Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
De flesta ar skygga, men det var inte sa lange sedan 2 yotes hade ihjal en fullvuxen kvinna i god kondition (pa en promenadstig) i Ontario, sa ar de i pack och man ar sjalv vet man inte alltid om de springer eller ej...
Hund tar man med sig eftersom en hund kan kanna av dom (doft/horsel) bra mycket tidigare an jag kan sa man vet att det ar nagot pa g, det ar sa mkt skrymslen o vrar dar nere att jag inte kan se allt
En mycket lovande ung sangerska har jag for mig, himla sorgligt faktiskt.
Vi hade en yote forra vintern som kom in och drack ur vattenhoarna... det var ju helt okey att han gjorde det, men vissa stallen i fallorna ser ut som coyotehighway 1.
Det forstar jag verkligen!!! Hoppas verkligen att det gar kanon for er, o aven om du inte behaller folisen sa raknar jag kallt med att vi far se bilder pa den med Ater igen: Grattis! Hon ser kalasfin ut!
Ja det där med rovdjur är ett gissel... här har vi både Lo, Järv, Mårdhund och Björn som stryker runt knuten...
Här om veckan hade vi färska spår av Lo som drivit Rå genom sommarhagarna, via ridbanan, och i dag såg jag en fullkomligt jättevacker kungsörn cirkla över sjön vi bor vid.
Summan av kardemumman får bli att även om jag oroar mig över hundarna (en lhasa apso och en cocker) och så klart även katten - så är det inte mycket man kan göra. Jag är tacksam att jag bor "mitt i naturen" så att säga (även om det kanske inte är så mysigt alltid att vara ute med hunden och hitta honom kalasa på resterna av Björn-dödad älgkalv...) :P
Hästarna blir lite oroliga i hagarna ibland förstås, men de släpper det när rovdjuret passerat. Ska nog också tillägga att inget rovdjur nånsin kommit ända in på gården, de verkar hålla sig ifrån huset, stallet och hagarna. Om sommaren har de ju betydligt större jaktmarker och söker sig förmodligen högre upp i fjällen med renhjordarna
Trädgård & Växter Vad menar du med rotskott, skott från basen på busken? Vinbär brukar inte skjuta rotskott (dvs skott direkt ifrån en rot en bit ifrån...