Bilder på hopphästarna 2012!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Bilder på hopphästarna 2012!

Fast nja, hon är ju ingen liten sportig älva;). Jag gillar den lite grövre modellen men hon är inte i närheten av lika lätt som exempelvis Linn_H´s långbenta supersportiga häst.

Jo, jag tycker hon ser rätt stadig ut (jag gillar stadiga hästar framför spinkiga spretiga, så ta det inte negativt), grövre än min räka :p
Men den andra, jäääääklar!! :eek: Är det Jac (eller vad heter han..?)?

Senast ändrad:

Nej det är klart att någon superspeta är hon ju inte, men man upplever inte henne som grov irl iaf (sedan kanske jag jämför med mina andra som är rejälare modell och då får man ju lite annan referensram).

Equilina: Jaa, det är Jac. Vi förstår inte heller riktigt hur han kunde bli så rejäl, varken mamma eller pappa är grova på det viset. Men, han blir väl förhoppningsvis lite mer slimmad när han är i full kondition och har vuxit klart :p

Nämen, vad har hänt? :(

har en tråd om det på hästvård men kort och gott så fick hon en spark av en häst(troligtvis) för 4 veckor sen som orsakade en fraktur/spricka i kotbenet och ett hemskt sår :( hittade henne på 3 ben i hagen när det var kolsvart ute. fruktansvärt!
så hon är opererad med skruv.. vet inte hur prognosen för henne är än men vi ska på återbesök den 2/2 och hoppas verkligen hon får börja gå i sjukhage och promeneras.
och att hon blir helt återställd för hon är den underbaraste häst jag någonsin träffat och vi passar varann som handen i handsken.
min underbara räka och kämpe! :love:

+ Aprilia Tack så mycket :)

Heulwen> Fin hon är din dam :)
Jo han är en stooor häst o jag är en liten människa ;)

Legolaz> Ajaj :(
Hoppas verkligen att det kommer bli bra!

).

Equilina: Jaa, det är Jac. Vi förstår inte heller riktigt hur han kunde bli så rejäl, varken mamma eller pappa är grova på det viset. Men, han blir väl förhoppningsvis lite mer slimmad när han är i full kondition och har vuxit klart :p

Oj! Jag hade aldrig gissat att det var Jac! Ser lite ut som en gammal vagnshäst:p.

Hehe, tur att han rör sig ganska lätt ändå :p

Vi får väl ta en 'före' och 'efter' bild sedan när han är färdiginriden och i mer sportkondis.

Corle har samma träns som min kille :D

Här är då min bäbis, Djans (fast han heter Jan-E hos oss) f. 01. En kille som har noll koll och dålig impulskontroll :)

402586_10150583137778156_717653155_10608681_1780035317_n_184501703.jpg

Det är faktiskt den enda bilden på honom som jag har från i år.
Illa..

Jag är sjukt besviken på det tränset, visst att det var billigt (köpte det dessutom för halva priset) men det är inte ens en månad gammalt och har redan tappat färg på några av hällorna! :mad:

Sjukt dålig fart i den här tråden! Skärpning ;)

Fick säga hej då till min stora bruna som åkte till sitt nya hem igår :cry:
img_0407_185019013.jpg

Lite skärmdumpar på 4-åringen finns i bildtråden på dressyr, varnar dock för att bilderna inte innehåller varken hinder eller galopp :D

Jag är sjukt besviken på det tränset, visst att det var billigt (köpte det dessutom för halva priset) men det är inte ens en månad gammalt och har redan tappat färg på några av hällorna! :mad:

Köpte också mitt på rean, ville egentligen ha ett pullarträns men hittade inget bra, så det fick bli det här. Har precis bytt färg på utrustningen :)
Men såg när jag smörjde igår att mitt också tappat färg på vissa ställen.. Tråkigt.. Men jag gillar nackstycket!

Aaaw vad söt. Jag måste få pappa att fota/filma nästa träning så jag kan lägga upp ngt på min bebbe, hon har blivit så jäkla fiiin :D

Tyvärr har jag varit ensam på mina två senaste hoppträningar så det har inte blivit några bilder tagna. Får se om det kan bli något som inte är helt suddigt på söndagens pay and jump..

Vilken fining!

*kl*

Har bara suddiga bilder från ett videoklipp att erbjuda på min medryttarhäst men men ...

galopp22jan_12.jpg

gladgalopp22jan.jpg

hopp22jan_12.jpg

Damen var piggare idag än på länge, men jag iddes inte bråka med henne så hon fick springa på. Är man 22 år så har man väl rätt att få busa lite. :p

Hihi, kul när de är pigga!

Här är min gamla som är 27 med sin medryttare:
img_0904_184524041.jpg

och så bilder på min något yngre som börjar året med en pay and jump på 1 m idag, felfritt.
394266_10150606661995948_789510947_10835751_472780628_n.jpg

398587_10150606662780948_789510947_10835758_40440462_n.jpg

*Kl*

Ingen hoppbild men väl en synnerligen välkomponerad (nåja) outfit-bild. Dock med dressyrsadel :p
img_3139_185636681.jpg

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 045
Senast: Anonymisten
·
Hundhälsa En lång historia. Malinois hane på nu snart 2år som förra året i oktober fick svårt att gå på hårda underlag. Testade vila en vecka...
Svar
10
· Visningar
1 931
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
24 627
  • Artikel Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under...
2
Svar
26
· Visningar
7 531
Senast: Calmiche
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar