bilder på staffar....

Sv: bilder på staffar....

tackar för tippset :d visste inget om rasspecialen då ja e ny inom staffar...

hoppas jag o tjejen kan ta oss dit... :D

hade varrt så kul.....

men får som sagt se :d

:banana::banana:

Min lilla Diesel, som faktiskt fyller ett år idag :love:

18171021.jpg

080_stor.jpg

18039145.jpg

Selma och Zaga får mig att vilja bli staffägare... :d De ser så fulla i bus ut... :p

Min PVs granne har en svart stafftik, Puma, och planerar valpar snart. Det hjälper ju inte kan jag säga. Skittrevlig hund... *suckar trånsjukt*

Glee och Calazirya - mer bilder...! Pretty please... :)

Senast ändrad:

Diesel e bara föööör snygg:love:

Hans färg e så läcker!!!

Det var du som bad om det ;)

Zaga kör spårrutan för 1:a gången
skamundn001.jpg

Efter det att jag kopplat av långlinan räddade jag en stackars mussla som sköljts upp på stranden, Zaga trodde musslan var hennes ;). Första studsen i gick bra och likaså den andra, men på tredje studsen ut i vattnet blev det djupt och hela Zaga försvann :p
skamundn006.jpg

Nu spanar hon efter bilen för det var nämligen lite kallt att bada ;)
skamundn016.jpg

Ja, visst vill man bara pussa den :D

Din tjej är så himla söt! Gillar verkligen hennes färg, och fläcken över ögat. Jag har alltid velat ha en pied.. men det blev den tråkigaste färgen. :D *duckar för Calazirya*

Fläckig, som EmelieK's hund. :) Tror det ska vara minst 50% vitt.

En fawn skulle jag vilja ha också :love:

Smaken är som baken..

Zaga är ju inte svart heller ( trots att det var vad jag ville ha ) ;)

Men hon har fått jätte fin kritik för sin färg = mörkbrun brindle

Ja jag skoja, jag tycker såklart att Selma är jättefin :) men om jag fick välja skulle jag ta nåt annat. :D

Zaga har verkligen fin färg! Selmas ränder syns knappt, speciellt på ena sidan. Finare om det är mer kontrast tycker jag :)

Jag träffade förresten en svart staff på stan i uppsala i lördags, och den kom från göteborg. :)

(fast inte aaalls lika fin som selma och zaga!)

Tror det ska vara minst 50% vitt.

Stämmer bra det. Dessutom ska det vita "korsa" rygglinjen.

Jag är också förtjust i pied. Blåa staffar är riktigt riktigt fina, men det ryktas väl lite om hudproblem där tyvärr.
Rödtottar har dock alltid legat närmast hjärtat. Det är något speciellt med dom.

Liknande trådar

Övr. Hund Kort fråga. Går det bra att cykla med en liten hund (tänk 5kg eller nåt) som springer bredvid? Eller är det helt enkelt för farligt? :o...
Svar
16
· Visningar
781
Senast: Fetaost
·
Övr. Hund Hej, Jag och min sambo skaffade hund i mars, en springer spaniel hane. Vi har sen innan pratat om att vi gärna skulle ha två hundar. Vi...
2
Svar
25
· Visningar
1 950
Övr. Hund Jag är ganska ny på det här med aktiveringsleksaker, men funderar på att införskaffa några stycken lite "bättre". Hur vet jag vilka som...
Svar
9
· Visningar
777
Senast: MML
·
Övr. Hund För att inte kapa sällskapshundstråden. Vad menas egentligen när uppfödare skriver så? Om det är en jaktras och de enbart säljer till...
6 7 8
Svar
145
· Visningar
7 687
Senast: Puffindog
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• ”Hund” 2005-2010
  • Hjälp!