Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Bilder #2

Snuttan då :love:

Bellis fick ju en body i stället, för hon fick panik av kragen. Hon kände sig instängd o bara backade i panik så långt hon kom liksom. Köpte en body på kliniken som hon hade tills allt läkt, fungerade superbra! Hon bet ju och drog i den för att få av sig, men kardborrarna höll pall :) Kan tillägga att hon gick skumt, men busa o sån gick alldeles utmärkt. Efter 2 dagar kutade hon omkring som om hon varit näck :)

1233371_10152169145927542_1347671634_n.jpg

1294436_10152171800367542_146800500_o.jpg

Ja, min kisse höll på sådär lite med tratten först men jag tog bort den eftersom hon verkade bli så olycklig av den :( Kunde inte putsa sig eller sova ordentligt, åt inget och drack inget. Hon har inte ännu druckit eller ätit ordentligt med bodyn men det är iallafall en större chans med den än tratten.

Jag gjorde dock min av en en gammal tröja, så den ser lite dåligt klippt ut :o Hur långt bak når din för att bellis skulle kunna gå på lådan?? Det är mitt bekymmer just nu nämligen :D

Men vilken vacker färg hon har på ögonen! :love: Är det en britt?

Men... Varför behöver hon tratt/body? De katter som kastreras här sys med ståltråd och behöver inte någon äcklig tratt. Trodde det var kutym nu förtiden.

Prosit, din fick väl ha body pga komplikationer? Eller minns jag helt tokigt?

Senast ändrad:

Ja, min kisse höll på sådär lite med tratten först men jag tog bort den eftersom hon verkade bli så olycklig av den :( Kunde inte putsa sig eller sova ordentligt, åt inget och drack inget. Hon har inte ännu druckit eller ätit ordentligt med bodyn men det är iallafall en större chans med den än tratten.

Jag gjorde dock min av en en gammal tröja, så den ser lite dåligt klippt ut :o Hur långt bak når din för att bellis skulle kunna gå på lådan?? Det är mitt bekymmer just nu nämligen :D

Men vilken vacker färg hon har på ögonen! :love: Är det en britt?

Den slutar precis längs bakbenen, så det är öppet i "grenen" typ. Ska se om jag kan hitta en bild sen när jag kommer hem ikväll.

Japp, en liten britt är hon, chokladsköldpadda :love:

Men... Varför behöver hon tratt/body? De katter som kastreras här sys med ståltråd och behöver inte någon äcklig tratt. Trodde det var kutym nu förtiden.

Prosit, din fick väl ha body pga komplikationer? Eller minns jag helt tokigt?

Du minns helt rätt, de fick paniksnitta henne en dm längre än normalt då hon höll på att förblöda, så hon hade en 30 stygn längs hela magen. Stor infektionsrisk, så hon fick verkligen inte komma åt att tvätta. Förra katten fick ståltråd, slickade i 2 sekunder men stack sig på tungan o då var det bra liksom.

Jag har för mig att min förra katt (som kastrerades på en "bond"klinik ute på landet) hade ståltråd som föll bort på egen hand, och hon behövde inte en tratt/body heller.
Men lilla Alice har sytts med någon tråd som tydligen löses upp på egen hand, inåtvändigt tror jag, och så sa dem att en enda slick kunde typ ha förödande konsekvenser (risk för infektion) och att hon borde ha tratten i tio dagar :crazy: Och det trots att allt hade gått bra..?

*kl*

Ha! Det gäller att vara finurlig när man är matte till lilla Alice :banana:
Vi funderade nämligen på varför hon inte ville äta upp hela sin mat när hon stunden innan hade jamat längtande efter den. Och så kom vi på att hon kanske tyckte att bodyn stramade åt halsen när hon åt.
Tadaa, jag kom på en briljant lösning :D
a3d8a7fca16c11e39df712c800993304_8.jpg

Det gäller bara att hon inte vill få sin mat serverad så där i fortsättningen också :cautious:

Och så en liten bild på när hon surade efter ha fått den på sig igen :angel:
d06dc416a14c11e399bf127f7281d24e_6.jpg

Åh, vad gör vi inte för våra små primadonnor! :love:

gul_zebra: Attackfilmen var jättekul, känner så väl igen den där mimiken och svansföringen! Och ja, det brukar komma en katt flygandes när de ser ut så där :crazy: :p

Göte brukar inte ens se ut sådär (nåja, när det torkas av bord vill säga...), han bara kommer flygande, möjligtvis gömmer han sig bakom datorn i en sisådär 2 sekunder som mest innan attack. Vet inte riktigt vad det tog åt honom, för mycket kattmynta eller besatt av satan kanske :D

Häromdagen hade jag det här söta sällskapet när jag spelade: http://www.youtube.com/watch?v=TNEftoe4uqA&feature=youtu.be

Fniss, precis sådär reagerar jag när min lilla nyser, det är ju bara för gulligt :love:

Och såhär knäpp blev han igår när jag borstade av bordet - i vanliga fall brukar han attackera i det läget :p http://www.youtube.com/watch?v=MJxpuSeuE5A&feature=youtu.be

Urgulligt, påminner om min lillas tokryck, så här tokig blir nämligen Alice: http://distilleryvesper8-16.ak.instagram.com/8749089a53d111e3b3260e53db4a3fd9_101.mp4 :D

Ok. Förvisso är det ju bra att slippa åka tillbaka för stygntagning men jag tycker Såå synd om dem när de måste ha tratt/body.

Testa att klippa ett jack i halsen på bodyn, så blir det mer utrymme :)

Kakan brydde sig inte ett dugg om sin när hon behövde ha den på sig, hon for omkring precis som vanligt. Hon var nog mest glad över att slippa tratten. Jag använde en tröjärm av mjukt och ganska elastiskt tyg, och klippte upp hålen lite efter hand så att dom skulle bli lagom stora och tillräckligt lösa för att hon skulle kunna röra sig så ledigt som möjligt.

Samtliga av mina honor som jag fått kastrerade har fått ha tratt/body. Det började med att min första drog loss stygn trots att dom skulle vara sånna där osynliga, så hon fick upp ett hål och då blev det till att ringa distriktaren som fick kasta sig ner till sin klinik för att sy ihop eftersom ena tarmen var på väg ut genom hålet. Har nog aldrig varit så himla nervös innan. Drog på ett vetwrapbandage direkt när det upptäcktes och for sen iväg. Hon fick då ståltrådsstygn för att låta bli dom, men det gjorde hon inte och försökte dra loss även dom så det var tratt på tills det var läkt. Efter det skulle jag aldrig våga låta katten gå helt utan skydd för sydda sår.
Kakan lyckades sätta trattkanten i såret när hon försökte tvätta, så det blödde. Såg inte roligt ut alls, men det funkade fint när hon fick sin body (med hål för bakbenen, pga att snittet gick ganska långt bak).

Testa att klippa ett jack i halsen på bodyn, så blir det mer utrymme :)

:up: Tack för tipset! Hon verkade tycka att det genast var skönare, och det blev lite som skjorta över det hela då kanterna viks ned :D jag tror att bodyn blir allt mindre efter hand ju mer jag klipper bort, snart är det väl en stringbody :rofl:

Men hjälp, vilka skräckhistorier du har :eek: förstår verkligen att du är noga med skydd. Stackars katter :( såren läkte sen som de skulle?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Katthälsa Hej, Letat bland andra trådar, men försöker med en ny fråga. Katten kom in i går morse och var förlamad i svansen. Akutbesök till...
Svar
18
· Visningar
970
Senast: MissFideli
·
Katthälsa Min katt har blivit diagnostiserad med kronisk inflammation i gallgångar och tarmväggar och får kortison mot detta. Har ätit det i några...
Svar
5
· Visningar
476
Senast: Celinehenn
·
Katthälsa Jag har två innekatter, steriliserade honkatter, syskon från samma kull och födda 2017. De har bott hos mig sen de var åtta veckor...
Svar
11
· Visningar
844
Senast: Svartkatt
·
Övr. Djur Börjar ny tråd bara för att få mina fiskar på första bilden ;) Tre fina dalmatinermolly! Och en mosaikgurami i bakgrunden.
26 27 28
Svar
554
· Visningar
12 956

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka