Bilder på min nya körhäst

Druvan

Trådstartare
Här kommer bilder på min nya vän. Hon heter Lumoleisku och är en finnhäst, fem år gammal. Är hon inte söt? Har knappt fattat ännu att hon är min :p

lina0512.jpg

lina0512b.jpg

lina0512f.jpg

Sv: Bilder på min nya körhäst

Jättevackert huvud! Och bläs! Jättesöt!

Gud va underbar!!
SKa du rida den eller köra?
Jättefin färg!

Hej!

Vilken fin häst! :d
Men vilken hals, kan hon ha brösta? :eek:
Annars blir det loksele, om du inte redan har sån! :)

Lisa

_L_ skrev:
Men vilken hals, kan hon ha brösta? :eek:
Annars blir det loksele, om du inte redan har sån! :)

Lisa

Jag kommer nog att satsa på loksele. Kommer mestadels köra med släde då jag bor mitt ute i skogen i norra norrbotten :) :D

Aah vilken underbar finnhäst! :love: Härligt namn också! :D Haha. Vad ska du kalla henne?

Åhhhh, finnhästar är så fina!

Grattis :bump:

mazariin skrev:
Aah vilken underbar finnhäst! :love: Härligt namn också! :D Haha. Vad ska du kalla henne?

Hon kallas för Lina :p

Lumoleisku betyder föresten "förtrollad flamma", typ :idea:

Passar på att fråga: jag funderar på att beställa Lillhästen i Staav´s svensktillverkade loksele i naturfärgat läder. Tror ni denna häst ska ha storlek cob eller full? Hon är 155 cm hög om som synes ganska kraftig :cool:

Druvan skrev:
Passar på att fråga: jag funderar på att beställa Lillhästen i Staav´s svensktillverkade loksele i naturfärgat läder. Tror ni denna häst ska ha storlek cob eller full? Hon är 155 cm hög om som synes ganska kraftig :cool:

Tror du bör välja Full!
Min pålle ligger precis mellan Cob å Full å han e en Haflinger på 143cm. Lite samma modell på dom annars ju! :D

Liknande trådar

Kläder & Bli fin Ja, ingen har väl missat att Naturskyddsföreningen kommit med den rekommendationen...
15 16 17
Svar
326
· Visningar
9 345
Senast: Enya
·
R
Relationer Konstig rubrik kanske men jag ska förklara. Jag har iprincip alltid varit väldigt blyg och så. Och ända från jag var liten så um gicks...
2
Svar
35
· Visningar
2 346
Hästmänniskan jag går just nu på två ridskolor. en har jag gått på den jag va 6 år, men känner att jag inte utvecklas då det bara kommer in nya (o...
Svar
7
· Visningar
681
Senast: Badger
·
Hästmänniskan Hej! Jag är 14 år och älskar hästar över allt annat (förstås);) Jag behöver tips och råd om hur vida jag ska göra med en svårhanterlig...
2
Svar
28
· Visningar
2 478
Senast: Ceta
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar