Sv: Bilder

har aldrig sett besten :) Hon är himla go iaf, inte min dock och rids tyvärr med pessoabett och rids alldeles för sällan pga ägarens tidsbrist. Synd för hon har potential, mjuk och ridbar.

Ja hon ser väldigt följsam ut och trevlig att rida.
Alltid såna hästar som inte rids tillräckligt känns det som... :crazy:

*tänker lite på min egen*

Här är några bilder på Besten:

http://pg.photos.yahoo.com/ph/latexabest/album?.dir=7e1f

Och Besten är också en av dem som rids alltför sällan.
Hon och kompisarna har haft en oplanerad vintervila nu en tid, beroende på vädret. Vi har inget ridhus, eller ridbana, och i skogen ligger det träd kors och tvärs.
Men hon skötte sig bra på Bent-kursen för två veckor sedan.

Immer

Senast ändrad:

Ridning på hingsten:
0060.jpg

0083.jpg
*harkel, min sits var generellt sätt bra mycket bättre :p Jag blev överraskad över hjälpen jag fick av tränaren (i.o.m blev samlingen högre)*

0052.jpg

Desmond provar att buga Prometido:
0089.jpg

vet du hur han lärde hästen det där? Vore kul med lite hjärngympa för fålen, nu när den vilar lite!:)

Kl

Får vel sette inn noen bilder jeg også da, selv om jeg ikke er noe særlig aktiv her...

Har ridd akademisk i to år nå, og som dere sikkert gjetter holder jeg til i Norge...

KristindageneogBoz137.jpg

http://i77.photobucket.com/albums/j49/TorillogBoz/KristindageneogBoz129.jpg?t=1170541062

http://i77.photobucket.com/albums/j49/TorillogBoz/KristindageneogBoz148.jpg?t=1170541101

Hesten er en oldenburger på 15 år som heter Boz af Ulstrup

(har vel forresten lagt ut disse bildene her en gang før?)

Mvh Torill

PS: Hvordan vises bildene direkte i innlegget og ikke som linker?

Hur han lärde hästen det där? Vilket av det? Att buga?
Det var alla bilder på Prome samtidigt.

Prometido kan egentligen inte buga, inte vad vi märkt iaf.
Utan det där var en början till att lära honom. Helt enkelt ta framknäet bakåt och be honom följa. Han är såpass välutbildad annars att han är väldigt följsam så sånt brukar gå som en dans med honom.

Hur han lärde hästen det där? Vilket av det? Att buga?
Det var alla bilder på Prome samtidigt.

Prometido kan egentligen inte buga, inte vad vi märkt iaf.
Utan det där var en början till att lära honom. Helt enkelt ta framknäet bakåt och be honom följa. Han är såpass välutbildad annars att han är väldigt följsam så sånt brukar gå som en dans med honom.

ahhhhaa:idea:

Tack för alla fina bilder, va duktiga ni är och vilka läckra hästar. Det har nu gått en vecka sen kursen och jag gnetar på med mina hästar. I slutet av Mars har vi nästa kurs, då hoppas jag att vi kan delta med häst, var ju bara markdeltagare förra gången.:rofl:

Ridning på hingsten:
0060.jpg

0083.jpg
*harkel, min sits var generellt sätt bra mycket bättre :p Jag blev överraskad över hjälpen jag fick av tränaren (i.o.m blev samlingen högre)*

0052.jpg

Desmond provar att buga Prometido:
0089.jpg

Är det C_L' häst? - vad snygg den var! Riktigt fin! :bow:

Jag fick däng första gången jag la ut bilder, sedan dess har jag bara ignorerats... Vet inte om det är bättre?

Ja det är C_L's hingst! Han är riktigt vacker!!

Ska bara se till att snyggingen får lite mer muskler också så ska vi nog kunna få riktigt vackra bildet till sommaren på stranden. :love:

***knapplån***

Måste man använda citatsvar när man svarar på ett inlägg med bilder? Tråden blir så :devil: lång.....

Immer

jag har aldrig direkt fattat den stora skillnaden mellan klassiskt, AR/Barock/Dressyr etc etc.
När jag tittar på dessa bilder så tycker jag inte dom skiljer så mkt varandra åt på ngt sätt, förutom möjligen hästarnas utrustning. (bett/sadlar/2 tyglar?) Jag har tagit ett par sk barock-lektioner...men tycker inte jag blev så mkt klokare ang skillnaden.
Hur som helst, jag brukar testa det mesta med mina hästar.
och denna pojk kommer säkert få åka ut på olika kurser av alla de slag.

Min 4½ åriga frieser hingst. 3:e gången jag rider honom här.

bild3.jpg

bild6.jpg

bild7.jpg

bilderna copyright.

Han är snygg, men hans rygg skulle må bra om han lärde sig söka framåt-nedåt, samt att slappna av ;)

Immer

ohja, men lixom, jag rider han för 3:e gången och det är en ung-hingst som vart hos mig en vecka. Rom byggdes inte på en dag du vet ;) han tömkörs i lägre form, men ridmässigt så måste vi lära känna varandra först. Form är inte A och O i början, utan framåtbjudning och förtroende. Han är avslappnad här, jag behöver knappt ta i honom.

Jag vet att du nyligen fått hem hästen, och jag vet att det tar lång tid att utbilda en häst. Själv har jag ridit AR i fyra år nu, dessförinnan hade jag nästan 40 års ridvana.

Du skriver ju själv att bilderna inte skiljer sig från de du sett med AR-ekipage?:confused:
Men jag ser att han är spänd på bilderna, och jag menar att det skiljer sig mycket från de flesta AR-bilderna i tråden. Hästen är pampig och har mycket utstrålning, men AR är så mycket mer än pampighet.

Lycka till med din häst!

Immer

Senast ändrad:

Liknande trådar

Träning Jag kunde inte hitta någon tråd med bara bettlös ridning/körning/hantering. Så jag startar en! :laugh: Tanken med tråden är att den kan...
Svar
1
· Visningar
235
Senast: Lavinia
·
Ridning Har insett att jag kan mycket om foder, hagar, beteende och träning från marken - men väldigt lite om hur man faktiskt lägger upp...
Svar
5
· Visningar
530
Senast: MiniLi
·
Hästhantering Hej alla, långt inlägg och jag ber om ursäkt men har mycket att skriva. Jag har redan ett konto här på buke, men då detta känns alltför...
Svar
19
· Visningar
1 620
Senast: Freazer
·
Övr. Hund Hej, Jag och min sambo skaffade hund i mars, en springer spaniel hane. Vi har sen innan pratat om att vi gärna skulle ha två hundar. Vi...
2
Svar
24
· Visningar
1 368
Senast: Vovve
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar