Bilder och filmer 2013

Sv: Bilder och filmer 2013

Jag skrev väl inte att filmen skulle visa banhoppning? ;)
Idag ska vi testa dressyrsadel för första gången :eek: Bättre för knät tror jag :p

Sugen på P&J nu! :d

Höga hinder på filmen? Det är LC+5 så hela 95 cm :D Jag har tänkt anmäla henne som storhäst till Skabersjö 23 feb. Då ska vi ge oss på 90 och 100 cm och förhoppningsvis omhoppning i 100-klassen ;)
Damen är född 1992 så hon är 21 år i år. Still going strong :love:

Här är från i höstas:
390074_10151491014076102_651477849_n.jpg

Det ser ut att på stöden vara typ 110 cm.

Kan ju säga att det där dressysadelridningsprojektet gick åt fanders...jag ska inte försöka sitta ner, jag ska hålla mig til lättridning framgent...det kanske jag klarar av...:o

Piluttan dig va!:p

Nåja, kom inte o gnäll när du sitter på akuten nästa gång igen....:D

Som hon hoppar!

Vi hade som sagt inomhusterräng även i Blekinge. Pigg och glad häst som körde liten bockserie i uppvärmningen. Sen hoppade vi en sned kombination:

201302171307171.jpg

Och en coffin:
201302171313501.jpg

:mad::mad:

Sen fick jag tillåtelse att länga mina stigläder 1 hål (hade kortat 2), för jag känner att jag kan inte rida med så korta. Jag bara tippar framåt hela tiden, kan inte rida utan mest hoppas på det bästa. Och när hon då tvekar så dyker jag på huvet.

Syns tydligt på det här klippet:
http://www.youtube.com/watch?v=jbKy324xYu4 (HD)

Med ett hål längre läder och eviga förmaningar både från tränaren och från mig själv att räta upp mig så gick banan mycket bättre.

http://www.youtube.com/watch?v=uJoH4sMCbyc (HD)

Har jag för långa stigläder där?
Måste jag ut och galoppträna i jockeysits (och fallskärm)?

Senast ändrad:

Ja, hoppar ju kanske inte "klassiskt bra", har lite egen stil, men hon är i alla fall rapp i benen :D

Lite galoppträning är nog aldrig fel, så att du hittar din balans och kan inverka även med kortare läder!

Men tills du känner dig säker är det nog viktgare att du känner dig stabil än att du står högt över ryggen.

/Från hon som satt med rumpan i sadeln hela träningen typ :angel:

Senast ändrad:

Det såg ju roligt ut :bump: Synd att jag var tvungen att jobba den här helgen :mad: (Så är det när jag tävlar nästan alla andra helger :D )

På fotona ser det väldigt snett ut. Är det inte hemskt svårt att hålla balansen sådär i luften? :devil: :angel:

Skämt åsido så tror jag att galoppträning är bra. Dels för din egen balans och benstyrka, dels för att hästen ska gå mer av sig själv. Jag tycker det ser ut som att hon inte riktigt går av sig själv? (Men hästen är väl inte så gammal, eller tänker jag fel? :confused: )

Vi hade iofs tänkt att galoppträna ändå, men jag får väl träna ännu mer på att rida med lite kortare läder och se om jag kan hitta balansen där.

Hon blir 6 i år, och hon går mer av sig själv på den här filmen än hon gör i vanliga fall. Helst ska jag bära runt henne. :grin:

Brukar försöka galoppträna med draghjälp, då brukar hon få eld i rumpan. :devil: Vilket kan bli kul nu när hon har börjat bocka i serier även i hög fart. :eek:

Tränar du något på gym eller dylikt? Jag tänker framförallt på ben, rygg och bål. Det för att bli stadigare i din sits och kunna jobba mer med hästens arbete än att hålla dig själv i balans.

Är det någon skillnad på hennes bjudning i ridhus, utebana, terrängbana, vanlig uterittmiljö?

Bockningar är bra träning för din balans, se det så :idea: :D

Nej, jag borde träna, men ser ingen möjlighet att få in det i mitt liv. Sover redan alldeles för lite. :crazy:

Hade tänkt fixa lite övningar som går att göra snabbt hemma, men inte kommit igång med det ännu.

Hon har mycket mer bjudning på en terrängbana än annars.

Förstår ditt problem! Hoppas du kan komma igång med lite övningar hemma. Funkar ju t.ex. när man lagar mat och det ska puttra på spisen. Perfekt eftersom det är viktigt att äta efter träningen ;)

Gissade att hon bjuder mer på terrängbanan. Tur det inför vårens och sommarens tävlingar :laugh:

kl

Film på Athena från dagens inne-terrängträning för Magnus Gällerdal!

http://www.youtube.com/watch?v=5zAR5Bq9TXk

Kul var det, även jag är med på denna filmen, men försöker mest hålla mig undan ;)

Tyvärr var det en tjej som kvällen innan fick ett rotational-fall på sista hindret i största klassen.
Som tur var så kom hon undan rejält mörbultad.....gulp....:eek:

Senast ändrad:

Liknande trådar

Hästmänniskan Vet inte riktigt vilket prefix som passar, så det får bli övrigt. Lång historia kort: Många händelser de senaste åren har krossat mitt...
2 3
Svar
49
· Visningar
12 445
Senast: Karminnie
·
Trav Tog över en "problemhäst" i september 2012. Sned häst som vi började om helt med. Nu behöver jag lite tankar och idéer. Historia från...
2
Svar
25
· Visningar
8 566
Senast: Zuzzi
·
Western Kommer antagligen ångra det här djupt om några dagar men passar på att posta filmerna medans jag fortfarande har modet uppe:crazy...
2
Svar
28
· Visningar
3 996
Ridning Har ett sto som jag haft på foder nu i ca tre månader och som när jag fick henne var riden, men inte särskilt skolad åt något håll. Hon...
Svar
7
· Visningar
1 683
Senast: Skugga
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka