Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Bilder

Får nog försöka mäta herrn :) hur man nu mäter en katt haha. Han är ju bara 5 mån så längre blir han ju.

Jo :)

Kan någon förklara för en katt-noob varför han fick grön färg i örat och hon svart? Slump? Båda tog jag till Strömsholm. Han märktes dock för några veckor sedan då han kastrerades. Hon häromdagen.

Mäta katt var ju inte sådär jättelätt.. Men nånstans runt 90 cm fick jag det till. Då är han som sagt bara 5 månader :o

Mäta katt var ju inte sådär jättelätt.. Men nånstans runt 90 cm fick jag det till. Då är han som sagt bara 5 månader :o

Låter ju gigantiskt :o
Hur mäter man katt egentligen? Jag blev sugen på att mäta vår katt nu, bara för skojs skull. Förra katten mätte jag mankhöjden på när jag var liten, men så gör man ju inte riktigt med katter egentligen :angel:

*kl*

Isola har en ny favoritplats; en flyttkartong (som egentligen ska kastas) vars lock sjunker ner "just right". :D

Måste förresten få berätta att jag blev så himla lättad när vi var hos veterinären i tisdags. Vi var inne på den årliga kontrollen och jag är så jävla rädd för FORL, men det fanns inte det minsta lilla tecken på det. :bump: Hon är ju ändå 10 år (med förflutet som hemlös) och jag har fått vara in regelbundet då hon får mycket tandsten så varje gång det är dags att kolla tänderna biter jag av naglarna, men det gick vägen!

2013-03-15%2015.50.53.jpg

Han är låång med låång svans. Inte för inte som domaren sist tappade hakan lite när han kom upp på domarbordet efter hon önskat mer längd på de flesta tidigare kattet :D

Jag vet inte hur man mäter :p man brukar inte direkt mäta dom. Jag försökte så gott jag kunde hehe. Från nos till svansspets va väl världsrekordet?

Vad bra :) tatueringen kan ju bli otydlig men alla tänker inte på att de har chip. Så nu har du ju gjort allt du kunnat iaf :)

*kl*

Inte en bild, men en video på min lilla skygga katt Anton, men som nu isen börjar släppa på!:) Om jag sitter på sängen får jag klappa honom och ta överallt, men så fort jag står upp och han är på golvet blir han rädd och skyndar iväg...

Lite småroligt är att när man lyfter honom så hänger han helt slappt, men bara när jag sitter på sängen.:p
https://www.youtube.com/watch?v=I9_3sz2RjSI

Haha Charlie :love:
Ni verkar ha det väldigt mysigt ihop!

kl
Det blåser en hel del här idag. Sixten går inte från bron, men ut ska han minsann.
e286f99f-3deb-49b1-b063-0d66368303ed_zps6ef68c80.jpg

Sixten är verkligen så otroligt vacker! Tycker allt att han är värd fler bildinlägg i den här tråden ;)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Katt För några veckor sedan gick en av mina katter bort. Han var 15 år och hade börjat tackla av sedan en tid tillbaka, i början av januari...
Svar
0
· Visningar
147
Senast: EmelieW
·
Övr. Katt Med risk för att bli påhoppad🙈, men tror ni det kan finnas en katt/kattras som är så stor eller har en sånt beteende som gör att rävar...
Svar
18
· Visningar
925
Senast: jemeni
·
Övr. Katt Jag har en katt som är sjuk, som antagligen inte blir så mycket bättre. Vi ger henne ett sista försök med en ny medicin, men blir hon...
Svar
6
· Visningar
449
Senast: Krålus
·
Övr. Katt Som några av er kanske vet så gick våran älskade Sotis Skrotis Skrotnisse "Nisse" ur tiden för ett tag sedan nu. Han har lämnat ett...
2
Svar
23
· Visningar
1 305
Senast: miumiu
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka