Bild på dig och din/dina hund/hundar!

Sv: Bild på dig och din/dina hund/hundar!

Men de behöver inte mycket! Jag är LAT, och Selma är ovanligt intensiv för att vara staff.. och vi gör knappt nånting. :p

Jag brukar alltid säga att jag är så glad att jag inte valde en mer krävande ras (som några av de jag var intresserad av från början) eftersom jag upptäckt att jag själv inte är så aktiv. :D

Definera lat? ;)

För jag har fått uppfattningen att staffar kräver en hel del aktivering.

Hmm.. idag har vi bara gått kortispromenader, haft dragkamp några minuter och lydnadstränat ca 20 sek. :) Det är nog en ganska genomsnittlig dag.

Igår bestod aktiveringen av två timmars besök av valp, sedan sov Selma hela dagen.

Förra torsdagen var vi på spårkurs, efter det var hon trött i typ två dagar...

Förutom det har vi inte gjort något speciellt..

Finns säkert folk som tycker annorlunda men min uppfattning (och de flesta andra staffägare trodde jag) är ungefär som din om heelern, dvs att man KAN göra mycket med dem men man måste inte. :)

Eftersom Selma opererats två gånger de senaste 5 månaderna har hon varit tvungen att vara väldigt stilla och då har det märkts tydligt att hon inte behövt så mycket aktivering. Fast de vänjer sig ju också vid den nivån man ligger på.

Men men, det är ju inte mycket alls. Men men, då kanske det blir en staff i allafall :love: Då är det ju bara hundaggresivitet som är ett minus men människokärleken väger nog upp det ;)

Jag fick uppfattningen om att man var en hemsk människa som fick skylla sig själv om man inte gick minst en promenad på 2 timmar om dagen plus aktiv aktivering i minst en timme :crazy:

Nu lär det ändå inte bli hund på ett tag, men staff sköt just i höjden :D

Att de kan vara hundaggressiva behöver inte heller vara ett problem, om det nu inte är så att man vill att hunden ska hälsa på massa okända hundar hela tiden (men det tror jag kan få vilken hund som helst att bli aggressiv).. Jag tycker det räcker med några hundkompisar och då vet man ju att den funkar med dem. Och kommer det fram lösspringande hundar ska min hund veta att JAG tar hand om det, inte hon.

Alla staffar jag känner har hundkompisar, vet ingen som inte funkar med NÅGON annan hund.. Har bara sett könsbunden aggressivitet, mest hos hanar.
Jag har varit på några staffepromenader och utställningar (där det varit 200 staffar som mest) och även de som "inte gillar" andra hundar klarar ju ändå av att vara i närheten av dem.

Selma gillar inte andra tikar så mycket men det är inget problem. Det enda som har hänt är att hon inte vill leka med sina två tikkompisar, det är inte så att hon vill slåss med dem. :p

Försöker inte aaalls övertala dig med mitt långa inlägg.. :D

Edit: Lät kanske lite väl snällt.. :D Ett exempel: Selmas mamma som är 8 år funkar bra med alla andra hundar, men det finns EN tik, tror det är en dotter t.o.m. som hon bara ser rött av och skulle nog gärna ha ihjäl henne. Så visst händer det att de kan slåss men det hör inte direkt till vardagsmat, som det kan låta som i en del böcker.

Senast ändrad av en moderator:

Försöker lägga lite bilder i kronologisk ordning :)
Jag och syrran köpte varsin hane ur samma kull i Juni 2006 så det blir bilder på båda.
Fler bilder finns på hemsidan!

Jag med Bailey

Bailey7v__040.jpg

Marre tittar på hästar med sin Bamzing

BamzeochMarre.jpg

Hundarna sex månader

B_BSep06_024.jpg

De senaste:

Bailey

Bailey_portr_tt_11_m_n.jpg

Bamzing
Bamze_portr_tt_11_m_nader_redigerad_1.jpg

Bild tagen idag, motvilligare hund får man leta efter.
Alla konster han kan göra med en boll försökte han med för att slippa vara modell.:D
8735075.jpg

Har inte sett någon Engelsk Bullterrier än!
Här kommer min Peppar, 7 år i vår och en härlig
blandning av cementhjärna och hjärta av guld :D

liggandemidsommbulle.gif

poolbulle.gif

Fin kille! :love: Jag vill också ha bulle!

Hmmm ... TJEJ!!!
Ser du väl på de feminina dragen :D

Domare: Mr Dominic Clarke, England Feminine bl br/ white, good head. Would like a little more fill. Correct mouth, well balanced, good bone - angulatede quarters. A little close on the move but a very pleasing, typy bitch.

Sofie

freewebs.com/superbullterrier

Senast ändrad:

Haha oj, tyckte Peppar lät som en kille! Fin liten dam får jag väl säga istället då! :D

Ska kika in på hemsidan :)

*KL*

Eftersom man är ny reggad (gammal medlem som kommit tillbax) så kan man ju passa på att slänga upp bilder :)

Här är min darling.. springer först :)

bild_1_1171736902.jpg

Sötnos <3
resize_of_s1032218_1171737049.jpg

där ser man, har alltid trott att hundarna på din avatar har vart cairns, men ack så man kan bedra sig :) Fina i vilket fall som helst!

Tack! Och westien är ju iaf nästan en cairn;) Taxen är dock och förblir en tax:angel: Kan tillägga att nån gång i framtiden blir det iaf cairn eller westie igen. Troligtvis cairn, samma lynne o utseende(min är iaf sällan vit:D ) som westie men inte lika mkt hudproblem.

ja, westien kan jag acceptera mig själv för att jag misstog mig på, men den stackars taxen..! Och det var den jag trodde var en cairn allra mest dessutom :p

btw;
Du kan få min rakade råtta när jag flyttar till skåne ;)

ja, westien kan jag acceptera mig själv för att jag misstog mig på, men den stackars taxen..! Och det var den jag trodde var en cairn allra mest dessutom :p

btw;
Du kan få min rakade råtta när jag flyttar till skåne ;)

Han hälsar att han blev mycket förolämpad :angel:
Rakad råtta= tax?

hälsa honom att jag skäms som en gris :D

nej, den rakade råttan är min 6 åriga cairn tik som hatar att bli rykt och därav rakas hon. ska ej ställas ut heller så det känns snällast mot henne!

Liknande trådar

Övr. Hund Hej, Vill kanske mest skriva av mig eller få lite tips kanske! Min kille är snart 1 år. Jag tycker vi har god kommunikation för det...
Svar
9
· Visningar
939
Senast: inverterad
·
Övr. Hund Kort fråga. Går det bra att cykla med en liten hund (tänk 5kg eller nåt) som springer bredvid? Eller är det helt enkelt för farligt? :o...
Svar
16
· Visningar
776
Senast: Fetaost
·
Övr. Hund Jag är ganska ny på det här med aktiveringsleksaker, men funderar på att införskaffa några stycken lite "bättre". Hur vet jag vilka som...
Svar
9
· Visningar
735
Senast: MML
·
Övr. Hund Vad har ni på er under vintern för att hålla er varma? Kanske främst jaktmänniskorna här på hund, ni brukar ha så snygga kläder...
2
Svar
39
· Visningar
2 339
Senast: Tonto
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar