Bilder på marsvinen!

I mitt marsvinsstall är det BARA avelsdjuren och ungarna som får kraftfoder, en blandning av pellets, kornkross och hel havre...alla kelisarna klarar sej utmärkt på bara hö och grönt...och dom är så runda och goa ändå :love:

Dåså, då var det bantningskur from idag! ;) De fick grönsaker istället för kraften imorse, och det verkade de synnerligen nöjda med. (klart att godis är smaskigare än torrt äckligt foder! ;)) Ska väga dem ikväll också, så att jag kan hålla koll på vikten. Tack för hjälpen allihopa!

Är det någon av de där som är Buffärgad?? Har för mig att d skrev i min tråd "färghjälp till marsvin" och att de sade att du hade en som var buff.

Har jag fel?? :confused:

Här är bilder på först en buff och sen en buffagouti...
majsan04.jpg

mannejohannamys.jpg

Nora (den lilla) är white/buffagouti/buff men teckningen syns inte så bra på de där bilderna. Tuva har jag inga papper på, men några som är duktiga på färg har sagt hon är white/buff. :)

Liknande trådar

Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
15 192
Senast: Juli0a
·
Hästmänniskan Jag är så ställd över något som har hänt att jag ville höra om någon annan har varit med om något liknande. Bytte stall i augusti, till...
Svar
7
· Visningar
3 685
Senast: Lhas
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Utanför mitt hus så vistas regelbundet en kattuggla. Och ingen som har en egen kattuggla behöver nånsin en väckarklocka! 😄 (Det enda...
Svar
0
· Visningar
1 063
Senast: cassiopeja
·
  • Artikel Artikel
Dagbok När jag köpte mitt nuvarande lilla hus så ”avslöjade” säljarna på kontraktsdagen att de inte skulle komma att tömma huset, utan att det...
Svar
7
· Visningar
2 153

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka