Sv: Bilder

Vad kul att se alla bilder!
Jag blir lite sugen att blotta halsen själv och få lite kommentarer om både hästen och ridningen.. Om man nu hade några bilder.. Efterlyses: kameravan person som vill följa mig ut och föreviga kampen mot bättre ridning!!

Ganska roligt är det att diskutera det som går helt åt skogen fel också. Vi har väl eller kommer väl alla att få uppleva samma fallgropar nån gång och det är intressant att dissekera katastrofpassen. Att hitta alla tänkbara orsaker till varför det inte blir bra.:confused: :idea:

Jag får väl bidra med något - ett gott skratt om inte annat...

Denna enda bild var allt som min mor lyckades ta senast kameran var med ute, vet inte riktigt vad man kan säga om det. Är det ens någonting värt att kalla vettig arbetsform? (om än mkt öppen sådan...) Jag har tappat all kontakt med sadeln och framförallt inner sittben...

HPIM0057.jpg

HAH.. jag lyckades:banana: tog länken "IMG code" och då ville den synas i inlägget... men vad det kan vara för skillnad på att göra så och ta IMG ikonen vetifasen:crazy:

HPIM0057.jpg

Jag tar gärna oxå emot lite konstruktiv kritik om någon har lust. Jag vet att vi har en del problem att lösa, men det skulle vara roligt att veta vad ni ser. Kan ju säga att sitsen inte är den bästa då jag är gravid för tillfället och vill gärna svanka.

Trav
http://i45.photobucket.com/albums/f8...ksson/trav.jpg

Högeröppna i skritt
http://i45.photobucket.com/albums/f8...n/ppnahger.jpg

Vänsteröppna i skritt
http://i45.photobucket.com/albums/f8...ppnavnster.jpg

Högersluta i skritt
http://i45.photobucket.com/albums/f8...sson/sluta.jpg

Böjd rakt fram i skritt
http://i45.photobucket.com/albums/f8...jdraktfram.jpg

En kort filmsnutt i trav
http://s45.photobucket.com/albums/f8...t=P1140023.flv

Jag vet inte... men jag har inte photobucket som album. Men i de album där jag har bilder, måste man klicka på att visa albumet publikt, för att andra ska se bilderna. Det måste nog finnas en sån funktion i photobucket också. För jag ser tyvärr inte dina bilder.

Mvh

IH

Hej. Har nu kommit hem från kursen. Det var en superbra kurs. Instruktören Lena Danius gav oss mycket att tänka på, hon var duktig på att förklara och visa. Så nu är det bara för oss att försöka att föra över våra kunskaper till våra hästar. Det kommer nog att gå bra men det kommer att ta tid. Jättesvårt att försöka att lägga nästan allt det gamla på hyllan och börja om på nytt. Kan ju tyvärr inte komma med några bilder än på väldigt länge, men när det börjar falla några pusselbitar på plats, så ska jag ta fram kameran.
Nu vill jag bara säga ett STORT tack till Lena och alla glada kurskompisar, för en mycket trevlig och underhållande kurs.:idea:

Lite bilder. Rider Akademiskt.
Lite galopp med mitt gamla sto. Galoppen är bättre nu och jag kan sitta ned och njuta, men det har jag tyvärr inga bilder på. Blir till våren/sommaren när det är lite mer inbjudande.
0001.jpg

0005.jpg

Väldigt fint!

Ja det blir lite som att börja om från början både för häst och ryttare. Jag och min häst trivs superbra med att rida akademiskt, red "vanlig" dressyr förut och det tyckte min häst var ganska tråkigt han hade ingen direkt arbets vilja, jag krävde nog för mycket helt enkelt. AR har fått mig att ändras som ryttare, jag har blivit mer noga och lyhörd och kräver inte att han ska kunna en massa på en gång utan tar ett steg i taget.

Lycka till med ridningen

Hej. Har nu ridit min gamla Nordistant och är sååååååå glad. Det jag fått lära mig på kursen funkade. Inga hårda tag, bara lätta små hjälper och hon lyssnade.:idea:

:bow: Speciellt roligt med den hästen som jag verkligen kämpat för att komma någonstans med.
Jag bara hoppas att hon fortsätter att utvecklas, för hennes skull, när hon gått och haft ont så länge i sitt liv. :(

Tar härmed tillbaka mitt icke övertänkta påstående, att alla AR-ryttare rider hästen bakom lod, med svankig rygg och därmed inte får till något undertramp...:o :o :o

Får väl förtydliga även här... det är spider84 som jag kommenterade positivt tidigare i tråden.

Förstår inte riktigt varför du citerar mitt, Tack så mycket, som var ett svar till vapiridia och sen skriver ett beröm till Spider84:confused: :confused: :confused:

Förstår inte riktigt varför du citerar mitt, Tack så mycket, som var ett svar till vapiridia och sen skriver ett beröm till Spider84:confused: :confused: :confused:

Jag ber om ursäkt. Det som skrivits här av mig, kommenterades i en annan tråd. Jag såg fel och du råkade komma i "kläm". Det var inte min mening!

*kn*
jag rider väl egentligen inte rent AR, blandar hej vilt i min godispåse så att säga men AR är grunden.
bilder på mig och nordisdamen Vejda från en kurs i somras.
x1pzUuduGvVdLc-dmHl5zCxGRAecV4ZBWGwtDZXTje9uIGDotvexmdv8JwmVizpvABKfmbYqWqwcQ6cdK_3H8ZYGZwYJOU_o6ClYKkb5J_Xh4s

x1pzUuduGvVdLc-dmHl5zCxGVLDHu3IdM9gVuejyXSX65PF6358GXLDc0Qt4ypjekkl9lJaNAvClmPjUaf8F8tsYNVQTS2rIhpUyAla-nQbJ-s

x1pzUuduGvVdLc-dmHl5zCxGYMMy1Y85QvR84gmeBcoDylqJlSxIvvUVetPQE3t0KQpXq7dr3V-TbpwSuZIdeoUWbxkwc58n1WSucgY-51RsCU

x1pzUuduGvVdLc-dmHl5zCxGeT0injS4ccu9dMTduNEwaCQgcV4GjWslVCpWx7XAcyA2GAOEU0IYz5k3TAJrSLsBnOLSzetojxXNVDEVdWrLYU

Liknande trådar

Träning Jag kunde inte hitta någon tråd med bara bettlös ridning/körning/hantering. Så jag startar en! :laugh: Tanken med tråden är att den kan...
Svar
1
· Visningar
235
Senast: Lavinia
·
Ridning Har insett att jag kan mycket om foder, hagar, beteende och träning från marken - men väldigt lite om hur man faktiskt lägger upp...
Svar
5
· Visningar
530
Senast: MiniLi
·
Hästhantering Hej alla, långt inlägg och jag ber om ursäkt men har mycket att skriva. Jag har redan ett konto här på buke, men då detta känns alltför...
Svar
19
· Visningar
1 620
Senast: Freazer
·
Övr. Hund Hej, Jag och min sambo skaffade hund i mars, en springer spaniel hane. Vi har sen innan pratat om att vi gärna skulle ha två hundar. Vi...
2
Svar
24
· Visningar
1 368
Senast: Vovve
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar