Jag dööör.
Vilket fullkomligt underbart och befriande flöde av bilder och situationer!!
Visst är den härlig. Jag känner särskilt igen mig i att testa recept/baka och resultatet.. ser inte direkt ut som på bilderna
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag dööör.
Vilket fullkomligt underbart och befriande flöde av bilder och situationer!!
Jag är extremt pedantisk men fattar inte vad det stökiga är? Lite grejer på ett bord som ser ut att ta nån minut att plocka undan och torka av?Var det nån som sa stökigt?
Visa bifogad fil 82087
Ursäkta att det inte var tillräckligt stökigt för att vara med här.Jag är extremt pedantisk men fattar inte vad det stökiga är? Lite grejer på ett bord som ser ut att ta nån minut att plocka undan och torka av?
Ursäkta om min skrattgubbe såg malplacerad ut (jag såg det såhär i efterhand) ifall det inte var menat med humor, men den korta kommentaren lät rätt rolig. 'Förlåt för ickestöket' är något man inte hör så ofta.Ursäkta att det inte var tillräckligt stökigt för att vara med här.
Jag är bra på att plocka undan saker, vill inte ha en massa grejer framme, diskbänken är alltid avplockad och det händer kanske 1 dag i månaden att det står något i diskhon över natten, MAX. Golven är fria från saker, och grejer ställs där dom ska stå, filtarna viks ihop och hänga över ryggstödet på soffan, kuddarna fluffas upp,sängen bäddas ihop varje dag och all tvätt läggs i tvättkorgen.
Däremot så är jag URDÅLIG på att städa undan det riktiga smutsen, alltså damm och sånt! Det är skittråkigt och jättedrygt och händer alldeles för sällan. Drar jag fingret i bokhyllan så blir det en liten hög…Dammsuger golvet ett par dagar i veckan, men det är allt. Hade jag inte haft hund så hade det blivit ännu mer sällan gissar jag.
Däremot att ha rena (från saker) ytor är ett måste. Jag tycker faktist det är riktigt skönt för hjärnan att städa upp ett rum som är fullt med grejer. Följer slaviskt dom här programmen på tv som handlar om samlare där dom ska gå in och städa. Jag hade älskat att få gå in och städa ett sånt rum!
Har ett litet skåp, sen skåpen ovanför kyl och frys, och städskrubben som det är kaos i dock, det ska jag försöka ta tag i framöver. Men det är ju inget som syns… (Och uthuset ska vi inte prata om…Måste rensa, men har inte tillgång till någon släpvagn längre, så det bara fylls på…)
Dammsuger ett par dagar i veckan? Vi dammsuger nog varannan vecka, max. Men jag tycker inte det märks. Jag drar fram dammsugaren när jag ser dammtussar eller när det börjar bli lite väl grusigt i hallen, eller om den ljusa mattan har synligt skräp/ludd på sig. Märker jag inget = ingen dammsugning. Det är samma med att torka golv, ser jag fläckar torkas det, annars inte.
Annars är jag nog som dig, plockar undan mycket men annan städning kan bli försummad. För att inte tala om tvätt…
Jag är bra på att plocka undan saker, vill inte ha en massa grejer framme, diskbänken är alltid avplockad och det händer kanske 1 dag i månaden att det står något i diskhon över natten, MAX. Golven är fria från saker, och grejer ställs där dom ska stå, filtarna viks ihop och hänga över ryggstödet på soffan, kuddarna fluffas upp,sängen bäddas ihop varje dag och all tvätt läggs i tvättkorgen.
Däremot så är jag URDÅLIG på att städa undan det riktiga smutsen, alltså damm och sånt! Det är skittråkigt och jättedrygt och händer alldeles för sällan. Drar jag fingret i bokhyllan så blir det en liten hög…Dammsuger golvet ett par dagar i veckan, men det är allt. Hade jag inte haft hund så hade det blivit ännu mer sällan gissar jag.
Däremot att ha rena (från saker) ytor är ett måste. Jag tycker faktist det är riktigt skönt för hjärnan att städa upp ett rum som är fullt med grejer. Följer slaviskt dom här programmen på tv som handlar om samlare där dom ska gå in och städa. Jag hade älskat att få gå in och städa ett sånt rum!
Har ett litet skåp, sen skåpen ovanför kyl och frys, och städskrubben som det är kaos i dock, det ska jag försöka ta tag i framöver. Men det är ju inget som syns… (Och uthuset ska vi inte prata om…Måste rensa, men har inte tillgång till någon släpvagn längre, så det bara fylls på…)
Var inte mening att låta grinig, om du uppfattade det så . När jag läste trådstarten tittade jag på min diskbänk och min hall som i mina ögon är stökiga och smutsiga just nu, men tänkte att det nog inte är den nivån som önskas bilder på.Ursäkta att det inte var tillräckligt stökigt för att vara med här.
Som sagt, hade jag inte haft hund så hade det blivit väldigt mer sällan, men även om hon är korthårig så fäller hon en hel del. Och golvet inne i vardagsrummet när sonen ätit chips framför tvn varje fredagkväll…
Hade jag varit hund och barnfri så hade det räckt att dammsuga ett par gånger i månaden… Moppa golven händer väll vid jul och midsommar ungefär…
Lite så är det här med. Jag avskyr när golven känns smutsiga (går ofta barfota), så jag sopar hallen minst en gång om dagen och dammsuger regelbundet. Håller generellt golvet fritt från saker just för att hålla det lättstädat (däremot våttorkar jag inte). Men. Det är klädhögar på stolar, en av köksstolarna är förvaringsplats åt det mesta. Bland skor och jackor i hallen är det kaos, i många skåp och garderober likaså. Bokhyllorna... ja jösses. Dessutom har jag ett hörn av ett rum som går under smeknamnet "svarta hålet" där det ryms allt möjligt, lite oklart vad alla gånger...Jag är tvärtom. Jag har det oftast rent, trots hund. Dammsuger varje vecka och våttorkar golv, skurar badrum oftare än det kanske behövs...
Men alla jävla högar med grejer, papper, saker.... Jag blir galen av dom men jag vet inte vad jag ska göra av allt. Blir ju mest att det flyttas runt. Fattar inte hur andra lyckas hålla sånt borta....
Grytvanten är så snygg så den kan du gott ha framme lite sådär snitsigt under plåt eller på ett grytlock tycker jagVisa bifogad fil 82104
Jag har inte varit hemma så mycket de senaste dagarna. Slängt ihop lite mat/matdosor och sen iväg som den tidsoptimist jag är. Därav grytvanten kvar under plåten. Inget ovanligt här.