Bilder och filmer 2013

Sv: Bilder och filmer 2013

Jag vet inte.. jag bryr mig inte .. bara det går att rida :D

Kan tänka mig att den saltas eller så.. dom kör ju banan varje morgon..

Bowman: Ja nått sådant där på din film hade ju varit perfekt :D

Marvin: Ska du rida tågarp nu den 13 - 14 istället ? Såg att anmälan var stängd trots att dom loosat över 50 starter ?

Nackdelen med att vilja bo inom pendlingsavstånd från en stor stad, man får en plätt värdig två shettisar för lika mycket som en gigantisk lantgårdsfastighet med mark och skog i annan del av landet :grin: jag ogillar det faktum att det sunda alternativet är att få tag på en bra lägenhet centralt och stalla upp hästen på en anläggning... jag vill ha en gård! Och eget stall! Jag gillar inte alls att dela stall, alla tycker ju inte som mig! :mad:

Jag vet inte. Tröttnade på min giraff och skickade iväg henne till min dressyrtränare för uppfostring. :cool: Vet inte när jag kommer börja rida henne igen. Men det skulle ju varit roligt... :banana:

Ja visst är det så!! Därför kommer jag aldrig köpa en gård häromkring utan lite mer inåt landet.. direkt blir det betydligt billigare! Nu hyr jag ju ett litet stall på 2 boxar det är perfekt :)

Jaja det kommer ju fler tävlingar.. jag har anmält till en hel hög tävlingar nu.. kommer väl inte rida alla då jag måste jobba någon helg oxå :mad: Får ett nytt schema från den 1 april så jag vet inte vilka helger jag jobbar... Sen när humlamaden är eller Eketorp eller vad det heter så är ju tanken att jag ska vara i Badminton och kolla terräng om all planering går som det ska.. men jag anmälde dit ändå ifall ifall det inte blir något England .. annars blir det bara fullt då det var maxat antal och då blir man sjukt irriterad om man inte kommer med :cool: Mantorp blev ju full på ett smack och nu är det typ 50 reserver ??

Senast ändrad:

Min tränare köpte en anläggning med nyrenoverat boningshus, pool, fint stall med 12 platser samt lösdrift och bygglov för ridhus i Skara till samma pris som man får en trea på Hisingen för, i renoveringsbehov :grin: känns som en bra sammanfattning av läget...

kl

Inga vansinniga framsteg här, vi tar det piano, lagom att rida 3 ggr i veckan tycker jag :p

Vi har vart iväg på en hoppträning i alla fall och igår trimmade vi ordentligt med dressyrsadel på!!

Hopptran130326b_zpsd9e03bfa.jpg

Hopptran130326_zps5689344a.jpg

Tjohoo vad det går! Din pålle ser ut att vara en katapult. ;)

*kl*

Bild på mig å medispålle efter programridning för några helger sen. Jag är verkligen supernöjd! Finns såklart massor att slipa på, men målet var att få pålle avslappnad å det lyckades jag med! :bump:

004_zpsde3a0504.jpg

Unghäst vettu ;) Allt är fortfarande fantastiskt och spännande :D
I tisdags fick hon se sig själv i speglar för första gången, oerhört intressant...:cool:

Har ni massa snö ff :eek:

Jo, ganska mkt snö har vi kvar än... Programridningen var för två veckor sedan, men snösmältningen går tyvärr sakta. Blir uppåt -10 på nätterna fortfarande! :crazy: Bor strax norr om Sthlm..

Jag älskar vinter å snö, men däremot vill jag att när det väl blir vår så ska det bli vår snabbt! Sjukt mkt is överallt just nu, inge kul alls.

Nä, nu ska jag inte klaga. Underbart med vårsolen! :love: Snart så!

Här har varit soligt och fint, fast kallt, hela veckan. Idag har snön vräkt ner hela dagen. :crazy:

Här är det också snö kvar på sina ställen. Nu börjar dock till sist ridbanan se dagens ljus så man kan börja rida ordentligt, och kanske till och med hoppa :o. Men nätterna är fortfarande kalla så än är det nog ett tag kvar till vår...

Efter gårdagens galoppjobb.. i går åkte jag transport dit.. (hela 600m) haha, det var fan svinkallt och jag hade gått upp sent.. (jobbat natt) banan stänger kl 19 på helgen.

Glad och nöjd efteråt..

553204_10151526180306797_1484014626_n.jpg

Aha, ok tack :D

kl

Idag har vi gjort en kombo och dressyrat och hoppat, inte var dag vi blir filmade så får passa på :p

April1stjumpG_zps541ae5b7.jpg

April1stjumpE_zps8358d731.jpg

April1stjumpD_zpsd73fcf25.jpg

April1stjumpC_zpsec19333e.jpg

April1stjumpB_zpsab049d37.jpg

April1stjumpA_zpsc5b1fd4b.jpg

+Hunter

Jag håller med, ser helt fantastisk fin ut!! Filmen var ju bara helt underbar.. men jag saknar hoppningen :p

KL

Vilket strålande väder det är och har varit i ett par dagar. Vi var ute och tränade en sväng igår eftermiddag. Superkul!
Hästens första träning och jag har inte ridit terräng sedan 2007, men tycker att vi löste det helt okej ändå.

DSC_1030_zps4b03c7bd.jpg

DSC_1342_zpsebc2cc89.jpg

DSC_1126_zps5291436f.jpg

DSC_1504_zps72a561cc.jpg

DSC_1586_zps58c647b2.jpg

(Ser att jag måste göra något åt mina skänklar!)

Här är en liten film också! :)

Liknande trådar

Hästmänniskan Vet inte riktigt vilket prefix som passar, så det får bli övrigt. Lång historia kort: Många händelser de senaste åren har krossat mitt...
2 3
Svar
49
· Visningar
12 445
Senast: Karminnie
·
Trav Tog över en "problemhäst" i september 2012. Sned häst som vi började om helt med. Nu behöver jag lite tankar och idéer. Historia från...
2
Svar
25
· Visningar
8 566
Senast: Zuzzi
·
Western Kommer antagligen ångra det här djupt om några dagar men passar på att posta filmerna medans jag fortfarande har modet uppe:crazy...
2
Svar
28
· Visningar
3 996
Ridning Har ett sto som jag haft på foder nu i ca tre månader och som när jag fick henne var riden, men inte särskilt skolad åt något håll. Hon...
Svar
7
· Visningar
1 683
Senast: Skugga
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka