Bicycle/Moment of Magic

V

Vera

Har egentligen två frågor...
Finns det någon här som har en avkomma efter Bicycle och om någon har nån bild på han i så fall? Sen så är jag lite nyfiken på Moment of Magic? Nån som vet nåt?

Sv: Bicycle/Moment of Magic

Moment of Magic var pappa till två av mina favorithästar, de enda efter MoM jag kommit i nära kontakt med. Han anses väl inte vara speciellt bra som avelshingst men de två, vilka roliga hästar att arbeta med! Båda hade sådär underbart stort självförtroende och var alltid pigga och glada men samtidigt lugna.

Den ena hade exeptionellt bra löphuvud, tyvärr dålig hållbarhet men de går ju allt för ofta hand i hand. Den andra kom aldrig till start, fick en kotbensfraktur som treåring och blev aldrig ohalt efter det.

Tack för svaret! Min häst har MoM som farfar och hon blev det ingen stjärna av för benen höll inte men hon är en kanonfin ridhäst och har ett underbart psyke. Gör nästan alltid sitt bästa:banana: plus att hon är supercool och stressar nästan aldrig upp sej... Vet du nåt om hur stor han var? Min är liiten, precis över ponnymått.

Bicycle har jag haft hand om en avkomma till.. hon var allmänt dum i huvudet och gick under smeknamnet Vilda Matilda :devil: men det är den enda så jag vet inte om det kommer från hingsten eller mamman :smirk:

Liknande trådar

Hundhälsa Det verkar ju numera generellt finnas en övertro på att blandraser är friskare än renras hos gemen man och nu pekar en studie på att så...
5 6 7
Svar
124
· Visningar
8 695
Senast: YlvaG
·
Fordon Igår bokade jag uppkörning för b96, efter att ha kört hästsläp ett par ggr i veckan sen jag tog körkort för nästan 15 år sedan kändes...
2 3
Svar
55
· Visningar
3 422
Det här. Jag hade en kollega inom autismspektrat en gång. Han fungerade i de allra flesta fall som "alla andra" så det var inget man...
9 10 11
Svar
211
· Visningar
5 116
Senast: Grazing
·
Trav Hej alla travkunniga! Jag har i många år sagt att jag vill prova köra en travhäst men det blir liksom inte av, för jag känner mig osäker...
Svar
10
· Visningar
985
Senast: Cattis_E
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka