Status
Stängd för vidare inlägg.
Tröttnade på kelsjuk och uppmärksamhetskåt katt som envisas med att kräla på tangentbordet. Lösningen heter äggkartong och mumsigaste torrfodret!
IMG_20140614_110402_zps0yduqbga.jpg

Hon fick ut allt (typ tio bitar) på några minuter, men nu verkar hjärnan vara lite trött och jag får vara i fred!

Måste dessutom få visa vår nya kattmöbel, inspirerad av Buke!
IMG_20140614_113914_zpsw4imujyd.jpg

IMG_20140614_114239_zpsy9brhtyd.jpg

Fast en av katterna sitter alldeles för nära kanten och kissar, så det rinner ut på golvet.. Ska bygga en kant eller nåt så det inte läcker.

Tröttnade på kelsjuk och uppmärksamhetskåt katt som envisas med att kräla på tangentbordet. Lösningen heter äggkartong och mumsigaste torrfodret!
IMG_20140614_110402_zps0yduqbga.jpg

Hon fick ut allt (typ tio bitar) på några minuter, men nu verkar hjärnan vara lite trött och jag får vara i fred!

Måste dessutom få visa vår nya kattmöbel, inspirerad av Buke!
IMG_20140614_113914_zpsw4imujyd.jpg

IMG_20140614_114239_zpsy9brhtyd.jpg

Fast en av katterna sitter alldeles för nära kanten och kissar, så det rinner ut på golvet.. Ska bygga en kant eller nåt så det inte läcker.
Intressant! Måste få fråga, jag ser att ni har hål upp till en mat-/vattenskål, hur sjutton lyckades ni lära katterna att den fanns där uppe? :o Jag menar, ni kan ju inte liksom kika och se om de hittar dit :p

Vi la bara lite mat i skålen, de fattade direkt :)
Man kan inte låta bli att öppna och kika ibland, speciellt den stora ser så otroligt smidig ut när hon klättrar upp.
Eller inte :p

Sauron fyllde 6 månader idag.
Hipp_hurra_for_min_lilla_5_1_kg_kille_som_blir_6_manader_idag_Vi_har_varit_pa_utstallning_i_helgen.jpg

Jag jobbar på profilbilder @Asko (tror jag det var), men det går rätt kasst ärligt talat. :D
Åååh vilken fin bjässe :love: har blivit allt mer förtjust i maine coon och är nyfiken på hur deras profiler ser ut därför vill jag gärna se mer av honom. Har han typ bärnstensfärgade ögon? :love: Får jag fråga hur hans päls känns? Jag har blivit bortskämd med min lilla Alices fina silkeslena päls att jag vill ha sånt i fortsättningen om jag kan :o

Och appropå om hur svårt det kan va med profilbilder, jag vet! Har försökt själv och lyckades äntligen idag då vi var ute i sele och så mycket annat pågick omkring oss att hon kunde ignorera matte som typ tryckte upp mobilen i nyllet på henne för en gångs skull :p

Åååh vilken fin bjässe :love: har blivit allt mer förtjust i maine coon och är nyfiken på hur deras profiler ser ut därför vill jag gärna se mer av honom. Har han typ bärnstensfärgade ögon? :love: Får jag fråga hur hans päls känns? Jag har blivit bortskämd med min lilla Alices fina silkeslena päls att jag vill ha sånt i fortsättningen om jag kan :o

Och appropå om hur svårt det kan va med profilbilder, jag vet! Har försökt själv och lyckades äntligen idag då vi var ute i sele och så mycket annat pågick omkring oss att hon kunde ignorera matte som typ tryckte upp mobilen i nyllet på henne för en gångs skull :p
Han är enorm! Vägde in på 5,1 i lördags. Men han har precis gjort ett växtryck. Är fortfarande lite babyfaced, hans syster var ju med på utställningen i helgen och hon har en mer komplett look för tillfället, så det syntes verkligen hur mycket baby han fortfarande är. Men han har en dösnygg profil och gorgeous ears enligt domaren i lördags. :angel: Och hans look kommer, syns att den är på gång när han slappnar av, annars har han ju alltid klotrunda busögon :rofl: Gula ögon och silkig päls, i alla fall är den på väg dit, typ 15% är fortfarande ullig bebispäls. :p Ska se om jag inte kan få några porträttbilder idag, är ju ändå ledig.
Haha jag tänkte faktiskt samma sak, att om jag tar ut honom kanske han ligger still och tittar mest? Kan ju säga att den här matten hade underskattat kattens kaxighet och antalet dödbara saker som flög omkring ute. :cool:

@Asko Succé :D
14249143038_f08b146e8f.jpg

Hans haka kunde gärna sträcka sig en liten bit till, den ska vara i linje med överläppen, och även ha lite mer djup.
14435738265_9ff1b3c105.jpg

Här har han fällt ner öronen, annars ska dom sitta en öronbas-bredd isär, och det gör dom när han inte halvsover. Han har superfina öron, bara han får växa i dom. :angel: Här syns det ju också att han fortfarande behöver och håller på att utveckla boxen(nospartiet) och framförallt kinderna.

Och så lite Sixten, han fick en Kickeroo Kong igår. :p
14249302687_ec2697a874.jpg

14249142928_c5fa212280.jpg

Efter att båda katterna hade dödat den några gånger så lekte dom faktiskt tillsammans för första gången, antar att dom behövde en kattmyntetripp tillsammans för att komma över den sista tröskeln. :angel::D

@Linta Åh hjälp :love: Han liknar verkligen ett lejon! Jag gillar hans stora öron :D

Maine coons är så unika i utseendet och så häftiga att de blir liksom fulsnygga i mina ögon :o Fast tjejer kanske är lite mera feminina i utseendet?

Och inget är som en tripp att bli vänner över! :rofl:

Sixtens päls är verkligen vacker :love:

@Asko visst gör han :D Jag med, fast en får hålla i honom ute så han inte lyfter om det blåser. ;) Haha förstår hur du menar med fulsnygg, dom är ju inte vackra på samma sätt som en birma typ, men jag älskar och föredrar den där råa, lite vilda looken en mco har. Nog finns det viss skillnad pga könskaraktär, men skulle snarare säga att det är hanarna som är mer maskulina än honorna mer feminina. Här är Saurons mamma i förgrunden och hennes morbror i bakgrunden, hon har ju looken och han har den ännu mer liksom. :D
Det finns ju uppfödare som drar mer åt sweet look än feral look, så om du vill ha dom lite snällare i utseendet kan du ju kika på det :)
Menar det, en kanske ska ha en påse i bakfickan ifall en stöter på nån ovän. :D Ja den är jättefin när den inte är så tovig som den är nu. :(

@Asko visst gör han :D Jag med, fast en får hålla i honom ute så han inte lyfter om det blåser. ;) Haha förstår hur du menar med fulsnygg, dom är ju inte vackra på samma sätt som en birma typ, men jag älskar och föredrar den där råa, lite vilda looken en mco har. Nog finns det viss skillnad pga könskaraktär, men skulle snarare säga att det är hanarna som är mer maskulina än honorna mer feminina. Här är Saurons mamma i förgrunden och hennes morbror i bakgrunden, hon har ju looken och han har den ännu mer liksom. :D
Det finns ju uppfödare som drar mer åt sweet look än feral look, så om du vill ha dom lite snällare i utseendet kan du ju kika på det :)
Menar det, en kanske ska ha en påse i bakfickan ifall en stöter på nån ovän. :D Ja den är jättefin när den inte är så tovig som den är nu. :(
Alice protesterar och säger att hon är tillräckligt "feral" så det räcker och blir över till mig genom att försöka döda mattan här intill mig :D

Jag förstår vad du menar, den där morbrodern var ju verkligen maffig :eek: Men vacker mamma, är lite svag för sköldpaddor :love:

Tack för tipset, googlade på det och intressanta sidor dök upp :up:

Är den tovig pga fällning?

@Asko Haha åh Alice :love: Vilken charmig dam du verkar ha :D
Nu är jag ju partisk som sjutton, men jag älskar verkligen alla uppfödarens katter, tycker dom är dösnygga!
Vad roligt, hoppas det blir en coonis för dig i framtiden :D
Dels fällning, dels ullig pälskvalitet, och dels kände jag inte att det började tova sig förrän det var för sent, det är mellan frambenen och en bit bit. I pälsbotten liksom, så han har fin päls över tovorna den jäkla lurifaxen. Sen försvann han ett par dar(igen, så nu har han husarrest på obestämd tid.) och kom hem med tovor i kragen, så det bidrog säkert till resten också. I kragen syns det ju tydligt så dom är klippta sedan länge.

@Asko Haha åh Alice :love: Vilken charmig dam du verkar ha :D
Nu är jag ju partisk som sjutton, men jag älskar verkligen alla uppfödarens katter, tycker dom är dösnygga!
Vad roligt, hoppas det blir en coonis för dig i framtiden :D
Dels fällning, dels ullig pälskvalitet, och dels kände jag inte att det började tova sig förrän det var för sent, det är mellan frambenen och en bit bit. I pälsbotten liksom, så han har fin päls över tovorna den jäkla lurifaxen. Sen försvann han ett par dar(igen, så nu har han husarrest på obestämd tid.) och kom hem med tovor i kragen, så det bidrog säkert till resten också. I kragen syns det ju tydligt så dom är klippta sedan länge.
Charm är ju ett sätt att beskriva det på ;)

Åh det skulle vara en kul med en mco men måste läsa lite mera på hur de är, en ragdoll passar mig jättebra med "personligheten" så det ska ju helst vara en någorlunda likadan då.
Men läste lite om pälsen på något ställe igår, där det beskrevs att de hade typ byxor :rofl: lät så gulligt bara!

Ugh stackars kisse och stackars matte, vet hur jobbigt det är. Alice har också en dum "tova" i svansen där något lite kletigt fastnat men hon vill absolut inte låta mig försöka reda ut det så jag håller ett öga och hoppas att hon reder ut det själv. Vill inte klippa då hon har så vacker lång päls där! :(

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Katthälsa Hej, Letat bland andra trådar, men försöker med en ny fråga. Katten kom in i går morse och var förlamad i svansen. Akutbesök till...
Svar
18
· Visningar
968
Senast: MissFideli
·
Katthälsa Min katt har blivit diagnostiserad med kronisk inflammation i gallgångar och tarmväggar och får kortison mot detta. Har ätit det i några...
Svar
5
· Visningar
476
Senast: Celinehenn
·
Katthälsa Jag har två innekatter, steriliserade honkatter, syskon från samma kull och födda 2017. De har bott hos mig sen de var åtta veckor...
Svar
11
· Visningar
842
Senast: Svartkatt
·
Övr. Djur Börjar ny tråd bara för att få mina fiskar på första bilden ;) Tre fina dalmatinermolly! Och en mosaikgurami i bakgrunden.
26 27 28
Svar
541
· Visningar
12 839
Senast: Exile
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar