Den börjar med TS inlägg och är inte utbruten.Jag fattar inte riktigt denna tråd, är den utbruten ur sitt sammanhang eller börjar den med @fejko startinlägg på tråden?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Den börjar med TS inlägg och är inte utbruten.Jag fattar inte riktigt denna tråd, är den utbruten ur sitt sammanhang eller börjar den med @fejko startinlägg på tråden?
Om det är det enda du har att anmärka på den bilden som dressyrryttare och domare, så ja, nog fan är dressyren dömd till döden, och med all rätt så....Säger inte att det är bättre, säger bara att bilden ser väldigt konstig ut.
Känns ju onödigt att ge sig på @fejko s eventuella ridning.
Det är möjligt att vi har olika uppfattning, men det sista tycker jag är lågt. Sakliga diskussioner känns bättre än insinuationer.
Får inte ihop det med färger/nyanser. Om mobilen eller kameran ger rosa en blå färg på tungan varför ändras inte tandköttet till samma eller iallafall liknande färg på dessa bilder istället för att visa en helt rimlig färg?Jag har jobbat en del med färger och vet att just färgåtergivningen i digitala bilder är ett hel vetenskap i sig. På en dator beror det på hur avancerat (och kalibrerat) grafikkort du har. Även kameran har en del hyss (mjukvara) för sig för att snygga till bilderna.
Var på en konsert häromdagen och många filmade med sina mobiler. Samtliga mobiler visade olika färger och ingen visade samma färger som det var på scenen.
Därför tycker jag det är vanskligt att dra så stora växlar på EN bild (jag har i alla fall bara sett en). Om hästen löddrar runt munnen är det ett tecken på att hästen trivs med bettet.
Det som sker nu liknar ett drev på Patrik Kittel som dessutom är mitt uppe i sina OS förberedelser.
Inte bara fejko som strutsar…Jag bara undrar vad motivationen är bakom att försvara PK, när det är dokumenterat under så många år vad han håller på med.
Dvs genuint nyfiken, vad driver fejko till att strutsa?
Oj vad mogetOK inget svar är också ett svar…
Va? Bilden ser jättekonstig ut med var tungan är och var stången är. Får jag inte lov att skriva så utan att att jag måste skriva en novell om det förskräckliga med blå tungor?Om det är det enda du har att anmärka på den bilden som dressyrryttare och domare, så ja, nog fan är dressyren dömd till döden, och med all rätt så....
https://www.aftonbladet.se/podcasts/episode/372860Jag har jobbat en del med färger och vet att just färgåtergivningen i digitala bilder är ett hel vetenskap i sig. På en dator beror det på hur avancerat (och kalibrerat) grafikkort du har. Även kameran har en del hyss (mjukvara) för sig för att snygga till bilderna.
Var på en konsert häromdagen och många filmade med sina mobiler. Samtliga mobiler visade olika färger och ingen visade samma färger som det var på scenen.
Därför tycker jag det är vanskligt att dra så stora växlar på EN bild (jag har i alla fall bara sett en). Om hästen löddrar runt munnen är det ett tecken på att hästen trivs med bettet.
Det som sker nu liknar ett drev på Patrik Kittel som dessutom är mitt uppe i sina OS förberedelser.
Genuint nyfiken och oförskämd.Jag bara undrar vad motivationen är bakom att försvara PK, när det är dokumenterat under så många år vad han håller på med.
Dvs genuint nyfiken, vad driver fejko till att strutsa?
Så då vet fejko inte ens att OS dressyren är slut?Den börjar med TS inlägg och är inte utbruten.
Jag tycker oxå att tungan och bettet ser konstiga ut, men tolkar det mer som att det är ett satans tryck så tungan helt enkelt blir 'uppmosad'?Va? Bilden ser jättekonstig ut med var tungan är och var stången är. Får jag inte lov att skriva så utan att att jag måste skriva en novell om det förskräckliga med blå tungor?
Alltså det är så pinsamt, "175 000 followers" också tack till alla som om alla dom stöttar honom. Han låter inte ens följarna skriva kommentarer Jag tror att dom flesta följer honom för att kunna se vad han sysslar med, inte för att dom gillar honom faktiskt.Inte bara fejko som strutsar…
Bra att han lagt ett filter över bilden så vi slipper se den blåa tungan
Visa bifogad fil 150944
Jag tänker också att det måste vara så. Kanske är tungans muskler helt förtvinade på den positionen? Ren gissning såklart. Men oj vad mycket man behöver ta i för att det ska bli så.Jag tycker oxå att tungan och bettet ser konstiga ut, men tolkar det mer som att det är ett satans tryck så tungan helt enkelt blir 'uppmosad'?
Jag har avföljt både honom och werth (och några till), jag vill inte bidra till ”följare”… man kan kolla in på kontona ändå om man vill.Alltså det är så pinsamt, "175 000 followers" också tack till alla som om alla dom stöttar honom. Han låter inte ens följarna skriva kommentarer Jag tror att dom flesta följer honom för att kunna se vad han sysslar med, inte för att dom gillar honom faktiskt.
Man får tänka på att följare i sej självt inverkar inte på instagram på något positivt sätt, kommentarer och delningar osv är det som ger resultat på Instagram. Tvärtom att ha många följare med lite aktivitet kan göra att kontot går sämre.Jag har avföljt både honom och werth (och några till), jag vill inte bidra till ”följare”… man kan kolla in på kontona ändå om man vill.
Jag hoppas att allt detta som kommit fram i ljuset nu (hos fler än några få) kan leda till en förändring. Hoppas verkligen att FEI tar i med hårdhandskarna nu när de har strålkastarljuset på sig, men det återstår att se…
Jag har jobbat en del med färger och vet att just färgåtergivningen i digitala bilder är ett hel vetenskap i sig. På en dator beror det på hur avancerat (och kalibrerat) grafikkort du har. Även kameran har en del hyss (mjukvara) för sig för att snygga till bilderna.
Hur gärna du än vill tro det så är det tyvärr uppenbart att blå tungor förekommer frekvent i eliten och att det i dagsläget belönas rörelser som baseras på en hög spänning med bra poäng.Jag har jobbat en del med färger och vet att just färgåtergivningen i digitala bilder är ett hel vetenskap i sig. På en dator beror det på hur avancerat (och kalibrerat) grafikkort du har. Även kameran har en del hyss (mjukvara) för sig för att snygga till bilderna.
Finns det studier som visat att skum som jag tolkar överlag beror på att de inte sväljer på grund av stress eller obehag?En löddrande mun är ett tecken på att hästen inte sväljer. Det kan vara stress, hård hand, hårt åtdragen nosgrimma, hästen rids i felaktigt form, bett som inte passar munnen osv.
Det är inte något positivt.
Sen finns det givetvis undantag men överlag vill man inte se en massa skum runt munnen.
Ett läppstift av lätt skum från en häst som är avslappnad lösgjord och tillfreds med bett och hand är något helt annat.