Bilder och filmer 2013

Sv: Bilder och filmer 2013

Medan ni gamlingar sitter här och tjabbar har en annan varit ute och sett världen :D
(i alla fall enligt Conny som gjorde sin första längre resa och sov bort och gjorde det med bravur)

Fio, supersnygg bild och vilken härlig galopp!!

KL

Gjorde denna video igår för att använda i annons egentligen men gud kan inte! Världens gulligaste är ju färdigkvalad nu på första försöken så han får välförtjänt vila istället och så tänker jag lite till på det :p

http://www.youtube.com/watch?v=07xP-p-JYOY

Hahahaha ja vi andra har inte ens kommit ut på en fälttävlan i år än hahaha :p

Mmm svårt val Murray, avundas dig inte! Å andra sidan är det ju bara dom bra hästarna man får betalt för idag (och knappt det). Du kan ju sätta ut en annons men du måste ju inte sälja för det?

Han är ashäftig! Men som Fio säger, sätt ut en annons och se lite vad som händer efter det.

Jag har några bilder från vår fälttävlansdebut i helgen

Lite långt ifrån men man är alltid glad när någon vill fota. :D
Banan var jättefin, men banbyggaren hade lagt svårigheterna vid hinder två och jag kan tycka att det är lite feltänk i en debutant.. Men men!
Felfri på hinder, 10 sekunder efter optimaltiden. Gjorde en planerad volt på ett ställe för att få bättre anridning.
Vad skönt det är att ha en häst som bara galopperar utan att man behöver rida som en tok och vara helt slut efteråt.

Det är så fantastiskt kul att vara på banan igen! O ännu roligare när man har en så fin häst! Nu får han gå på bete om en vecka och lite välförtjänt vila. Sen får vi se vad vi hittar på till hösten. ;)

Hehe...jag har gott hopp om att han ska hoppa lite snålare i framtiden. .

Han är ashäftig! Men som Fio säger, sätt ut en annons och se lite vad som händer efter det.

Jag har några bilder från vår fälttävlansdebut i helgen

Lite långt ifrån men man är alltid glad när någon vill fota. :D
Banan var jättefin, men banbyggaren hade lagt svårigheterna vid hinder två och jag kan tycka att det är lite feltänk i en debutant.. Men men!
Felfri på hinder, 10 sekunder efter optimaltiden. Gjorde en planerad volt på ett ställe för att få bättre anridning.
Vad skönt det är att ha en häst som bara galopperar utan att man behöver rida som en tok och vara helt slut efteråt.

Det är så fantastiskt kul att vara på banan igen! O ännu roligare när man har en så fin häst! Nu får han gå på bete om en vecka och lite välförtjänt vila. Sen får vi se vad vi hittar på till hösten. ;)

Men så har du väl ett fullblod också? ;) / Galoppfolk? :D

Men DRA åt någonstans vad cool.

I övrigt; jag är till salu som ryttare, nu var det ju ett tag sen, men jag var ridskolans mest kända allround/kamikaze ett tag "den där, hon blir ju inte ens smutsig om hon ramlar av". Och jag är ju inte ens 40 2020 :P ;)

Men så har du väl ett fullblod också? ;) / Galoppfolk? :D

Ja, precis. Men efter att ha haft en häst som man behövt rida ihjäl sig på i varenda galoppsprång är jag rätt glad ;)
Jag var ju på jakt efter fullblod när jag köpte den stora röda men ibland blir det inte som man tänkt sig. :) Men nu när jag äntligen fick köpa häst helt själv, då fick jag passa på!

Senast ändrad:

Haha, tack :)

Fio: Jo, det är väl så. Hade honom på annons förut men orkar inte ha folk här som rider bara för att. Han har dessutom utvecklats något enormt sen dess.

Estivuz: Grattis till en sån fin häst! :)

Rebecca: Tack :) Han är e. Elmshorn ue. Quite Easy

Elmshorn jaja där har vi framåtandan ;)

Den vita på bilden däruppe har en halvsyster som är e: Elmshorn haha den är helt vild.. :D

Haha, jag har förstått det men passar mig utmärkt ju :D Dock är han helcool. När han gjorde sista kvalet på UVFK hade han ju vilat 4 dgr (dessutom tre dagar innan det också, red bara måndagen) innan eftersom han blev sömstucken och jag hann bara känna lite på honom på morgonen :p

Slutat krumma ryggen alá QE iaf :D

Supercassie, det låter ju bra!

Vågar du rida denna då? :nailbiting:
99937510151714103985030.jpg

Ja, precis. Men efter att ha haft en häst som man behövt rida ihjäl sig på i varenda galoppsprång är jag rätt glad ;)
Jag var ju på jakt efter fullblod när jag köpte den stora röda men ibland blir det inte som man tänkt sig. :) Men nu när jag äntligen fick köpa häst helt själv, då fick jag passa på!

Nu har jag glömt vad du har för pålle (igen, säkert :banghead: ) någon man känner till, stam?

Minns första gången jag satt på ett fullblod, gammal galoppör (vilket dessutom råkade vara i anslutning till att jag suttit på en "jagtänkerintegöranågotutanattdufrågat8gånger"-häst rätt länge innan). Min tränare sa efteråt:
"Om du blir ett sådant solsken och piper sådär av glädje av en enkel galopp lär det bli en enkel match att vara din Karl i framtiden" :o:p

Liknande trådar

Hästmänniskan Vet inte riktigt vilket prefix som passar, så det får bli övrigt. Lång historia kort: Många händelser de senaste åren har krossat mitt...
2 3
Svar
49
· Visningar
12 445
Senast: Karminnie
·
Trav Tog över en "problemhäst" i september 2012. Sned häst som vi började om helt med. Nu behöver jag lite tankar och idéer. Historia från...
2
Svar
25
· Visningar
8 568
Senast: Zuzzi
·
Western Kommer antagligen ångra det här djupt om några dagar men passar på att posta filmerna medans jag fortfarande har modet uppe:crazy...
2
Svar
28
· Visningar
3 996
Ridning Har ett sto som jag haft på foder nu i ca tre månader och som när jag fick henne var riden, men inte särskilt skolad åt något håll. Hon...
Svar
7
· Visningar
1 683
Senast: Skugga
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka