Bilder på blåa tungor

there-was-a-surprising-amount-of-patrik-kittel-dressage-v0-fjok6g7qt0wc1.jpeg

Här är några av de första bilderna som kommer upp om du Googlar. Eller menar du att alla är redigerade eller missvisande? Säga vad man vill om Aftonbladet, men de har nog bra koll om bilderna de publicerar är manipulerade.
 
Det är ju knappast ett drev när det finns extremt mycket bildmaterial, filmmaterial och hans egna dumma uttalanden i intervjuer.

Det är saklig kritik.

Varför känner du ett behov av att försvara PK? Rider du själv med nosen i bringan och svintajt nosgrimma?
Kan du länka till något bildmaterial där man ser den blå tungan? Jag har bara sett en bild.
 
Jag har varit ute och badat och kör nu bil. Får återkomma senare! Har ingen personlig
koppling till PK men jag ogillar lynchningsmobbar.
 
Det är ju knappast ett drev när det finns extremt mycket bildmaterial, filmmaterial och hans egna dumma uttalanden i intervjuer.

Det är saklig kritik.

Varför känner du ett behov av att försvara PK? Rider du själv med nosen i bringan och svintajt nosgrimma?
Känns ju onödigt att ge sig på @fejko s eventuella ridning.

Det är möjligt att vi har olika uppfattning, men det sista tycker jag är lågt. Sakliga diskussioner känns bättre än insinuationer.

För att återgå till ämnet och @fejko s ursprungsfråga.

Ja, det finns mycket stora möjligheter att redigera och färgåtergivning kan skilja sig mycket åt, du har helt rätt i det. Jag tycker fö inte om sociala mediers mobb heller, men i dessa frågor är jag glad att mååååånga människor reagerar.


Men vad gäller färgåtergivning, så är den ofta konsekvent. En under- eller överexponerad bild är likadan över allt.

På de bilder för man ser slemhinnan utöver tungan så skiljer sig den ljusrosa tonen markant från tungan som är betydligt mörkare.

Men jag tycker hela fokuset på tungan blir fel, då hästen på så många andra sätt visar obehag. Ansiktsuttrycket för dessa hästar är så sorgligt att se!

Jag tycker de ser plågade ut och tänker på hur de ändå försöker för att behaga sin ryttare. DET gör mig alldeles förtvivlad.

Det syns på hästen hur den lider, eller tycker inte du det, @fejko ?
 
Känns ju onödigt att ge sig på @fejko s eventuella ridning.

Det är möjligt att vi har olika uppfattning, men det sista tycker jag är lågt.

För att återgå till ämnet och ts ursprungsfråga.

Ja, det finns mycket stora möjligheter att redigera och färgåtergivning kan skilja sig mycket åt, du har helt rätt i det


Men på de bilder för man ser slemhinnan utöver tungan så skiljer sig den ljusrosa tonen markant från tungan sin är betydligt mörkare.

Men jag tycker hela fokuset på tungan blir fel, då hästen på så många andra sätt visar obehag. Ansiktsuttrycket för dessa hästar är så sorgligt att se!

Jag tycker de ser plågade ut och tänker på hur de ändå försöker för att behaga sin ryttare. DET gör mig alldeles förtvivlad.

Det syns på hästen hur den lider, eller tycker inte du det, @fejko ?
Ja man ser ju många gånger att hästarna är djupt olyckliga de få gånger jag tittar på dressyr
Jag såg faktiskt en av Kittels ritter och två ekipage till men nej jag ville inte se mer
Det har ju talats en hel del om smärtuttryck hur hästen visar smärta i sitt ansikte och jag tycker ärligt många dressyrhästar fullkomligt skriker men ingen lyssnar
 
Vilket isåfall gör det hela om möjligt ännu värre för då ligger ju tungan mellan stången och bridongen och med tanke på hur många kg Isabell ser ut att ha i handen....

För att inte tala om pain face vi ser på hästen och den svullna parotiskörteln... Vedervärdigt.
Säger inte att det är bättre, säger bara att bilden ser väldigt konstig ut.
 
Jag har jobbat en del med färger och vet att just färgåtergivningen i digitala bilder är ett hel vetenskap i sig. På en dator beror det på hur avancerat (och kalibrerat) grafikkort du har. Även kameran har en del hyss (mjukvara) för sig för att snygga till bilderna.

Var på en konsert häromdagen och många filmade med sina mobiler. Samtliga mobiler visade olika färger och ingen visade samma färger som det var på scenen.

Därför tycker jag det är vanskligt att dra så stora växlar på EN bild (jag har i alla fall bara sett en). Om hästen löddrar runt munnen är det ett tecken på att hästen trivs med bettet.

Det som sker nu liknar ett drev på Patrik Kittel som dessutom är mitt uppe i sina OS förberedelser.
Men alltså..var tvungen att titta på datumet du skrev detta..OS är ju redan över? Det finns och fanns inget drev mot Kittel innan OS?

Dessutom, det var många blåa tungor under OS tyvärr, inte bara Kittel. Det är inget drev mot Kittel alls. Kittel har fått otroligt många chanser nu att bli trodd och att ändra sig men det gör han inte. Han är körd för min del iallafall.
 
Kan du länka till något bildmaterial där man ser den blå tungan? Jag har bara sett en bild.
Duger detta? PK på alla bilderna.

https://images.aftonbladet-cdn.se/v...00&s=6266778ff2face492867fc26a9ea97a32db8a8fd
Amsterdam januari 2024

https://images.aftonbladet-cdn.se/v...00&s=ba2a5bd92868d5c6ba4a39aef7d586aa12712ae3

Neumünster februari 2024 (annan häst dessutom, notera skillnaden på tungan och tandköttet)

https://static.bonniernews.se/images/d4/fd/d4fd487bd4ce40a49cc30b67c699f8e1/16x9/838@40.jpg

Paris augusti 2024
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Patella, tips
  • Födda -21
  • Stora shoppingtråden II

Omröstningar

Tillbaka
Upp