Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Bilder

kl
Sixten fick smaka lite nötfärs med äggula idag. Lyckan var total och jag har därmed avancerat från "matte" till "världensbästamat-matte". :D
e04825f8-c885-4d2c-a4a3-a274e1b1b856_zps87c0a34a.jpg

22259325-6f51-4cf9-947c-f8e1eec9723f_zps6b27e883.jpg

Hon behöver nog en lektion själv ;) Hon fattar direkt att man kan klösa på den, men annars är hon försiktig och måste trugas ganska mycket för att våga sig på att testa nya grejer. Men det brukar ge sig efter ett tag!

Vilken snäll matte du är förresten, lyxmat till Sixten! :D

Haha! Lustigt egentligen, kartonger ägnas ingen större tveksamhet, men en ny möbel! :eek: vettesjutton om man ens kan gå nära den... :p

Jag har blivit lite inspirerad av alla barf-trådar som har dykt upp på sistone. :D Han är inte så matglad, han käkar hjälpligt av Icas men det är egentligen bara Gourme Perle(?) han verkligen gillar. Och snören och strumpludd såklart. :D Hoppas på att hitta något bättre att variera med innan han blir en fullfjädrad torrisjunkie.

Sessan kanske kan ge Sixten en lektion i ämnet "använda dyra grejer som matte köper"? :p

Hit räknas inte tapeter, va? Det tror nämligen Pipen. :devil:

Nu har jag beställt ett nytt klösträd som jag hoppas dyker upp i slutet på veckan så håll tummarna för att det blir poppis och välanvänt.

Haha, förlåt, men jag kan inte låta bli att skratta. :D Goaste Pipen! :love:
Det blir det nog, klösdelarna är sällan ett problem. Om inte annat går säkert kartongen hem. ;)

typ kl
Sixten hittade nyss en ny favoritlåda. Fylld med bubbelplast och prasselpapper och såå mysig. Det där gråa lurvet är alltså Sixten. :D
b6bf8f20-802d-42f7-afde-de99503e39c0_zps8b9197fd.jpg

Haha, han har redan två kartonger. Den ena sover han i och den andra skuttar han upp och ner i med någon av sina stackars misshandlade råttor. :D

Sambon rapporterade nyss att hon höll på att hoppa in i och ur den stora kartongen som tunnan låg i :grin: :p

Men tidigare ikväll låg hon och sov i nedersta delen av tunnan och just nu ligger hon i mysiga bädden på toppen :love: (nog för att jag lyfte upp henne dit men det talar vi inte om va :angel:

Åh men samma här. Fast Sessan var en fullfjädrad torrfoderjunkie när hon kom hit, det är först de senaste månaderna hon har ätit sin Mjau ordentligt. Gourmet är nästan (men bara nästan) godare än torrfoder, framkallar mycket spinnande! Om jag vore rik skulle hon få äta det jämt, men med studielån kan man inte ha en så bortskämd katt tyvärr.

Alltså, jag älskar Pipen :love: :rofl:

Jag köpte en dyr klöspinne som mina kräsna jäklar inte ens gett en blick, så jag får väl fortsätta klippa klorna :devil: Mjäsiga gamlingar :mad:

Haha, han har redan två kartonger. Den ena sover han i och den andra skuttar han upp och ner i med någon av sina stackars misshandlade råttor. :D
Haha :D :love:
Åh men samma här. Fast Sessan var en fullfjädrad torrfoderjunkie när hon kom hit, det är först de senaste månaderna hon har ätit sin Mjau ordentligt. Gourmet är nästan (men bara nästan) godare än torrfoder, framkallar mycket spinnande! Om jag vore rik skulle hon få äta det jämt, men med studielån kan man inte ha en så bortskämd katt tyvärr.
Det låter som om den kommer bli populär, den där tunnan! :laugh:

Nej det blir snuskigt dyrt om man ska hålla en katt bara på Gourmet. Sixten får typ en Gourmet per tre Ica. Svårt det där! Man vill ju ge dem så bra mat som möjligt, som de tycker om, utan att bli ruinerad. Barf verkar ju vara både billigt och bra, men jag törs fasen inte helfodra med det så länge jag måste blanda själv, känns som om risken att det blir fel är alldeles för stor. Och en kan ju inte gärna sitta med luftgevär och passa på småfåglarna hela dagarna. :D

Så smaskigt det ser ut! Känns så trist att vår katt inte alls gillar annat än torrfoder :(
Ja, speciellt äggula var en riktig hit! Om din katt gillar det så kanske det går att röra ihop med något annat som du vill att den ska äta. Det är svårt när de snöar in på något sådär. :/

Samma här, vill jättegärna barfa men är för feg :o

Dock har jag (halvt omedvetet) stuckit till Minimannen lite färskfoder (laxbitar, en räka här och var, en kycklingbit, allt rått såklart) när jag lagar mat till mig. Negativa är väl att han har kommit på att han kan sticka in tassarna i handtagen till köksskåpen så att det är lättare att bli jättelång och stå på bakbenen, så nu har han börjat göra det när han kommit på att det är jättegott med färskt kött :D Tidigare har han inte riktigt fattat grejen med sånt som inte är torrfoder och burkmat, typ. Och därför ratat det. :o

Tror jag måste lära mig barfa :angel:

Tror jag måste lära mig barfa :angel:

Det skulle nog kissen uppskatta och såååå urbota jättesvårt är det inte om man läser på en smula. Jag hittade en jättefiffig excel-fil på ett annat forum som någon vänlig själ hade skapat och med den till hjälp så var det enkelt att räkna hur mycket av varje katten behöver. :)

Haha, Minimannen är smart! :D Jag tänkte köra på din (omedvetna) taktik och försöka bygga upp ett intresse kring färskfoder tills i höst, och hoppas att det kommer färdigblandad mat för katt då. Köttet kan jag säkert fixa, men att få till rätt mängd taurin, b-vitamin och allt sånt, det känns läskigt. :o

_FiA_, vilken vacker missa! :love:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Katt För några veckor sedan gick en av mina katter bort. Han var 15 år och hade börjat tackla av sedan en tid tillbaka, i början av januari...
Svar
0
· Visningar
147
Senast: EmelieW
·
Övr. Katt Med risk för att bli påhoppad🙈, men tror ni det kan finnas en katt/kattras som är så stor eller har en sånt beteende som gör att rävar...
Svar
18
· Visningar
925
Senast: jemeni
·
Övr. Katt Jag har en katt som är sjuk, som antagligen inte blir så mycket bättre. Vi ger henne ett sista försök med en ny medicin, men blir hon...
Svar
6
· Visningar
449
Senast: Krålus
·
Övr. Katt Som några av er kanske vet så gick våran älskade Sotis Skrotis Skrotnisse "Nisse" ur tiden för ett tag sedan nu. Han har lämnat ett...
2
Svar
23
· Visningar
1 305
Senast: miumiu
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• ”Hund” 2005-2010
  • Kattbilder #10