Bilder och filmer 2013

Sv: Bilder och filmer 2013

Haha ju äldre man blir desto längre vill man leva ;) Dock tror jag att hon är ett par år äldre än mig.. Antar att hon har stor del av barnasinnet kvar :P Jag var modig men jag har inte alls nån lust att trilla av längre, speciellt inte med tanke på att jag är gravid. Däremot har jag höjdskräck, upp till 1,10 fungerar väl men sen tycker jag att det blir lite jobbigt iaf med mina plutt hästar som inte ens är 160 cm höga :grin:

Senast ändrad:

Jag kan inte skylla på någon graviditet men jag vill inte heller ramla av är stel som sjutton och har ett dåligt knä, skulle förmodligen bräcka mig på mitten om jag ramla :eek: Gjorde i o f s en våldsam luftfärd i höstas, landa på ryggen, men det gick bra som väl var. Har väl aldrig varit direkt höjdrädd men flög lite illa i Strömsholms **iga för ett antal år sen och fick mig en tankeställare på hur snabbt allt kan vara över. Tack och lov för min kloka kloka häst :bow:

Ät mer! Vem behöver säkerhetsväst om man har hull? :angel:
Det är vad jag intalar mig själv iaf, men inte blir jag modigare trots inbyggd säkerhetsväst ;)

Jag tror att man blir lite mer medveten om riskerna när man blir äldre, man tänkte liksom inte på att man faktiskt kan bli allvarligt skadad- eller ännu värre när man var yngre.

Mitt spinkiga fullblod fick löshoppa igår igen. Jag har hittills bara skrattat åt henne, för hon hoppar så illa... Men det verkar som hon lärt sig något. Jag blev riktigt förvånad, och är fortfarande! :eek: Men vi får väl se tills nåsta gång, kan ju hända att det var en engångsföreteelse... Kan varna redan nu för att hon är för tunn, hon är musklad över rygg och rumpa, rund om magen men tunn över revbenen... Hon är avmaskad för en månad sedan, får en hel del kraftfoder och fri tillgång på hösilage. Det blir bättre men går såå långsamt. Som det ser ut nu blir det inget treårstest, om hon inte bara exploderar i hull..

http://www.youtube.com/watch?v=uUphtx_IOj8

Hm, dämpning saknas det INTE här kan jag säga :D

kl

Får senarelägga mina planer på att terrängträna nu i april då jag hitta häst med en ful sårskada på bakbenet i hagen i tisdags. Tack och lov inga leder/senor/strukturer skadade men så klart blir det ett avbräck nu innan stygnen är tagna. Men jag är mest glad åt att lilla fina häst hade änglavakt :love:

Ja lite trist men ingen katastrof =) Hon verkar ha bra läkkött, är ung och frisk så det ska nog gå bra!

Ser ju supertrevlig ut! Jag är ju lite svag för blodisar ;)

Hunter: Hoppas hon läker fort!! Det är ju nu det roliga börjar!

Det säger jag hela tiden, Spetan är fin, men Sona är envis som en åsna och tror inte på mig :D Bra det finns andra som håller med mig!

Det här är min lilla övervuxna connemaraponny (hon är SWB men hon ser ut som en connemaraponny säger folk). Vi har nu lärt henne att man behöver inte galoppera i 500 km/h innan hindren, nu måste hon bara slappna av lite så hon hoppar igenom hela kroppen.Men det ska nog kunna bli fälttävlanshäst av denna :D
http://www.youtube.com/watch?v=jl57Y2f3OCY

Haha men hon har ju sett så rolig ut när hon har hoppat, men jag får nog erkänna att hennes teknik blivit bättre med tiden ;)

Men jag tror att det är du som får bjuda på grillat efter 3-årstestet :angel:

Vilken vansinnigt söt häst med väldigt taktmässig trav!:love: Vad är det för nån?

sona: Din häst är verkligen jättefin också!

Råder delade meningar om det, vi har ingen plan stallgång att mäta i. Men om jag säger 160 cm så är det ett snitt vad folk tror (jag tror mindre, Sona tror ca 162 och en ryttare tror 160) :D
Hon är anmäld till 3års test i Åstorp, vi får se om vi startar, men då får vi ju reda på höjden också ;) Kanske värt att åka dit bara för det......hahahahahaha!

Oh va roligt! Kanske man skulle komma och hejja på er :) Har så lite att göra nu för tiden när man inte har någon tävlingshäst... :P
Idag åkte jag till Tågarp en sväng, tittade på lite terräng och tog lite kort.

img_2757_516adcdf9606ee3134b363d5.jpg

img_2755_516adcd2ddf2b3265d281e15.jpg

img_2743_516adccfddf2b326225e4998.jpg

img_2707_516adcb1e087c34435afc2da.jpg

img_2708_516adcb99606ee3122b76e95.jpg

img_2715_516adcbd9606ee31466883b3.jpg

img_2762_516adcac9606ee3192ea9bbc.jpg

Liknande trådar

Hästmänniskan Vet inte riktigt vilket prefix som passar, så det får bli övrigt. Lång historia kort: Många händelser de senaste åren har krossat mitt...
2 3
Svar
49
· Visningar
12 445
Senast: Karminnie
·
Trav Tog över en "problemhäst" i september 2012. Sned häst som vi började om helt med. Nu behöver jag lite tankar och idéer. Historia från...
2
Svar
25
· Visningar
8 568
Senast: Zuzzi
·
Western Kommer antagligen ångra det här djupt om några dagar men passar på att posta filmerna medans jag fortfarande har modet uppe:crazy...
2
Svar
28
· Visningar
3 996
Ridning Har ett sto som jag haft på foder nu i ca tre månader och som när jag fick henne var riden, men inte särskilt skolad åt något håll. Hon...
Svar
7
· Visningar
1 683
Senast: Skugga
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka