Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Det är kollat av vet som rek att avvakta. Missy har aldrig hunnit så långt som till katthemmet utan bott i jourhem en kort tid innan hon kom hit. Hon är nedsatt och inte i särskilt bra skick än. Vet. besök inplanerat igen om ca tre veckor, dels för vacc. dels kolla öron igen och så en tandkoll.Jättesöt!
Men av klegget i ögonen att döma så har hon förmodligen ngt virus i kroppen. Vilket de flesta katter får om de lever med flera andra katter och det är ruljans (katthem..)
Katthemmen brukar dock tråkigt nog inte informera om detta.
Men jag tycker du så småningom ska ta katten till veterinären och ta prov på vad det är så ni vet. Utbrott sker vid tex stress och blir dom jobbiga för katten kan man behandla med antibiotika för att lindra.
Ha ha, många i "katthemsbranschen" har reagerat som du ang. ålder. Antar att de flesta vill ha kattungar eller så. Jag föredrar vuxna katter och i allra bästa fall har ju lila Fröken många år kvar, i värsta har hon åldrats i förtid av sitt leverene Men det känns helt rätt för mig att ha en katt med några år på nackenJättefin!
Så härligt att en så pass gammal donna fått ett nytt hem! Jag har själv varit jourhem för katter och vet hur hopplöst det kan kännas ibland.
Skönt att höra om ett katthem som faktiskt tar tag i det. Det är inte min erfarenhet... Var och varannan kattgemskatt som kom från ett katthem häromkring hade antingen klamydia eller herpes och de nya ägarna fick ingen info. Min kusin fick till och men hem en kattunge med kattsnuva och den avled senare på djursjukhuset..
Sixten hälsar att en kattigloo är grejen.