Bilder på pojkens nya valp! :love:

Jozze

Trådstartare
Pojken har skickat lite bilder på sin sju veckors dvärgpinscherkille Kaizer! :love: Ursäkta skärpan och att några bilder är lite mörka (MMS).

46739546320.9h6nzf.Photo0028.jpg

46739546320.2mwwug.Photo0036.jpg

46739546320.6b3k2m.Photo0044.jpg

46739546320.3jj63r.Photo0026.jpg

Sv: Bilder på pojkens nya valp! :love:

Har han fött upp hunden själv eller va han och hälsade på? Lite tidigt att ta dom vid sju veckor annars... Söt va den lilla iaf!

1, Jag hoppas han inte lämnat mamma än. 2, Varför har han en tröja på sig? 3, Ursöt förstås, dom kan inte vara annat.

Överflödigt för mig att påpeka valpens ålder då andra redan hunnit göra det :smirk: . Men jag gillar pinschrar så jag kan ju säga att den var söt iaf :) .

Söt vovve och fin tröja. Var har ni köpt den?
Jag har letat som en galning efter nån liten varm tröja/täcke till min minivalp men även de minsta Domanitäckena är alldeles för stora och han fryser ju när det blir kyligare ute. :(
Jag provade med en raggsocka men det blev inte bra alls. ;)

filiduttan skrev:
7 veckor.... luktar skumt. *morrar*
Du behöver inte morra över någonting, för det enda som luktar skumt är att folk drar sådana förhastade slutsatser som du gjort, även om det i enstaka fall kan förekomma att oseriösa uppfödare låter sina valpar lämna tiken före 8 veckors ålder.

Självklart var pojken på besök hos kenneln och sin valp, som självklart inte har lämnat sin mamma än, utan gör det först nästa vecka.

kpist skrev:
1, Jag hoppas han inte lämnat mamma än. 2, Varför har han en tröja på sig? 3, Ursöt förstås, dom kan inte vara annat.
1. Nope, inte förrns nästa vecka.

2. Uppfödaren ville visa hur de tröjor hon låter sina vovvar ha på sig när det är kallt ute, såg ut.

3. Jag vet! :love:

Tröjan tillhör uppfödaren som låter sina hundar ha på sig sådana när det är kallt. DP har ju inte så mycket päls att komma med. Vet ej om hon stickat den själv eller om hon har köpt den, men jag måste erkänna att han är riktigt söt i den! ;) (Är annars inget fan av att klä på hundar.)
Min pojkes mamma har redan bestämt sig för att sticka någon tröja till bäbisen ;) Kan du sticka är väl det det smidigaste, om du inte har någon "hundmode"-butik i närheten; finns ju en eller ett par i Sthlm iaf.

En raggsocka! :eek: :D Det kräver nästan bildbevis... :angel:

Senast ändrad:

Gud va gullig! :bow:
Ser fram emot att få höra mer om valpen senare i livet... hehe
:bump:

Visst är han? :love:

Pja, får väl rapportera om alla fantastiska utställningsresultat han kommer att få... :angel: när jag tvingat iväg hans husse på utställningar ;)
Pappan är tydligen fyrfaldig champion.

Kunde du inte hållit dig till de enkla frågorna... ;)

Kenneln ligger i Sörmland, men jag kan tyvärr inte komma ihåg vad den heter trots sökningar på Google. Vet ej heller vilka föräldrarna är; har själv varit hos uppfödaren en gång men då i ett hästärende, och har ej frågat pojkvännen om han har namnen på föräldrarna.

Jag svär inte på att det var fyrfaldig, men champion mer än en gång var det iaf :)

Nää, detaljer vill jag ha. :p

Hm, Geordanis är den jag kommer på då rak arm såhär mitt i natten.. ;)
Nej du får minsann ta och fråga ut pojkvännen :)

Vet att det finns billiga stickade tröjor till små hundar på Rusta. Hittar de inte på hemsidan längre, men vi har en därifrån!

Dvärgpinscher rules!

Bild från Sofiero, Arne blev BIM (Alltså 1:a med HP av hanvalparna) :banana:
arne_medstoltamatte_sofiero05.jpg

Zlatan: Kolla på gibbon.se. De har söta overaller i roliga färger och regnjackor och annat kul...

Jättesöt valp!1 :love:

Ja, dig och Arne har jag följt lite i smyg! :angel: ;) Tänkte direkt på honom när pojken sa att han skulle skaffa DP :D
Han är jättefin!

Han fick hem honom igår! Tyvärr kan jag själv inte hälsa på förrns på torsdag eller fredag... Längtar! :love: (Efter hussen också såklart ;))

Senast ändrad:

Bimlis Kennel! :idea: Tror det ligger i Sparreholm.

Har ännu inte fått namnet på föräldrarna, men det kommer nog ;)

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 812
Senast: fixi
·
Hundträning Hej alla, Min maltipoo (hane, inte kastrerad) blir i år 4 år gammal och det finns en rad problem som jag tror bottnar i stress. Vet...
2
Svar
20
· Visningar
3 235
Senast: Acto
·
Övr. Hund Vet inte riktigt vad jag vill med detta långa inlägg, för ingen annan kan ju veta, men det kanske hjälper att sortera ut mig själv genom...
2
Svar
21
· Visningar
3 829
Senast: geting
·
Hundträning Hej, Under senaste år har det varit mycket annat så det har inte blivit mycket tid för träningen. Siri min sjuåriga tik är en väldigt...
2 3
Svar
59
· Visningar
2 788
Senast: Kiwiqueen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar