Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Bilder

Aw, hon är snygg ändå. OM jag någon gång får för mig att skaffa en coonis kidnappar jag henne. Lugnt va? : )

KL
Passade på att ta några bilder på mina fina idag när solen tittade fram. Börjar med några på Sally, 8 månader gammal ragdoll.

Och sen ett par på Alice, nyblivna 2-åringen. Birmatjej : )

ÅH :D
Och jag måste säga att jag verkligen gillar att du verkar vara ute så mycket med honom i koppel. Måååste verkligen försöka få vår katt att gilla det också.

Vi är ute varje dag, ibland när jag är ledig går vi ut fler gånger. Om Pipen fick välja så skulle han nog vilja springa ut och in som han själv behagar men det funkar inte där vi bor.

Nu har nya klösträdet kommit och det var ju måttligt intressant så jag fick "leka" upp honom i det. Buskatt! :p

F86EA086-E464-45FC-A752-D4883F4728D1-1017-000000D10C645268_zps71357a0b.jpg

Fel av mig. Jag funderade länge över vad hon var, men jag fick för mig att hon var coonis. Sorry! Om jag skaffar en skogkatt kidnappar jag henne då ;).

Tänk om man kunde ha sådär fina klösträd!
En annan får leta efter de som har störst liggplatser och tåligast. Katter på ca 5-8 kg ska ju få plats...

KL Min lilla skygga katthemskatt har kommit hem nu. Kom i torsdags. Låt mig presentera kastraten Missy nio år som bott i något som liknar en kattkoloni senaste åren:

542668_10151561495649612_1365658601_n.jpg

Hon är 'lite' blyg och har just nu valt att mysa bakom kylskåpet...
Med tiden lär hon dock bli en sällskaplig liten lurv, hon ÄR nyfiken men blyg :) Platsen är nu tillstängd. Hon nös så förbaskat av allt damm + att det inte är en helt lämplig plats för en liten kisse.

484982_10151563373084612_1720393639_n.jpg

Min sambo har nu flyttat in under en stol. Hon vill bli klappad och kliad om man är försiktig men ibland blir fröken livrädd och hugger runt sig i panik. Lilla hjärtat ♥

Grattis till din nya vän! :) Hon behöver nog bara lite tid att vänja sig vid allt nytt. Min Sessan är ju också en katthemskatt, och den första veckan bodde hon bakom en stor fåtölj på övervåningen, jag fick ställa dit mat åt henne för hon vågade sig inte ner. Nu är hon supersocial och klänger på oss mest hela tiden :D

Tack allihopa! Vi gör snabba framsteg. Får nu ta på hela ryggen och sidorna medan hon spinner som besatt. Hon är underbart söt och jag tror hon kommer bli urmysig så snart vi fått hänga lite mer +att hon blir helt fräsch. Lite tandkoll och dyl kvar som inte kunnat åtgärdas ännu pga hennes skick, tror det kan göra viss skillnad.

Jättesöt!
Men av klegget i ögonen att döma så har hon förmodligen ngt virus i kroppen. Vilket de flesta katter får om de lever med flera andra katter och det är ruljans (katthem..)
Katthemmen brukar dock tråkigt nog inte informera om detta.
Men jag tycker du så småningom ska ta katten till veterinären och ta prov på vad det är så ni vet. Utbrott sker vid tex stress och blir dom jobbiga för katten kan man behandla med antibiotika för att lindra.

Jättefin!
Så härligt att en så pass gammal donna fått ett nytt hem! Jag har själv varit jourhem för katter och vet hur hopplöst det kan kännas ibland.

Also, what Shark said. ^^

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Katt För några veckor sedan gick en av mina katter bort. Han var 15 år och hade börjat tackla av sedan en tid tillbaka, i början av januari...
Svar
0
· Visningar
147
Senast: EmelieW
·
Övr. Katt Med risk för att bli påhoppad🙈, men tror ni det kan finnas en katt/kattras som är så stor eller har en sånt beteende som gör att rävar...
Svar
18
· Visningar
925
Senast: jemeni
·
Övr. Katt Jag har en katt som är sjuk, som antagligen inte blir så mycket bättre. Vi ger henne ett sista försök med en ny medicin, men blir hon...
Svar
6
· Visningar
449
Senast: Krålus
·
Övr. Katt Som några av er kanske vet så gick våran älskade Sotis Skrotis Skrotnisse "Nisse" ur tiden för ett tag sedan nu. Han har lämnat ett...
2
Svar
23
· Visningar
1 305
Senast: miumiu
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka