Bilder och filmer 2012!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Bilder och filmer 2012!

Några bilder från träningen :)

540418_10150702928821797_620031796_9081001_730002853_n.jpg

553675_10150702932736797_620031796_9081008_1126331387_n.jpg

Ja, ibland är han nästan lite för obrydd... Som när han drar bakbenen rakt in upphoppet eller trampar i graven :p Men har lär sig väl det med såmåningom :D

*Kl*

Dagsfärska bilder på brun ponny. En rätt tjurskallig sådan. (Gå i jämn galopp till bommarna? Nänä, upp med huvudet och dra iväg i älgsprång :mad: )

Högst oredigerade bilder eftersom jag helt enkelt är för lat :p

IMG_3321.jpg

IMG_3323.jpg

IMG_3353.jpg

IMG_3361.jpg

IMG_3364.jpg

IMG_3329.jpg

Vovve Vilgot ville också njuta lite av utsikten från sin favoritponny:
IMG_3367.jpg

Jo, fast det är antingen eller... Nu får vi skjuta på den planerade dressyrstarten för nu kan han plötsligt inte gå på tygeln längre :p

Jag har väl inte riktigt planerat så långt, känns inte lönt för det blir aldrig som man tänkt sig ändå... :(

Det är min mamma som äger både Flip och Marlin, men Marlin är "min" och Flip är egentligen "min systers". Syrran har dock en annan foderhäst nu, tror inte hon har bestämt om hon vill ha Flip, eller om hon vill köpa foderhästen. Men jag rider Flip iaf över 4-års säsongen eller tills han ev ska säljas.

Marlin har jag gärna kvar och rider sålänge jag känner att vi kan följas åt sas. Men tanken är väl att någon gång i framtiden kan han komma att säljas. Så kommer rätt människa och lägger ett bud så blir det kanske så. Eftersom vi har mamman och jag tänkt ta fler föl på henne vill jag gärna att han ska få komma så långt han kan eftersom det blir meriterande för framtida syskon.

Jag undrade mest för jag visste inte om ni kanske födde upp/köpte unghästar som du red ett tag och sålde typ eller om det mer var "familjens häst som ska bo här för alltid" :D För du jobbar väl med (ung?)hästar eller har gjort typ? Hästgymnasium och sådant?

Stämmer att jag gick hästgymnasium, sedan jobbade jag ett år hos unghästutbildare ffa med inridningsästarna, alltså från ohanterade till ridprov på treårstest typ. Ridit lite äldre unghästar också såklart men har aldrig haft huvudansvar för utbildningen eller tävlat något. Marlin och Flip är de första unghästarna jag hoppat in, jag har knappt ens tävlat något på storhäst. Jag har inte ens fälttävlanskort annat än för ponny :p.

Nu pluggar jag ju på LTH och rider unghästarna på jobbet lite i perioder när det behövs och jag har tid över.

Men tanken från början med pojkarna var väl att vi skulle ha dem till oss själva! Har ingen uppfödning i större skala, Flip, Marlin och Marlins mamma Molinna är våra enda uppfödningar. Jag skulle fått ett nytt föl från henne nu i år men hon kastade i Måndags :(.

Men eftersom jag vill hålla på med avel i framtiden, alltså när jag är färdigutbildad och förhoppningsvis har stadig inkomst, hade jag tänkt börja nu med att få fram ett stoföl som jag sedan kan ha och tävla och såsmåningom sätta i avelsboxen.

Ni är duktiga! Synd att hon tittade till på vattenmattan, så hon fick bommen med sig.

Herregud Marvin vad ni har tagit er!:bow::love::bow: Vilken helt underbar häst Chatsi är!!! Men fy fy jättefyfy på dig som ger henne en så taskig start i 1-metersklassen!! ALDRIG nånsin starta mot hinder efter att ha galopperat en halv volt....se till att du har en BRA grundgalopp o lägg då en volt innan start om så krävs o styr inte på 1:an förrän hon bjuder framåt.

I vilket fall har du gjort ett fantastiskt jobb både med dig själv o med henne, be proud girl!:banana:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Dressyr Jag har jobbat en del med färger och vet att just färgåtergivningen i digitala bilder är ett hel vetenskap i sig. På en dator beror det...
16 17 18
Svar
342
· Visningar
22 601
Senast: hundtant
·
Kultur Vilken är den bästa filmen ni någonsin sett? Behöver inte vara kvalitetsmässigt bra utan kan vara bra av anledningar ni själv väljer...
3 4 5
Svar
97
· Visningar
4 283
Tjatter Ääääälskade filmerna som barn! Förra tråden IV
19 20 21
Svar
403
· Visningar
24 695
Senast: co-SMAD4
·
Fritid Inte nödvändigtvis den bästa filmen ni sett (det finns ju en. egen tråd för det) men en som fastnat i ditt minne av olika orsaker. Den...
Svar
0
· Visningar
192
Senast: Rie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama