Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Bilder #2

KL
1656419_10152315262009612_142788759_n.jpg

Kalle-Katt i sitt esse <3

Stringbody låter ju himla snyggt ;)
Kakan fick också tjusig skjortkrage :D

Ja det läkte bra på båda, som tur var. Hon som drog upp stygnen var min första katt, var mer än lovligt nervös när nästa katt skulle kastreras kan jag lova - men hon fick inga komplikationer alls :)

Stringbody låter ju himla snyggt ;)
Kakan fick också tjusig skjortkrage :D

Ja det läkte bra på båda, som tur var. Hon som drog upp stygnen var min första katt, var mer än lovligt nervös när nästa katt skulle kastreras kan jag lova - men hon fick inga komplikationer alls :)

Haha ja, tror att katten skulle föredra det också: mera päls att putsa på :D

Vilken tur! Förstår verkligen att du var nervös, jag är lite nervös nu och kastreringen av min förra katt gick jättebra :meh:

1621777_10151954309880969_1657934059_n.jpg

Siri spanar efter leksaksråttan!
33042_1393850694.jpg

Nästan läskigt att 2 katter kan vara så lika utan att vara släkt =) Hon är riktigt fin :d

Jag har en katt, här någonstans?
16936_1393850684.jpg

91981_1393850679.jpg

Detta är något han har börjat med den senaste tiden, han ska in under imellan filtar, gräver sig nästan in så han kommer under. :D

*knapplån*

Min mini fick testa en ordentlig sele på sig för första gången igår. Jämförelsen är ungefär som en unghäst som har på sig en sadel för första gången. :D

20140301_5312fe899606ee5c63c5f6f9.jpg

Mina kastrerades på stor klinik inne i sthlm och behövde tratt efter i tio dgr. Funkade inte så det blev varsin body. Jag använde mina gamla, tjockare strumpbyxor. Flexiga och bra, den ena fick lite längre som gick över bakbenen också.

Systrarnas modeshow :D
893954_10151860845626631_1114045158_o.jpg

Däremot har vi fått problem eftr kastreringen att de är så oroliga på nätterna, uppe och kutar runt och jamar och håller på. Vad hände med mina snälla, trötta tjejer?

Min behövde också en över bakbenen, det här blir ju värsta modeshowen! :D

Men konstigt att de håller på nu när grejerna som kan orsaka sånt är borta O_o men å andra sidan så brukar man säga om utekatter att man ska hålla dem inne ett tag då risken finns att de kan bli gravida eller något sådant (är dock inte säker?) så det kanske är något sådant som "rinner ut" nu?
Är de inne eller utekatter i vanliga fall?

Både och, de brukar dock vara inne mer på vintrarna. Det är dock drygt två mån sen de kastrerades men det händer fortfarande att de jamar höögt. Hade jag inte sett stygnen hade jag funderat på om de var kastrerade. De har blivit fegare och vill inte vara ute lika mycket, leksaker inne är tråååkigt så vi är lite i moment22. Hoppas de går ut mer i vår och blir mer nöjda.

Och du är säker på att de blivit kastrerade och inte steriliserade?

Hoppas det löser sig och att de mår bättre snart.

Gölle!
Men om jag nån gång skulle få för mig att köpa katt av dig, påminn mig om vilka klätterapor du har. ;)

Jag måste tillägga; vilka fina bodys alla har gjort!!

Hahaha, ja, jag ska försöka komma ihåg det ;) Fast jag är inte att lita på. En av köparna till Bonnies bröder vill komma och titta på Mallas nästa kull. Hon fick mig att lova att inte låta henne köpa nån då bara, hon har redan 2. Berättade för uppfödaren som sa att det var ju synd, hon var en bra köpare. Men jag sa då att jag ju lovat. Uppfödaren, som ju äger och säljer kullen, har inte lovat :angel: ;)

Det står kastrerad på kvittona och då den ena hade en inflammerad livmoder och med tanke på snitten så antar jag det. Gör det nån skillnad rent humörsmässigt?

Ja en sterilisering tar ju inte bort hormonproduktionen eftersom man bara kapar äggledarna.
Vid en kastrering avlägsnar man livmoder (oftast)och äggstockar. :)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Katthälsa Hej, Letat bland andra trådar, men försöker med en ny fråga. Katten kom in i går morse och var förlamad i svansen. Akutbesök till...
Svar
18
· Visningar
968
Senast: MissFideli
·
Katthälsa Min katt har blivit diagnostiserad med kronisk inflammation i gallgångar och tarmväggar och får kortison mot detta. Har ätit det i några...
Svar
5
· Visningar
476
Senast: Celinehenn
·
Katthälsa Jag har två innekatter, steriliserade honkatter, syskon från samma kull och födda 2017. De har bott hos mig sen de var åtta veckor...
Svar
11
· Visningar
844
Senast: Svartkatt
·
Övr. Djur Börjar ny tråd bara för att få mina fiskar på första bilden ;) Tre fina dalmatinermolly! Och en mosaikgurami i bakgrunden.
26 27 28
Svar
554
· Visningar
12 952

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka