Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Skulle det vara något i relation till serviceutförandet finns det ju absolut ingen chans att ta det på tjänstegarantin om man lämnar bilen på annat ställe.Varför?
För att uppdatera då.. Det var vevaxeln som var sliten, och generatorremmen var "väl använd" så den byts den med. Ljudet kom pga vevaxeln.
Bromsljud tycker jag låter annorlunda, de brukar inte vara så högfrekventa.![]()
Och de hade inte lagt märke till det när servicen gjordes? De sa inget om det?
Nej, den har varit inne där två gånger tidigare och det har inte upptäckts.
De tog inget betalt för undersökningen. Kan jag be om reducerat pris ändå?
Jag kommenterade lite på just det där men det kändes som att de var konflikträdda, typ.
2300 ungefär..Vad kommer det att kosta att åtgärda?
2300 ungefär..
Då hade jag inte tjafsat, det är ingen kostnad i sammanhanget.
Tur du åkte dit, nu bjussade de ju iaf på felsökningen och de får skämmas lite.Nej jag känner också det. Jag påpekar det dock gärna!![]()
Fast det är ju inget konstigt. En service kan ju vara ett oljebyte och är aldrig en total genomgång av bilen. En service är ju i stort sett bara att de går genom ett antal faställda punkter för just den bilen vid ett visst antal mil/tid.Och de hade inte lagt märke till det när servicen gjordes? De sa inget om det?
Jag hade tagit den lilla, lilla risken.Skulle det vara något i relation till serviceutförandet finns det ju absolut ingen chans att ta det på tjänstegarantin om man lämnar bilen på annat ställe.
Min verkstad brukar kolla och informera mig om vad som kan bli framtida problem när de ändå har bilen inne. Får jag något trassel slår jag en signal och kan oftast komma in direkt så provkör en mekaniker bilen och sen bokar vi en tid för reparation om det är aktuellt.Fast det är ju inget konstigt. En service kan ju vara ett oljebyte och är aldrig en total genomgång av bilen. En service är ju i stort sett bara att de går genom ett antal faställda punkter för just den bilen vid ett visst antal mil/tid.
Tur du åkte dit, nu bjussade de ju iaf på felsökningen och de får skämmas lite.Jag misstänker att de dragit av på arbetskostnaden med för det låter billigt med 2300.
![]()
Fast det är ju inget konstigt. En service kan ju vara ett oljebyte och är aldrig en total genomgång av bilen. En service är ju i stort sett bara att de går genom ett antal faställda punkter för just den bilen vid ett visst antal mil/tid.
Ja, men det är skillnad på "en snabbkoll" och på att gå genom en hel bil. Bilar består av otroligt många delar.De gånger jag lämnat in både egen bil och jobbil har de sagt till om de hittar något och de tar alltid en snabbkoll på saker som kan bli kritiska.
Nu har bilen varit inne på för-service och service, uttalat just för att hitta sånt här, så jag tycker nog de borde märkt det.Fast det är ju inget konstigt. En service kan ju vara ett oljebyte och är aldrig en total genomgång av bilen. En service är ju i stort sett bara att de går genom ett antal faställda punkter för just den bilen vid ett visst antal mil/tid.
Jag skulle vara väldigt besviken på min verkstad om de inte hade koll på remmarna i bilen.Ja, men det är skillnad på "en snabbkoll" och på att gå genom en hel bil. Bilar består av otroligt många delar.
Som sagt, en bil består av offentligt många delar, tycker inte det är konstig alls. Vad är en för-service? Aldrig hört uttrycket.Nu har bilen varit inne på för-service och service, uttalat just för att hitta sånt här, så jag tycker nog de borde märkt det.