Bilder och filmer 2013

Sv: Bilder och filmer 2013

Problemet du har handlar inte om stigbygellängd utan mer att du hänger framlänges och är fast i knäna och att din underskänkel är ostabil. Trampa ner och framåt mer.. släpp knäna och håll om med underskänkeln så tyngdpunkten kommer längre ner.. då kommer du även sitta kvar när hästen tvärnitar även om överlivet är lite framåt.. nu har du inte en chans med den positionen du har.

Tack för input!

Känslan jag har är att jag sitter fast i en punkt (kan nog vara knäna) och så pendlar jag runt den. Dvs skänkeln pendlar lite framåt och bakåt, och då pendlar överlivet motsatt.

Ut med knäna och ner/fram med underskänkeln alltså!

Hon e som en gummiboll! :D åh, jag blir så sugen! :love: på lördag ska jag på hoppträning iaf, ska bli kul. :d

Vad otäckt!:crazy:

KL

Annars ser det ju vansinnigt roligt ut! Åh vad jag skulle vilja vara med också....

kl

Bjuder på jättekassa skärmdumpar från när jag hoppade Zamona sista gången innan hon fick vara mammaledig från hoppningen. Åh va jag längtar tills jag får hoppa henne igen!

Mittenhindret i en trekombination på 120cm
vlcsnap-135240_5129fea89606ee67d482b764.jpg

Mittenhindret i trekombinationen på 130cm.
vlcsnap-132030_5129feabe087c317b20e7328.jpg

Väldigt orättvist! Hörde ryktas om att du skulle rida Tågarp? (Det var inte alls din hästskötare som skvallrade *visslar*)

Haha.. jag anmälde precis dit, hoppas jag får ledigt bara från jobbet på långfredagen! Jobbar påskafton men börjar ju inte förrän 21.30 så det ska nog hinnas hem!

Hallå, var det inte du som tyckte att tågarp var för tidigt på säsongen? :angel:

Jag hoppas fortfarande att jag ska lyckas lura nån yngre kollega att ta mina jourer. :cool:

Haha jo det är det.. :p Meeen jag är ledig precis innan och tänkte åka ner till skåne och träna ändå .. är det då fint väder och jag måste åka hem fre em för att jobba så skulle det kännas surt om man hade kunnat rida en fälttävlan istället :angel:

Spänn ögonen i dom bara så vågar dom inget annat ;)

Mission accomplished. :cool:

Var på en fest där jag var nykter och ingen annan, så nu är jag av med den jouren! :angel:

:banana:
Redan anmäld!

Sedärja! Du ska se att det blir en klockren fälttävlans häst av dressyrprinsessan!

kl

Smart Marvin...!;)

Tack! Men det har jag nog aldrig tvivlat på egentligen, hon är som klippt och skuren för detta!
Och hon var faktiskt hopphäst i 4-5 år innan jag började göra dressyrhäst av henne för ett halvår sedan ;)

kl

Här är film från söndagens Pay and Cross också:

http://www.youtube.com/watch?v=V7U2p_u7LMo

Red först en 70/80-runda som uppvärmning, jättefint flyt runt hela banan!
Sedan red jag 90/100-banan också, skippade dock spetsen, har aldrig hoppat det med henne så tyckte det var onödigt. Mot mitten av banan började hon bli lite trött och tog inte tag i hinderna på samma sätt så då blev det lite omtramp innan jag hittade rätt ridning igen, så vi tog om ett par hinder efteråt för att få bättre flyt. Men jag är sååå nöjd med henne efter den här helgen! :love:

Mission accomplished. :cool:

Var på en fest där jag var nykter och ingen annan, så nu är jag av med den jouren! :angel:

:banana:
Redan anmäld!

Insåg ju försjutton att det var långfredag.. då kan man inte ta ledigt :D

Blir lite senare debut för oss då..

*Kl*

Idag har Peia tävlat i Trolleholm och hon uppförde sig mycket bättre än förra helgen :banana:

Stundtals höll vi på att blåsa iväg för jäklar var vinden tog i! Men banorna var trevliga och gynnade ordentligt och planerad ridning. Roligt!
Ingen film för där vet jag inte vad Carro sysslade med. Allt är bara suddigt. Jättesuddigt! I första klassen, Lätt C, fotade hon istället och även om bilderna är suddiga så ser man åtminstone vad det föreställer. Tyvärr missade Carro att sätta kameran på sportläge och då är det svårfotat i ridhus.

Peia nollade både Lätt C och Lätt C+5 så det var kul. På årets sex starter har hon fyra nollor (LD, LC, LC och LC+5) och en runda med 4 fel (LC). Den sjätte rundan (LC+5) kan vi glömma :angel:

480129_10151761207041102_1069975919_n.jpg

74470_10151761206791102_211163123_n.jpg

Duktiga ni är!!

kl

Jag trottsade oxå stormen idag och red Cognac utomhus (min kompis frågade om jag ville dö :devil:)

Hoppbanan hade tinat upp på en liten del som legat i solen, så vi red där. Cognac tyckte inte jättemycket om vinden, han var väl rädd att hans hjärna skulle blåsa ut, men uppförde sig mycket mycket bra. Det enda var att han inte ville ta fram nosen riktigt, men det berodde på vinden, för i ridhuset var det inga problem (vi gick in där sen och då red även Caroline lite). Vi passade även på att ta oss an banken för första gången (nästan fälttävlan ju!). Jag gick först upp och ner för den med honom, sedan tog jag det uppsuttet i skritt, vilket han köpte rakt av, så testade även i trav. Superduktig kille! Han litar verkligen på mig till 100% nu! Är så häftigt när man vinner en hästs förtroende sådär!

Jösses, det märks att jag inte tränat dressyr på länge nu. RÄTA UPP DIG REBECCA! Och släpp ner benen! Och upp med blicken! Det är därför det är så bra att ha folk som fotar och filmar en, så man ser vad man behöver jobba med! Till mitt försvar kan jag ju säga att Cognac inte är den lättaste hästen att sitta på, och idag kändes det som jag höll på att blåsa av dessutom! Nog med undanflykter, här kommer två av bilderna! Kommer nog film på bankandet sedan oxå! :D

577767_10200260172338391_181562566_n_513b762a9606ee3c8184dbce.jpg

71978_10200260195458969_1122479208_n_513b76269606ee3c8942a6c8.jpg

Liknande trådar

Hästmänniskan Vet inte riktigt vilket prefix som passar, så det får bli övrigt. Lång historia kort: Många händelser de senaste åren har krossat mitt...
2 3
Svar
49
· Visningar
12 445
Senast: Karminnie
·
Trav Tog över en "problemhäst" i september 2012. Sned häst som vi började om helt med. Nu behöver jag lite tankar och idéer. Historia från...
2
Svar
25
· Visningar
8 566
Senast: Zuzzi
·
Western Kommer antagligen ångra det här djupt om några dagar men passar på att posta filmerna medans jag fortfarande har modet uppe:crazy...
2
Svar
28
· Visningar
3 996
Ridning Har ett sto som jag haft på foder nu i ca tre månader och som när jag fick henne var riden, men inte särskilt skolad åt något håll. Hon...
Svar
7
· Visningar
1 683
Senast: Skugga
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Budget
  • Vad gör vi? Del CCVI
  • Min man är död

Hund, Katt, Andra Djur