Bilder på C.O-hjälm sökes!

N

nancy

Undrar om det är någon som har bilder att visa där någon har en C.O. modell H2000 på sig? Tänker köpa en sådan (från England eftersom den tydligen inte går att uppbringa i Sverige längre = kasst!). Men alla bilder jag hittar är bara på själva hjälmen (och de ser också aningen olika ut, vilket förbryllar mig lite), inte när någon har den på sig. Skulle gärna vilja se hur den ser ut på, eftersom anledningen till att jag är så inställd på just den hjälmen är att den ska vara lite "djupare" i modellen och ha en mindre skärm (och på så sätt tänkte jag undvika att se ut som om jag rider runt med en stor svamp på huvudet...).

Är dressyrryttare och därför inte intresserad av C.O's alla hoppmodeller av hjälmar (som verkar ha tagit över hela hjälmmarknaden). Kan också tänka mig tips på andra (dressyr-)hjälmar som inte är så stora och klumpiga och kan passa till ett lite mindre ansikte/huvud. Har provat det mesta och inte hittat vad jag sökt, men kan ju naturligtvis ha missat någon modell/märke... ;)

Sv: Bilder på C.O-hjälm sökes!

Jepp, hade en sådan ett tag. Passade inte min huvudform riktigt, utan jag var tvungen att ha 1-2 strl. större än vad jag normalt har vilket motverkar syftet något... :smirk: Dessutom tappade min färgen ganska snabbt, men det kanske inte tillhör vanligheterna?

nä mina har hållit bra i färgen och passar mitt huvud helt perfekt.
så när jag bestämt mej för o köpa ny hjälm o provar alla andra märken så slutar de ändå med en ny champion. men nu ska jag ge mej på den nya mipshjälmen så fort jag får chansen.

men den är kanske inte så fin i dressyren :angel:

Mips...? Vad kan det tänkas vara?

/Oupplyst dressyrryttare ;)

En ny hjälm som skyddar 40% bättre eller något, lite lik COs hopphjälmar.

Ingen här på Buke som har en C.O-hjälm alltså? Där ser man...

menar du en sån med läderband. Alltså inte JW utan CO . den är lite avlång typ? Väldigt populär för typ 10 år sedan eller nåt? Jag har en sån fast använder den inte. Ska se om jag har nån bild.

Jag köpte en H2000 från england för ett tag sedan då jag också ville ha en dressyrhjälm men sålde den då den var påtok förstor för mitt ansikte. (Har väldigt smalt)

Lamborghini här på buke har en sådan!

Hej!

Jag har en sån, den är ganska hög lixom dressyrig. Hmm.. Vad vill du veta? Jag gillar den :D Den är inte sådär djup som jag egentligen vill... men den är inte som en svamp heller utan ganska smal, fast hög.

Hmm, ajdå, jag som har fått höra att H2000 är den modell som passar ett litet ansikte bäst (vilket är anledningen till att jag varit så inställd på den), men om du tyckte den var för stor så blir jag ju lite tveksam förstås... :crazy:

När jag var inne och kollade på hemsidan jag tänkte beställa hjälmen ifrån hittade jag även en annan snygg C.O-modell - en SJ 2000. Tycker att den ser lite mindre ut på bilden, men det är ju svårt att se. Mailade och frågade om skillnaderna mellan den och H2000 och svaret blev att H2000 är lite högre och har fyrkantig skärm. Så nu är jag ännu mer osäker på det här hjälmköpet :smirk: Tycker inte att det borde vara så här komplicerat (och dyrt!)! Varför kan inte någon hjälmtillverkare ta och satsa lite på att ta fram en lite mer slimmad hjälm med mindre skärm, istället för att bara koncentrera sig på hopphjälmar (som är helt ok i hoppning, men som jag personligen vägrar sätta på mig när jag tävlar dressyr). Börjar känna mig ganska :devil: faktiskt...

Hade gärna sett bilder på dig med hjälmen på om det hade gått att ordna (så att man får någon typ av referenspunkt liksom)? En liten bild på en hemsida på bara hjälmen säger ju inte så mycket (om passform och storlek och sånt) egentligen.

Så om det hade gått att fixa hade jag blivit väldigt tacksam! För det är ju just "svampfenomenet" jag absolut vill undvika...

Jag har ingen bild på mig o hjälmen tyvärr...SJ 2000 tror jag är mer svamp än den här.. Men som sagt, passar nog ingen med litet ansikte om man är kinkig då den är hööög.

Rider inte alls längre så nån bild på hjälmen kommer nog inte finnas heller... Inte på ett bra tag i alla fall.

Jag är väldigt kinkig när det gäller just hjälmar så jag var inte nöjd.
Men vad du än gör köp inte en SQ! Den är extra hög och ser förjävlig ut på! :eek: (de skickade fel först och det var en sådan jag fick då..) :cool:

Jag är väldigt kinkig när det gäller just hjälmar så jag var inte nöjd.
Men vad du än gör köp inte en SQ! Den är extra hög och ser förjävlig ut på! :eek: (de skickade fel först och det var en sådan jag fick då..) :cool:

Problemet är ju att det är jag också... :smirk: Är tyvärr väldigt (vissa skulle nog säga extremt) petig när det gäller häst- och ryttarutrustning. Har ju provat en hel del olika grejer genom åren och vet numera precis hur jag vill ha det och varför. Det stora problemet just nu är det verkar som det mesta jag gillar är väldigt omodernt för tillfället (förutom eleganta dressyrhjälmar gäller det också dressyrsadlar utan en kopiös mängd stoppning och smidiga ridhandskar UTAN supergrepp).

Ok, C.O-hjälmarna verkar alltså inte vara något att satsa på heller... Ska ta och prova den nya Champion Showringen (med läderhakband) som någon sa var snygg modell på. Passar inte den heller så finns det väl bara en sak att göra; aldrig tävla lägre än Msv så att jag kan ha hatten istället! :D

Undrar förresten om man kan måttbeställa en hjälm? Har aldrig hört talas om det, men man kan ju göra det med stövlar och sadlar t.ex.

Eller har du kanske hittat någon modell du är nöjd med som du kan tipsa om...?

Liknande trådar

Kläder & Bli fin Jag letar efter nya glasögon och jag hittar i princip inga jag gillar så nu funderar jag på antingen sådana som bara har glas och...
2
Svar
21
· Visningar
1 049
Senast: SiZo
·
Gravid - 1år Hur har ni mått efter skrapning? Skrapning kan ju utföras av olika anledningar. När jag försöker läsa om andras erfarenheter efteråt...
Svar
2
· Visningar
641
Senast: julgrisen
·
Kläder & Bli fin Jag har bestämt att det blir en ny handväska i december, då får jag löneförhöjning retroaktivt! Jag har en oäkta "klassisk" Micael Kors...
Svar
5
· Visningar
941
Senast: Unafraid
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
12 330
Senast: lizzie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Vilken försäkring?
  • Valp 2025