Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Bilder

Jättesöt!
Men av klegget i ögonen att döma så har hon förmodligen ngt virus i kroppen. Vilket de flesta katter får om de lever med flera andra katter och det är ruljans (katthem..)
Katthemmen brukar dock tråkigt nog inte informera om detta.
Men jag tycker du så småningom ska ta katten till veterinären och ta prov på vad det är så ni vet. Utbrott sker vid tex stress och blir dom jobbiga för katten kan man behandla med antibiotika för att lindra.
Det är kollat av vet som rek att avvakta. Missy har aldrig hunnit så långt som till katthemmet utan bott i jourhem en kort tid innan hon kom hit. Hon är nedsatt och inte i särskilt bra skick än. Vet. besök inplanerat igen om ca tre veckor, dels för vacc. dels kolla öron igen och så en tandkoll.
Katthemmet står för vet.besöken nu eftersom hon inte anses "färdigbehandlad" :)

På papperet är jag bara jourhem som tingat henne så katthemmet har inte släppt sitt ansvar för henne än :)

Jättefin!
Så härligt att en så pass gammal donna fått ett nytt hem! Jag har själv varit jourhem för katter och vet hur hopplöst det kan kännas ibland.
Ha ha, många i "katthemsbranschen" har reagerat som du ang. ålder. Antar att de flesta vill ha kattungar eller så. Jag föredrar vuxna katter och i allra bästa fall har ju lila Fröken många år kvar, i värsta har hon åldrats i förtid av sitt leverene :cry: Men det känns helt rätt för mig att ha en katt med några år på nacken :)

Skönt att höra om ett katthem som faktiskt tar tag i det. Det är inte min erfarenhet... Var och varannan kattgemskatt som kom från ett katthem häromkring hade antingen klamydia eller herpes och de nya ägarna fick ingen info. Min kusin fick till och men hem en kattunge med kattsnuva och den avled senare på djursjukhuset..

Lilla Missy :love: Vad underbart att hon får en nya chans hos dig!

kl
Sixten hälsar att en kattigloo är grejen. :grin:
7c1dc116-5f2f-45dd-af0a-b8211cd6fe48_zps855708b1.jpg

Skönt att höra om ett katthem som faktiskt tar tag i det. Det är inte min erfarenhet... Var och varannan kattgemskatt som kom från ett katthem häromkring hade antingen klamydia eller herpes och de nya ägarna fick ingen info. Min kusin fick till och men hem en kattunge med kattsnuva och den avled senare på djursjukhuset..

Örebro katthem som tagit sig an min nya kisse är som jag uppfattar det superseriösa. Missy var enligt uppgift kastrerad, men de rakade magen för säkehetsskull för att titta efter operationsärr så hon verkligen var det. Hon behövde ändå klippas pga tovor.

Hon var i så pass dåligt skick när de plockade in henne att vet avrådde från vaccination just då, det fick vänta men nu har hon fått första sprutan. Hon har också behandlats för öronskabb flertalet gånger och detta skall kollas igen nu när det är dags för vaccination. Hon ska märkas då också. En tjej från katthemmet var både med när jag tittade på Missy i jourhemmet samt lämnade över henne personligen här hemma.

Nu har hon vågar sig fram och ligger mycket i fönstret och i sin klöstunna. Då kan hon spana på mig :) I natt kom hon och kröp upp i mitt knäveck. Hon smet snabbt iväg, men det känns oerhört positivt att hon ens tänkte tanken

Han är stor, det är 7 kg underbar katt :love:
Vi förstod aldrig att han var stor och kunde inte förstå varför alla tyckte att han var det. Sedan fick vi barn och ett nytt perspektiv på hans storlek ;)

Vilken lurvig en :D

kl

Sessan och jag var ute på promenad i det fina vädret idag! Ett varv runt huset, sen fick det vara nog tyckte Sessan :p

dsc_0299.jpg

KL

Vet inte hur jag ska orka ställa denna killen i framtiden. 5 min fotografering av 5 månaders hane på ca 3900g och min arm dog.
Men han äääär ju så läcker :love:
578104_10151585805391159_926392634_n.jpg

Haha!
Jag tycker synd om assistenterna när det är assistentburna utställningar eller vad man säger och de stackarna som får stå med alla MCO på 7 kg + ;)
Hur lång är din från nos till svansspets?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Katt För några veckor sedan gick en av mina katter bort. Han var 15 år och hade börjat tackla av sedan en tid tillbaka, i början av januari...
Svar
0
· Visningar
147
Senast: EmelieW
·
Övr. Katt Med risk för att bli påhoppad🙈, men tror ni det kan finnas en katt/kattras som är så stor eller har en sånt beteende som gör att rävar...
Svar
18
· Visningar
925
Senast: jemeni
·
Övr. Katt Jag har en katt som är sjuk, som antagligen inte blir så mycket bättre. Vi ger henne ett sista försök med en ny medicin, men blir hon...
Svar
6
· Visningar
449
Senast: Krålus
·
Övr. Katt Som några av er kanske vet så gick våran älskade Sotis Skrotis Skrotnisse "Nisse" ur tiden för ett tag sedan nu. Han har lämnat ett...
2
Svar
23
· Visningar
1 305
Senast: miumiu
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka