Bilder och filmer 2013

Sv: Bilder och filmer 2013

kl

Måste bara visa två fantastiskt fina bilder som jag trillade över av en slump idag, trots att de inte riktigt är från 2013, snarare från 2008 :angel:

Har inte hittat dessa bilderna på mig och ponnyn förut, men är så otroligt glad att jag gjorde det, för jag tror att iaf den första bilden är något av det bästa rent fotomässigt som tagits på oss två. Tror jag ska beställa den bilden i riktigt stort format att ha på väggen, tycker den är så sjukt fin helhetsmässigt förutom att hästen såklart är världens finaste som alltid :love::love::love::love:

Men det är alltså fotografens bilder så jag lägger bara länkarna till dem här:

http://www.apb.se/preview/080831_5049.jpg
http://www.apb.se/preview/080831_6336.jpg

Din ponny är verkligen en riktig sagoponny! Är så avundsjuk att jag aldrig fick rida ponny! :)

Buck : Jo jag finns i Höör för tillfället, men jag får ju snällt följa med och visa hästarna när så önskas, jag klagar inte, jag fick mat :D Är kul att vara uppskattad och kunna bidra. Hästen ansågs omöjlig att sitta på, men det gick! Man ska bara får dem att lita på en :)

*kl*

Nästa grå på galoppjobb, väldigt bra träning tog ett par 100 meter innan jag fick stopp på honom jisses vad han galopperade på... :D

577550_10151514207051797_176742805_n.jpg

Är det en preparerad bana som tål att det är stenhårt i övrig mark eller har ni faktiskt mjuk backe hos er? Ser ut som något jag skulle behöva i vilket fall, hos oss går det för tillfället uteslutande att skritta ute samt rida andra gångarter i ridhus (även om 6-åringen jobbar på för att preparera hela sin hage och göra underlaget galoppvänligt :grin: ).

Jag ska för övrigt iväg om en timme med gammelstoet som ska tävla hoppning på en P&J. Det står i ryttarmeddelandet att tävlingen ska ske utomhus... spännande :angel:

Är det en preparerad bana som tål att det är stenhårt i övrig mark eller har ni faktiskt mjuk backe hos er? Ser ut som något jag skulle behöva i vilket fall, hos oss går det för tillfället uteslutande att skritta ute samt rida andra gångarter i ridhus (även om 6-åringen jobbar på för att preparera hela sin hage och göra underlaget galoppvänligt :grin: ).

Nä den är preparerad så det är ridbart hela vintern.. perfekt!!

KL

Nu får snön mer än gärna försvinna, såg dock att det ska komma mer i påsk.. Blää!!
Vi har nämligen börjat hoppträna lite smått och vill nu prova våra nya färdigheter på terrängbanan.

DSC_9781j_zpsf51eb7bc.jpg

DSC_9663_zps70bfa05f.jpg

Hade gärna köpt en sådan där snajsig 6-miljonersgård i dina krokar, problemet är bara att det saknas lite kapital. Närmare bestämt ungefär 6 miljoner :angel:

*kl*

Nästa grå på galoppjobb, väldigt bra träning tog ett par 100 meter innan jag fick stopp på honom jisses vad han galopperade på... :D

577550_10151514207051797_176742805_n.jpg

Åh herrejistaness vad jag hade velat ha något sådant på jobbet!
Både ryttare och hästar börjar bli måttligt trötta på ridhuset nu..

Hur klarar banan sig från att frysa?

Haha jaa problemet är att man inte får mkt till gård för 6 miljoner i mina trakter.. alldeles för mkt pengar för alldeles för lite mark i mitt tycke.. :eek:

Liknande trådar

Hästmänniskan Vet inte riktigt vilket prefix som passar, så det får bli övrigt. Lång historia kort: Många händelser de senaste åren har krossat mitt...
2 3
Svar
49
· Visningar
12 445
Senast: Karminnie
·
Trav Tog över en "problemhäst" i september 2012. Sned häst som vi började om helt med. Nu behöver jag lite tankar och idéer. Historia från...
2
Svar
25
· Visningar
8 566
Senast: Zuzzi
·
Western Kommer antagligen ångra det här djupt om några dagar men passar på att posta filmerna medans jag fortfarande har modet uppe:crazy...
2
Svar
28
· Visningar
3 996
Ridning Har ett sto som jag haft på foder nu i ca tre månader och som när jag fick henne var riden, men inte särskilt skolad åt något håll. Hon...
Svar
7
· Visningar
1 683
Senast: Skugga
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka