Vinterjacka/kappa för hundpromenader/hundträning.

Alltså, den är ju väldigt snygg och jag är övertygad om att den är grym. Men 7000?!
Jag köpte min för 5000:- på rea, spanar alltid länge på kläder/grejer och inväntar bättre pris. Räknar med att den håller länge (och lagas när det behövs) och kommer användas väldigt mycket och då tycker jag inte det är så dyrt. Men beror väl på var man bor och hur man lever också, när jag bodde i Uppsala hade jag inte samma behov av riktigt bra vinterjacka som jag har nu i jämtlandsfjällen. Sen köper jag väldigt få klädesplagg men när jag väl köper satsar jag på bra grejer (eh vet inte varför jag känner att jag behöver rättfärdiga mitt köp 😅).

Jag köpte min för 5000:- på rea, spanar alltid länge på kläder/grejer och inväntar bättre pris. Räknar med att den håller länge (och lagas när det behövs) och kommer användas väldigt mycket och då tycker jag inte det är så dyrt. Men beror väl på var man bor och hur man lever också, när jag bodde i Uppsala hade jag inte samma behov av riktigt bra vinterjacka som jag har nu i jämtlandsfjällen. Sen köper jag väldigt få klädesplagg men när jag väl köper satsar jag på bra grejer (eh vet inte varför jag känner att jag behöver rättfärdiga mitt köp 😅).

Haha ja men 5000 är ju med en jävla förmögenhet för en jacka 😆
Men förstår absolut att du vill ha en rejäl när du bor där du bor!
Jag skulle också vilja ha en sån, haha. Men kan tvärtemot dig inte rättfärdiga det köpet 😆

Haha ja men 5000 är ju med en jävla förmögenhet för en jacka 😆
Men förstår absolut att du vill ha en rejäl när du bor där du bor!
Jag skulle också vilja ha en sån, haha. Men kan tvärtemot dig inte rättfärdiga det köpet 😆
Ja, jösses, det är typ ett års klädbudget för både mig och min parter tillsammans
:eek::rofl:

Jag vill ha nått riktigt jäkla varmt med reflexer och många fickor 😅 och inte flera tusen kronor. Går ens den ekvationen ihop?

En jacka som håller mig torr/varm i många timmar i alla väder är värd en förmögenhet i min värld :laugh: jackorna från Swazi är också svindyra, men jag har aldrig blivit blöt i dem. Inte ens efter 8-9 timmar ute i konstant hällregn. Den är precis lika bra efter 5 år, som den var när jag köpte den ny. Det är värt massor för mig som är ute mycket. Snålar på mycket, men aldrig på bra kläder.

Hade jag hittat samma kvalitet för halva priset hade jag gärna köpt det, men det har jag inte gjort än :p

En jacka som håller mig torr/varm i många timmar i alla väder är värd en förmögenhet i min värld :laugh: jackorna från Swazi är också svindyra, men jag har aldrig blivit blöt i dem. Inte ens efter 8-9 timmar ute i konstant hällregn. Den är precis lika bra efter 5 år, som den var när jag köpte den ny. Det är värt massor för mig som är ute mycket. Snålar på mycket, men aldrig på bra kläder.

Hade jag hittat samma kvalitet för halva priset hade jag gärna köpt det, men det har jag inte gjort än :p
Hade jag varit ute så länge i den typen av väder hade jag nog också tänkt så. Men det är jag ju inte :rofl:
Jag går en promenad och vill inte frysa ihjäl eller är ute och skottar eller så. Är som inte värt att lägga flera tusen på en sån jacka. Men visst min allra bästa vinterjacka är makens fd jobbjacka i varsel - tyvärr har den blivit för stor och jag känner mig för snål för att köpa en ny, typ 3 k för den. Frös aldrig i den och man slapp reflexväst...

Vad den är värd och vad jag kan betala är olika saker 😅🤣

Hade jag varit ute så länge i den typen av väder hade jag nog också tänkt så. Men det är jag ju inte :rofl:
Jag går en promenad och vill inte frysa ihjäl eller är ute och skottar eller så. Är som inte värt att lägga flera tusen på en sån jacka. Men visst min allra bästa vinterjacka är makens fd jobbjacka i varsel - tyvärr har den blivit för stor och jag känner mig för snål för att köpa en ny, typ 3 k för den. Frös aldrig i den och man slapp reflexväst...

Nej, då förstår jag att det inte är värt det :D

Men bra kläder alltså, efter att knappt ha hållit mig torr mer än i någon timme i ösregn förut så har jag helt enkelt värderat om.
Men är man inte ute så, förstår jag så klart att man hellre lägger pengarna på annat :)

Liknande trådar

Hundträning Hej. Jag funderar på vad ni har för passitivitetstips? Min hund går upp i varv och tar extremt lång tid på sig att varva ner på nya...
Svar
12
· Visningar
488
Senast: Grazing
·
Hundavel & Ras Hoppas det är okej med en till sådan här tråd. Jag visste inte om jag skulle posta eller ej, känns som om jag mest skrivit, tagit bort...
2
Svar
34
· Visningar
3 792
Senast: Sasse
·
Hästmänniskan Jag har min fjording utlånad på foder sedan augusti. Jag gjorde ett spontanbesök för att hälsa på henne och möter en välskött häst vad...
5 6 7
Svar
128
· Visningar
14 916
Senast: warg
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under...
2
Svar
26
· Visningar
7 543
Senast: Calmiche
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Kattbilder #10
  • Uppdateringstråd 30