Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Bilder

Sovmorgon innebär att bli väckt kl 5.30 av någon som vill leka. :angel:

3504EF11-F9C8-44C7-9F28-85F61F5E47F2-4303-000003E59CB02286_zpsffade1c3.jpg

Du har så rätt! Och när jag väl hade piggnat till och insett att sovmorgonen var ett minne blott så såg det ut så här. :devil:

8D27C137-2323-479E-8031-4035D0AB9C7C-4303-000003E5F85A2B8C_zps41685692.jpg

red chili: visst är han göllig!:love:

och ja, vi har himla mysigt ihop. Han är världens bästa gosare och tröstare. Han är nyfiken, framåt och busig men alltid på ett lite försynt och försiktigt sätt. Förutom att han tar alla chanser han får att bita på min mobiltelefon :eek:.
Han biter inte hårt, utan liksom gnager lite förfinat på den. Den är tydligen jättegod?!
Vågar inte lämna den bortom mitt synfält...

Hehe ja, jag tänkte ta en sån där mysig bild när han tittade in i kameran. Men han ville istället sätta tassarna på mig och trycka på ansiktet så hårt han kunde? Normalt beteende, javisst.

Måste förresten få berätta att jag blev så himla lättad när vi var hos veterinären i tisdags. Vi var inne på den årliga kontrollen och jag är så jävla rädd för FORL, men det fanns inte det minsta lilla tecken på det. :bump: Hon är ju ändå 10 år (med förflutet som hemlös) och jag har fått vara in regelbundet då hon får mycket tandsten så varje gång det är dags att kolla tänderna biter jag av naglarna, men det gick vägen!

Snabb tandstensbildning kan vara tecken på/innebära risk för FORL, enligt min veterinär. Så jag förstår dig - och jag är i samma läge som du. Hade inne katten för tandsten för ett par veckor sedan (förra gången var i maj förra året) - och inte heller den här gången hade han fått FORL! Trots att hans kullbror hade det...

Jag förstår precis din lättnad, man blir överlycklig varje gång.:laugh:

Minimorsan är också en väckare :D Kl 06.00 tyckte hon att jag skulle gå upp i morse! Först småjamade hon lite grann (stående på mig förstås), lättväckt som jag är vaknade jag förstås. Men eftersom jag vet att hon blir ett pain in the ass när hon märker att jag vaknat, så valde jag att låtsassova. Då började hon gå över från "maaow, maaow, maaow" till "MJAUFUCKINGMJAUNUSKADUVAKNA!!!" i mitt öra. Yeaaah. Sedan, när jag vaknat, ville hon såklart ha det obligatoriska morgongoset.

Tacka vet jag att Minimannen är nöjd med att sova som en klump vid mina fötter.

Hon kan ju se jättemysig ut... Men hon är ganska brutal när hon gosar :grin:

efe005c48d7111e2935222000a1fb825_7.jpg

Bidrar med en Boll (och blir så jäkla less på att photobucket dämpar mättnaden i bilderna, hennes intensivgröna ögon ser ju bara bleka ut nu)

IDA_3682.jpg

Fina Boll! :)

kl

Syns det att Sessan har gått ner i vikt eller? :p Tror det är ca 2 kg skillnad mellan bilderna, hon var så fruktansvärt fet när hon kom till oss :crazy: (i april 2012)

Maj 2012
dsc2466.jpg

Februari 2013
dsc_0273.jpg

Mars 2013
dsc_0310.jpg

Snabb tandstensbildning kan vara tecken på/innebära risk för FORL, enligt min veterinär. Så jag förstår dig - och jag är i samma läge som du. Hade inne katten för tandsten för ett par veckor sedan (förra gången var i maj förra året) - och inte heller den här gången hade han fått FORL! Trots att hans kullbror hade det...

Jag förstår precis din lättnad, man blir överlycklig varje gång.:laugh:

Åh, vad skönt att din katt också slipper eländet!

Jag har fått samma information som din veterinär gett dig och det är därför jag är in regelbundet med henne trots att jag upplever att det byggs på allt mindre för varje gång. Kommer fortsätta låta det gå max ett år mellan kontrollerna, troligtvis blir det en januarikoll nästa år för även om hon får allt mindre tandsten så blir mitt nojjande värre för varje år...

Bidrar med en Boll (och blir så jäkla less på att photobucket dämpar mättnaden i bilderna, hennes intensivgröna ögon ser ju bara bleka ut nu)

Använder du photoshop något? Om du väljer att spara bilderna för webben istället för som vanlig jpeg så brukar det inte bli så att olika hemsidor dödar färgerna :)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Katt För några veckor sedan gick en av mina katter bort. Han var 15 år och hade börjat tackla av sedan en tid tillbaka, i början av januari...
Svar
0
· Visningar
147
Senast: EmelieW
·
Övr. Katt Med risk för att bli påhoppad🙈, men tror ni det kan finnas en katt/kattras som är så stor eller har en sånt beteende som gör att rävar...
Svar
18
· Visningar
925
Senast: jemeni
·
Övr. Katt Jag har en katt som är sjuk, som antagligen inte blir så mycket bättre. Vi ger henne ett sista försök med en ny medicin, men blir hon...
Svar
6
· Visningar
449
Senast: Krålus
·
Övr. Katt Som några av er kanske vet så gick våran älskade Sotis Skrotis Skrotnisse "Nisse" ur tiden för ett tag sedan nu. Han har lämnat ett...
2
Svar
23
· Visningar
1 305
Senast: miumiu
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka