Bild på dig och din/dina hund/hundar!

Sv: Bild på dig och din/dina hund/hundar!

Japp, det har jag! Men har ingen bild på när jag och hon är på samma bild! :D

Jolanta_album

Schäfern, utan matte!:D

Rottweiler/ Pyreneer!

Fast, om jag får försvara mig lite, så köpte jag honom när jag var naiv nog att tro att hunden blir vad man gör den till, inget genetiskt inverkar osv osv!

Idag skulle jag ALDRIG köpa en blandras, och särskillt inte en blandning mellan de två raserna!

Men nu är han här, och jag älskar honom! :love:

Men hallå syster, de syntes ju ingen bild! :rofl:

Här är en på min flat och "pyttankis" fox terrier:
SUC30074.jpg

Här är en bild på min andra flat:
SUC30111.jpg

Tyvärr så fastnar inte jag på bild....

Lägger väl ut en bild då jag ser ut som "hej, kom och hjälp mig" :banana:
....Ursäkta storleken...

IMG_9436redigerad-1.jpg

Näää, nu luras du! Så där ser du ju inte alls ut. Inte ens i närheten ju ;)

Du är mycket större, mer kurvor och mörkare hår. Dessutom ser du inte alls så där söt och snäll ut, det funkar ju inte alls ;)

Haha nej jag är ganska pinnig. :D Och nu har jag ännu ljusare hår än på bilderna.

Den gamla vanliga:

Jagohundarna.jpg

voffarOjag.jpg

en färsking från idag. Vovvarna nyklippta och en matte med näpen min :crazy:

Om inte annat så ser vovven din precis så härlig och söt och vacker ut som hon ska :love: Fasiken, nu har jag staffefeber igen, jag som hade försökt övertyga mig själv och vara rationell att det faktiskt inte passar med en staff i mitt liv, men satan vad jag tycker om den rasen :p

Men du är ung och hinner ha många staffar även om det blir nån annan ras nu! :)
Har ni bestämt er för någon förresten?

Nej, vi velar fortfarande. Jag vill ha en lancashire heeler, pojkvännen vill ha en staff och jag vill väl också ha staff, men vi kommer inte klara av att aktivera en staff och jag vill även ha en "lättare" ras som första hund. Då tycker jag att en heeler blir bra och de är dessutom i en behändig storlek, men då tycker pojkvännen att de ser ut som förväxta råttor. Så just nu kan vi väl säga att vi sitter i ett döläge ;)

Vad är heeler för slags hund egentligen? Alltså vad används dom till?

Du kanske kan hitta någon som vill låna ut en staff ett tag så ni får prova på? Annars kanske ni aldrig får veta vad det är ni missar :D

Heeler är ursprungligen vallhund för boskap, men räknas väl numera som lagom aktiv sällskapshund ;) Klarar väldigt mycket aktivering, men behöver det inte. Passar bra för agility.

Är ju helt tokkär i sambons kompis staffkille som bara är helt :love: Tror inte jag vågar vara i närheten av en staff, för då kommer jag aldrig kunna tänka klart ;)

Grejen är ju den att eftersom vi fortfarande studerar har vi ingen aning om hur mycket tid vi kan lägga ner på aktivering i framtiden, vilket gör att jag hellre vill ha en hund som tål mer aktivering än en som verkligen behöver det.

Rottweiler/ Pyreneer!

Fast, om jag får försvara mig lite, så köpte jag honom när jag var naiv nog att tro att hunden blir vad man gör den till, inget genetiskt inverkar osv osv!

Idag skulle jag ALDRIG köpa en blandras, och särskillt inte en blandning mellan de två raserna!

Men nu är han här, och jag älskar honom! :love:

haha du gick också på den? jag förväntade mig att få en kopia av lokes mamma, dvs ca 20 kg snäll och lugn jycke. HA! jaja, jag lär inte heller göra om samma misstag igen.

Liknande trådar

Övr. Hund Hej, Vill kanske mest skriva av mig eller få lite tips kanske! Min kille är snart 1 år. Jag tycker vi har god kommunikation för det...
Svar
9
· Visningar
939
Senast: inverterad
·
Övr. Hund Kort fråga. Går det bra att cykla med en liten hund (tänk 5kg eller nåt) som springer bredvid? Eller är det helt enkelt för farligt? :o...
Svar
16
· Visningar
776
Senast: Fetaost
·
Övr. Hund Jag är ganska ny på det här med aktiveringsleksaker, men funderar på att införskaffa några stycken lite "bättre". Hur vet jag vilka som...
Svar
9
· Visningar
735
Senast: MML
·
Övr. Hund Vad har ni på er under vintern för att hålla er varma? Kanske främst jaktmänniskorna här på hund, ni brukar ha så snygga kläder...
2
Svar
39
· Visningar
2 339
Senast: Tonto
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar