Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Bilder

Haha!
Jag tycker synd om assistenterna när det är assistentburna utställningar eller vad man säger och de stackarna som får stå med alla MCO på 7 kg + ;)
Hur lång är din från nos till svansspets?

Haha synd om oss ägare också som får bära själva! Det är sällan det är assistentburet. Vår ena skogis väger strax över 8 :D

Usch ja! :D Speciellt när katten börjar försöka ta sig loss!
Vår ena MCO på tio månader väger runt 7,3 kg tror jag. Lär bli en tungviktare när han är vuxen.

Jag förstår inte vad ni pratar om. Det är väl inge jobbigt att ställa... ;)

Säger hon som har katter på tre-fyra kg och dessutom får visa katt "mot kroppen" (birma). :D

Kl
Missy har hittat det perfekta stället för en frusen nakenfis. Hon är klippt pga omfattande tovor. Fårskinn och element är melodin:
72662_10151569282424612_1655613815_n.jpg

Men liiiten då! Det är så fint att hon får bo hos dig och förhoppningsvis må toppenbra snart och leva många fina, långa år till :D

Hon är sockersöt :love:, men rädd än så länge. Går dock framåt med stormsteg. Har fina bitmärken i händerna och går på tiodagar antibiotika :angel: Mitt fel dock efter ha läst av henne fel.
Känns otroligt rätt hur som helst.

Hans mamma väger ju ca 5 kg men har inte ställt henne på länge, har bara ställt kattungar så blev påmind om hur tungt det är. Jag gissar ju på att han kommer sluta på runt 6,5-7 kg om men går efter halvbröder. Kommer inte palla hålla han sådär många minuter :p
Jag vet inte hur lång han är. Aldrig mätt en katt :p men han är lång! Men har ju även benlängd att "bära upp det" med. Skogkatten ska ju inte vara lång med korta ben. Det är helt otroligt att svansen är lång den med, till den kroppen. På bedömningssedeln när han ställdes så stod det LONG! På svans.

Vi får starta arm-boot-camp för att orka. ;)
Jag mätte min äldsta, den röd-vita, han är född 20 april förra året, alltså 11 månader nu och ligger på ca 7,3 kg och sist jag mätte för någon månad sen var han 106 cm från nos över ryggen till svansspetsen.
Tror det var 1999 världens längsta katt var 109 cm. ;)

Haha, inte än åtminstone (hon är inte könsmogen än såå)... Men du verkar ju ha en riktigt söt pälsboll själv :).

(+ Speedway)

Tack! :D Tokigt pigg är hon också, trots att hon är.. 13-14 år (herregud, jag har tappat kollen på hur gammal hon är :o).

KL

Postar en bild i en tråd jag aldrig trodde jag skulle posta i. Är ingen kattmänniska direkt men familjen har utökats med ett litet syskonpar. Nu 6 månader.

Terror & Lilly <3

734140_10151384046828300_1421920888_n.jpg

Ja, de har fått mig att förstå tjusningen med katt. Även om mina gamla labradorer fortfarande är svårflörtade trots kissarnas kel & spinnande för att charma dem. Godare mat än hundarna får de, så jag har några djupt sårade labbar här hemma.

Terror är menlöst snäll och nu dessutom kastrerad, så någon riktig "Terror" kommer aldrig råda.. kanske mössen tycker det.
Lilly är det lite mer fräs i.. men även ljuvlig.

Jättesöta!
Men är det skabb i örat?
Isf behöver det göras rent och behandlas. Men det kanske du redan har koll på :)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Katt För några veckor sedan gick en av mina katter bort. Han var 15 år och hade börjat tackla av sedan en tid tillbaka, i början av januari...
Svar
0
· Visningar
147
Senast: EmelieW
·
Övr. Katt Med risk för att bli påhoppad🙈, men tror ni det kan finnas en katt/kattras som är så stor eller har en sånt beteende som gör att rävar...
Svar
18
· Visningar
925
Senast: jemeni
·
Övr. Katt Jag har en katt som är sjuk, som antagligen inte blir så mycket bättre. Vi ger henne ett sista försök med en ny medicin, men blir hon...
Svar
6
· Visningar
449
Senast: Krålus
·
Övr. Katt Som några av er kanske vet så gick våran älskade Sotis Skrotis Skrotnisse "Nisse" ur tiden för ett tag sedan nu. Han har lämnat ett...
2
Svar
23
· Visningar
1 305
Senast: miumiu
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka