Status
Stängd för vidare inlägg.
wpid-20140624_153656.jpg

Mina djur trängs i fönstret för att kolla på spännande grejer utanför (det står blommor i vägen i resten av fönstret). Finns det hjärterum så finns det stjärterum, eller hur? ;)

Förlåt men jag började GAPSKRATTA när jag kom ned till den där bilden :rofl::rofl: Han ser riktigt ut att önska att han hade laserstrålar i sina ögon :rofl:

Och myspysvideon med Igor är bara för mycket kärlek :love: Vad tycker han om sura farbror Göte? :D

@Idas Sötnöt :love: Du har säkert sagt det förut men ras? :o

@cili Vadan denna lamptratt? :o Hoppas att inget är fel?

@cili Vadan denna lamptratt? :o Hoppas att inget är fel?
Trattkatt är en olycksfågel. Det här är nu tredje gången hon lyckas få sår i tinningen (mellan december 2011 och nu), som hon sen tvättar på vilket leder till att hennes munbakterier gör såren fula med svullnad som följd. Tidigare har det blivit veterinärbesök och penicillinsalva för att få bukt med dom. Denna gången hoppas jag att jag fick på tratten i tid och att det går ner av sig självt, för hon mår verkligen dåligt av bilresa och att sitta hos veterinären. Har det inte börjat gå ner till nästa vecka så får hon finna sig i att åka in ändå.

Såhär såg det ut första gången. Det är liksom en stor knöl som står ut från huvudet. Veterinären (och jag) trodde då att det fanns var inuti den, vilket det som tur var inte gjorde. Vi funderade även över om det kunde vara foderallergi, vilket vi kom fram till att det inte borde vara eftersom det gick ner så fort med salvan - och sen inte kom tillbaka förrän över ett år senare.
7ed71157.jpg

Jag satte då på tratten när såret såg ut såhär, men då var skadan redan skedd och det svällde upp som sjutton på kort tid. På bilden ovan är dock pälsen bortklippt över svullnaden, vilket den inte är nedan, så skillnaden ser större ut än den egentligen var
20111231-184018.jpg

@cili Hjälp :eek: Stackars trattkatt :( Vet du vad hon skadar sig på eller är det olika saker varje gång?
Ett par bekanta till mamma har en katt som också är lite av en olycksfågel, hon har också fått vänja sig vid tratten :grin:

@cili Hjälp :eek: Stackars trattkatt :( Vet du vad hon skadar sig på eller är det olika saker varje gång?
Ett par bekanta till mamma har en katt som också är lite av en olycksfågel, hon har också fått vänja sig vid tratten :grin:
Jag gissar att det är Kakan som sopar till henne så det blir ett sår. För det brukar se ut som ett sår från en klo i början. Som tur är kan hon ha den lilla tratten, så hon kan gå nästan överallt obehindrat och nåt att tvätta vissa delar av kroppen i alla fall. Sen får hon slippa den så länge hon stannar intill mig, så hon får tvätta resten (utöver huvudet) också :)

Han är så välkommen, även han! :love:
Tror dock inte att mina damer skulle uppskatta en inkräktare, oavsett om det är Göte eller Bäbis :D
Jag tror inte han vill flytta ihop med Igor ändå, det är ju liksom lite det som är problemet för surskallen ;)

Förlåt men jag började GAPSKRATTA när jag kom ned till den där bilden :rofl::rofl: Han ser riktigt ut att önska att han hade laserstrålar i sina ögon :rofl:

Och myspysvideon med Igor är bara för mycket kärlek :love: Vad tycker han om sura farbror Göte? :D
Han är INTE glad ;)
Igor gör /ignore och snarkar åt tönten :D

så söt där i fönstret!

gul_zebran: (nej jag kan inte "tagga") vilken liten gulleplutt, o den stora charmig men ser inte alltför glad ut, hoppas de snart blir vänner!

Lite foton på mina från idag (de hade bara halsbanden under fotograferingen/uppsikt)
I3481759W371H507V20140628T104827Z.jpeg

I3481755W676H448V20140628T095731Z.jpeg

hmmvet ej om jag vågar lägga ut... (men hade han inte tyckt det var kul var han fri nog att bara gå därifrån, när han sen satt i långkopplet gick han så långt det nådde mot hindrena och mjauade.) för när vi varit "på semester" på landet har jag passat på att motionera Lycko lite...
I3480595W336H507V20140628T105012Z.jpeg

I3477458W450H507V20140628T082612Z.jpeg

film (som är ihopklipp av två pass, även klippt bort flera stunder där vi ur bild kelar och gosar)
https://www.youtube.com/watch?v=ljgDMWwN-2o&feature=youtu.be

Lycko är egentligen en lite lat, som gärna ligger och gosar och spinner och delar huvudkudde med mig <3 och Lysa vill också sova i sängen, fast hon är lekfullar eoch busigare. prick klockan tio varje kväll får hon ett stolleryck, oftast lyckas hon få med lycko en stund iaf. Mina älsklingar <3
10336832_10152462576999434_3878386912709617446_n.jpg

Ibland (eller alltid) när Alice ligger så här så påminns jag om ett fårfäll, fast ett väldigt litet ett :D
926218_303272063176013_267047428_n.jpg

Hon är ju lite lockig i pälsen mellan bakbenen :love:

så söt där i fönstret!

gul_zebran: (nej jag kan inte "tagga") vilken liten gulleplutt, o den stora charmig men ser inte alltför glad ut, hoppas de snart blir vänner!

Lite foton på mina från idag (de hade bara halsbanden under fotograferingen/uppsikt)
I3481759W371H507V20140628T104827Z.jpeg

I3481755W676H448V20140628T095731Z.jpeg

hmmvet ej om jag vågar lägga ut... (men hade han inte tyckt det var kul var han fri nog att bara gå därifrån, när han sen satt i långkopplet gick han så långt det nådde mot hindrena och mjauade.) för när vi varit "på semester" på landet har jag passat på att motionera Lycko lite...
I3480595W336H507V20140628T105012Z.jpeg

I3477458W450H507V20140628T082612Z.jpeg

film (som är ihopklipp av två pass, även klippt bort flera stunder där vi ur bild kelar och gosar)
https://www.youtube.com/watch?v=ljgDMWwN-2o&feature=youtu.be

Lycko är egentligen en lite lat, som gärna ligger och gosar och spinner och delar huvudkudde med mig <3 och Lysa vill också sova i sängen, fast hon är lekfullar eoch busigare. prick klockan tio varje kväll får hon ett stolleryck, oftast lyckas hon få med lycko en stund iaf. Mina älsklingar <3
10336832_10152462576999434_3878386912709617446_n.jpg
Jag vill också ha en katt som hoppar hinder! Hur har du lärt honom det?

@Iaraphel : Men hur fick du honom att följa dig sådär? Godis och locka med? Mina följer mig ju, men skulle ja börja ställa upp hinder framför nosen på de hade de nog inte velat följa med så mycket :P.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Katthälsa Hej, Letat bland andra trådar, men försöker med en ny fråga. Katten kom in i går morse och var förlamad i svansen. Akutbesök till...
Svar
18
· Visningar
966
Senast: MissFideli
·
Katthälsa Min katt har blivit diagnostiserad med kronisk inflammation i gallgångar och tarmväggar och får kortison mot detta. Har ätit det i några...
Svar
5
· Visningar
476
Senast: Celinehenn
·
Katthälsa Jag har två innekatter, steriliserade honkatter, syskon från samma kull och födda 2017. De har bott hos mig sen de var åtta veckor...
Svar
11
· Visningar
842
Senast: Svartkatt
·
Övr. Djur Börjar ny tråd bara för att få mina fiskar på första bilden ;) Tre fina dalmatinermolly! Och en mosaikgurami i bakgrunden.
26 27 28
Svar
541
· Visningar
12 836
Senast: Exile
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar