammtussar i hörnen och sand i sängen.
Jag vill ha bevis för att många (!) hem inte är perfekta.
Och obs, nu vill jag inte ha bilder på ett perfekt hem med en gaffel i fel låda liksom. Har du det superstädat är denna tråd inte för dig.
Jag försöker få till nån slags okej nivå så att jag snabbt kan slänga in grejer i nåt skåp om det kommer främmande. Bild på ett av skåpen kommer i nästa inlägg
Halvt riktat mot dig och halvt allmänt: jag förstår inte riktigt det här? Jag upplever liksom inte alls att jag prioriterar bort något bara för att det är rent och välstädat här hemma? Tvärtemot gissar jag att jag lägger betydligt mindre tid på städ och plock än många andra i tråden just på grund av att jag har ett städat utgångsläge, med ordning på mina saker, och framför allt: inte saker i överflöd.Jag tror att många av oss gärna hade haft det superstädat och jag reder absolut upp emellanåt, men jag har bestämt att andra saker är viktigare
Fast det var väl ändå en hård tolkning. Folk är ju olika. För den som inte är ordningssam av naturen blir det ju en större ansträning att städa och tar förmodligen längre tid, känns inte viktigt och därmed bortprioriteras det för annat, det är väl ingen som har klankat ned på andras hem?Halvt riktat mot dig och halvt allmänt: jag förstår inte riktigt det här? Jag upplever liksom inte alls att jag prioriterar bort något bara för att det är rent och välstädat här hemma? Tvärtemot gissar jag att jag lägger betydligt mindre tid på städ och plock än många andra i tråden just på grund av att jag har ett städat utgångsläge, med ordning på mina saker, och framför allt: inte saker i överflöd.
Nåväl, jag vill inte slå ner på alla de som faktiskt tycker att tråden bidrar med någon slags verklighetsförankring och ångestlindring. För mig är det precis tvärtemot dock, och jag är av en fast övertygelse om att människor mår bättre i välordnade hem. Men, to each their own, och jag köper om folk inte håller med mig. Vad jag inte alls köper dock är att ett stökigt hem skulle representera något slags "livfullt" hem. Jag tycker det lyser igenom en diskurs i tråden att de som har stökiga hem minsann lever så mycket mer, inte är ångestförstoppade av sin egen vilja till ordning osv... jag förstår verkligen inte varför vi som har förmåga att slänga saker när de skall slängas och att ställa tillbaka saker på sina platser inte skulle kunna tycka att annat är viktigare än städning
Jag har försökt ha "rent" som utgångsläge, försökt med att storstäda och tänkt att om jag bara håller efter, då blir det inte stökigt igen... Det fungerar inte! Jag förstår inte. Jag tar alltid med disk och skräp till köket om jag ätit på annat ställe, men resten... Jag begriper helt enkelt inte hur man gör, antar jag? Något går fel iaf.Halvt riktat mot dig och halvt allmänt: jag förstår inte riktigt det här? Jag upplever liksom inte alls att jag prioriterar bort något bara för att det är rent och välstädat här hemma? Tvärtemot gissar jag att jag lägger betydligt mindre tid på städ och plock än många andra i tråden just på grund av att jag har ett städat utgångsläge, med ordning på mina saker, och framför allt: inte saker i överflöd.
Nåväl, jag vill inte slå ner på alla de som faktiskt tycker att tråden bidrar med någon slags verklighetsförankring och ångestlindring. För mig är det precis tvärtemot dock, och jag är av en fast övertygelse om att människor mår bättre i välordnade hem. Men, to each their own, och jag köper om folk inte håller med mig. Vad jag inte alls köper dock är att ett stökigt hem skulle representera något slags "livfullt" hem. Jag tycker det lyser igenom en diskurs i tråden att de som har stökiga hem minsann lever så mycket mer, inte är ångestförstoppade av sin egen vilja till ordning osv... jag förstår verkligen inte varför vi som har förmåga att slänga saker när de skall slängas och att ställa tillbaka saker på sina platser inte skulle kunna tycka att annat är viktigare än städning
Nåväl, jag vill inte slå ner på alla de som faktiskt tycker att tråden bidrar med någon slags verklighetsförankring och ångestlindring. För mig är det precis tvärtemot dock, och jag är av en fast övertygelse om att människor mår bättre i välordnade hem.