Bilder från Järlåsaritten!

Sv: Bilder från Järlåsaritten!

Var det ni som spurtade där på andra slingan? Vi satt i en vit jeep när det drog förbi en arab och en fuxfärgad islänning som fick bromsa hästarna några meter längre fram för att vända och rida på rätt väg ;) Sen drog de iväg igen i lika frisk galopp

Oh vad roligt att få se bilder. Man blir ju såååå sugen. :love:

Men fy sjutton vilket väder ni fick i början... :crazy:

Nej det var inte jag som var med då. Jag red en bit med fuxfärgade islänningen och en vit arab på första slingan, det är dem som syns på några kort. Andra slingan red jag med en fuxtravare och en brun arab! Fast vi hade friskt tempo vi med på andra slingan! ;)

Hehe, ja vädret kunde ju varit bättre, men det var fin imellanåt med sol, men sen började det yra en massa snö igen. Så höll det på hela dagen... Men vi kämpade på endå! Skam den som ger sig! :smirk: :p

Hi hi jag såg er spurta till målet iaf. Var tvungen att fråga ifall ni visste om att målet var bara runt hörnet??? Hihi
Kul att det gick bra. Hästen såg pigg ut!

Hehe, jasså var det du det! Jag kommer ihåg att någon sa det, men vi travade en bit till innan vi skrittade över fältet bara! Hoppas det gick bra för er med!

Hej!
Skulle du ha något emot om jag använde någon av dina bilder i resultatrapporteringen på www.sahf.se? Det är ju så mycket roligare att lägga ut en nyhet om man kan bifoga en bild!

Hejsvejs! Nejdå! Använd på du! Fotografen heter Anders Wittur om du måste ange det någonstans!

Toppen! Tack så mycket! Inväntar bara resultat, så pblicerar jag där! (Ingen som bara råkar ha resultaten..? ;-) )
//Monika

hihi

Nej jag var ju där o red.

Idag stod det att läsa i Upsala Nya Tidning:

"Inga framgångar för uppländska ekipage" :mad:
Lördagens Lokaltävling i distansritt i Jälåsa vanns av Martin Hellman. Av 17 godkända ekipage återfanns först på 12e plats ett Uppländskt ekipage ...... :..... från Rönningens Kör och Ridklubb.

Tack för det "inga framgångar"... Red ju som barnvakt till kusin vitamin o hade inget framgångstankar iaf! :smirk:

Kanske trist att de skrev just så, men de SKREV OM DISTANS!!!!
Det måste man ju se som positivt :)

Fina bilder! såg kul ut... :)
nu e ja avvis för ja vill också ut å tävla!

mvh Sandra

Det var kul! Men jobbigt med all snö både på marken och i luften! Men det är smällar man får ta! Har du varit ut på någon distans eller funderar du på att börja?

Kan inget om distans men jag sålde min arab för förra året till en tjej som heter Yvonne Ekelund. Hon är väl ganska känd om jag förstår det rätt. Hon vann en tävling i danmark i september *stolt*.
Det verkar jobbigt med distans :angel: . Kör istället..

Åh! Vad kul att det går så bra för din fd arab! JAg själv har inte hört Yvonnes namn förut, men jag har inte så där stenkoll på alla bra ryttare. Vad heter hästen?
Det ÄR jobbigt med distans, men fasiken vad kul det är! :banana:

Noteca skrev:
Åh! Vad kul att det går så bra för din fd arab! JAg själv har inte hört Yvonnes namn förut, men jag har inte så där stenkoll på alla bra ryttare. Vad heter hästen?
Det ÄR jobbigt med distans, men fasiken vad kul det är! :banana:

Ja, det är jättekul. Hästen heter Ella Tiara och är F: 1998.
Hon är efter Eldorado och jag köpte henne på stuteri Eldorado när hon var två. Hade henne i 3 år. Hade inte en tanke på att hon skulle passa till distans men jag blev helt ner ringd av distans människor när jag satte ut henne på annons :smirk: . Ändå begärde jag rätt mycket för henne. Satte ut henne på torsdan och på söndagen var hon såld. Till begärt pris.. Jag fattade ingenting. Fast hon var riden för instruktör sen hon var 4 och hoppade 120 och var ca 160 i mkh.
Men Yvonne är en toppen tjej och Tiara hade inte kunnat hamnat bättre. Båse jag och Yvonne är nöjda :)

Det kan ja tänka mig att de va!
Ja har tävlat 1 gång (icke godk pga av hälta) sen har ja tränat för distanstränare ganska länge samt varit med på en klubbtävling! älskar distans men min arab som ja har nu kommer ja nog inte ställa upp i tävling förän nästa år...

Mvh Sandra

Åh! Jag vill åsså träna för en distanstränare, men några sånna finns inte härikring verkar det som... :(

Hoppas det går bra för dej och din arab!

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
7 540
Senast: Blyger
·
Övr. Grenar Hej jag köpte 2019 en travare. 155cm hög på 16 år. såhär när jag ser tillbaka på det, så stod Trollet alltid inne i ladugården när jag...
2
Svar
34
· Visningar
4 883
Senast: Mia_R
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
25 084
Övr. Hund Hej, Denna fråga har säkert varit uppe en massa ggr men ber gärna om er input givet mina förutsättningar. (Funderar i första hand på om...
3 4 5
Svar
81
· Visningar
9 352
Senast: Pilot
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Rintränings- och utställningstråd