Bildtråd 2010

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Bildtråd 2010

De flesta ar skygga, men det var inte sa lange sedan 2 yotes hade ihjal en fullvuxen kvinna i god kondition (pa en promenadstig) i Ontario, sa ar de i pack och man ar sjalv vet man inte alltid om de springer eller ej...

Hund tar man med sig eftersom en hund kan kanna av dom (doft/horsel) bra mycket tidigare an jag kan :) sa man vet att det ar nagot pa g, det ar sa mkt skrymslen o vrar dar nere att jag inte kan se allt :)

En mycket lovande ung sangerska har jag for mig, himla sorgligt faktiskt.

:) Vi hade en yote forra vintern som kom in och drack ur vattenhoarna... det var ju helt okey att han gjorde det, men vissa stallen i fallorna ser ut som coyotehighway 1.

Arabvallacken är efter Firtizio S.A och mamman Lady Miranda,morfar Kozz.

Är nog ganska glad att vi inte har yotes här.. Jag hade varit livrädd att de skulle ta mina hundar:crazy:

Fast iofs så blev en tax norpad av en rovfågel i somras inte långt härifrån. De såg fågeln flyga iväg med hunden och kunde inte göra ett skit:cry:

KL

Idag har vi varit ute och galopperat på ängarna =)

img_0064.jpg

JAg oroar mig inte direkt for hundarna, men sa har vi ju en hel hog jyckar... annat hade det varit om det bara var en eller tva av mindre modell.

Alexis, vad mysigt det ser ut!! :)

DSCF2660.jpg

Giev Mat, karring! Fick jag i morse....

DSCF2664.jpg

Det forstar jag verkligen!!! :bow: Hoppas verkligen att det gar kanon for er, o aven om du inte behaller folisen sa raknar jag kallt med att vi far se bilder pa den med ;) Ater igen: Grattis! Hon ser kalasfin ut!

Ja det där med rovdjur är ett gissel... här har vi både Lo, Järv, Mårdhund och Björn som stryker runt knuten...

Här om veckan hade vi färska spår av Lo som drivit Rå genom sommarhagarna, via ridbanan, och i dag såg jag en fullkomligt jättevacker kungsörn cirkla över sjön vi bor vid.

Summan av kardemumman får bli att även om jag oroar mig över hundarna (en lhasa apso och en cocker) och så klart även katten - så är det inte mycket man kan göra. Jag är tacksam att jag bor "mitt i naturen" så att säga (även om det kanske inte är så mysigt alltid att vara ute med hunden och hitta honom kalasa på resterna av Björn-dödad älgkalv...) :P

Hästarna blir lite oroliga i hagarna ibland förstås, men de släpper det när rovdjuret passerat. Ska nog också tillägga att inget rovdjur nånsin kommit ända in på gården, de verkar hålla sig ifrån huset, stallet och hagarna. Om sommaren har de ju betydligt större jaktmarker och söker sig förmodligen högre upp i fjällen med renhjordarna :devil:

Vi har ju i stort sett inga rovdjur alls här nere, vi hade en ungbjörn här i somras och det var ju största nyheten på länge i lokala blaskan:rofl:

Det farligaste vi har är rovfåglar och vildsvinen:p

Men som du säjer så är jag också grymt glad över mitt val att bo naturnära:love:

..Och kalasa på älgkalv är väl okej så länge den är hyfsat färsk:angel:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Western Jag köpte en häst för ca 3 veckor sedan som är dressyr riden och går lätt i form. Har alltid velat prova på western och hade en...
Svar
1
· Visningar
1 572
Senast: Nepenthe
·
Katthälsa Som rubriken lyder, vår ena honkatt är dräktig och hon har inte visat tecken på löp nära inpå/innan vi upptäckte hennes dräktighet. Hon...
2 3
Svar
43
· Visningar
4 023
Senast: Puffindog
·
Bukefalos Undrar om bukefalos forum har samarbete med mobiltillverkare? 😁 Sen några veckor tillbaka (tyvärr lite oklart när) så är knapparna för...
Svar
9
· Visningar
600
Senast: Krålus
·
Hästhantering Hej! Jag känner att jag måste få bolla lite med folk som har mer vana av sånna här typer av hästar än mig. I ungefär ett år nu har jag...
Svar
6
· Visningar
1 124

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Annonsera mera hundar 2
  • Kattbilder #10
  • Uppdateringstråd 30

Hästrelaterat

Omröstningar