BF om 7 veckor...tävla eller inte?

CosmicQueen

Trådstartare
Åh, jag har sådan beslutsångest nu...inser ju att bara jag kan bestämma hur jag ska göra, bara jag som känner mig egen kropp och kan sätta mina begränsningar. Men känner ändå att jag behöver råd hur ni hade gjort?

Fick idag reda på att dom ska ha en liten distans/tipsrundatävling till häst i grannstallet & dom undrade om jag inte ville vara med. Klart jag vill... :p Men som sagt, jag har BF om 7 veckor och har inte alls ridit mkt på slutet då jag mest kört mina hästar nu. Har väl ridit 1-2 ggr/vecka max och då kanske 30-40 minuters turer. Rundan imorgon är ca 2 mil och jag kommer att få räkna med runt 3 timmar i sadeln.

Jag känner inget som helst obehag då jag rider, absolut inte, däremot har jag sista månaden fått grym träningsvärk efteråt. Dagen efter har jag knappt tagit mig upp ur sängen, stel som en 80 årig tant typ, det har dock släppt tills dagen därpå.

Jag vill ju såååå gärna vara med, men mitt sunda förnuft säger att jag kanske borde låta bli och inse mina begränsningar? :confused: Som min mamma skulle säga, man kan ju inte vara med på allt... :grin:

Som sagt, bara jag kan ju avgöra hur jag ska göra... men hur tror ni att ni hade gjort om ni varit i samma situation?

Sv: BF om 7 veckor...tävla eller inte?

Det låter ju inte som den ALLRA mest krävande ridningen, förutom att du ska rida ganska länge.

Om du känner dig trygg med hästen (ur avramlingssynpunkt) och kanske kan få vara lite ledig och vila i hemmet dagen efter när du har träningsvärk, så ska det väl gå bra.

Sen kanske du får en bebis med kolik och kommer inte att ha lust eller ork till någonting på månader - bäst att passa på!

Jag hade inte ridit.
Tre timmar är lång tid och jag antar att det inte bara är skritt då?

Det kommer gå fler tåg :)

Hade nog avstååt iom att det verkar vara en relativt lång runda som ska ridas.

Men om du tidigare kört,och det funkat..kolla om duinte kan få köra runt?
Borde inte spela roll iksom.

Nej, det är inte på tid, så man kan ju skritta runt. Men då kommer det att ta över 3 timmar, så om jag ska vara med så kommer jag nog att rida på lite så att det tar så kort tid som möjligt. Känns som att ju längre tid i sadeln destå mer träningsvärk. ;):angel:

Hästen är bara 4 år, men jag litar på honom & har ridit honom under hela graviditeten, så det är inget jag oroar mig över iaf. :)

Vila på måndag kan nog bli svårt, sambon jobbar hela dagen då och vi har en aktiv 10 månaders kille här hemma. ;)

Ja jag hade jättegärna kört, då hade jag inte tvekat en sekund. Sitta där i rockarden och softa. :p

Men tyvärr, slingan går på mkt stigar och där är det inte möjligt att köra.:(

Finns inget som är omöjligt. Möjlgtvis lite svårare..;)

Har du en vanlig rockard så går det faktiskt köra även på stigar. KOmmer bara vagnen mellan träden så är det inget problem.

Jag har tävlat i 8e månaden, gångartsridning, alltså även galopp i full fart.
Var inga problem för min kropp men alla är olika, vissa måste sluta rida tidigt för att det känns obehagligt.
Om detta är under 3 timmar men inte fullt så intensiv ridning ser jag inte varför det inte skulle vara problem att vara med, risker med ridning finns alltid men det vet du ju redan om.

Det var just det dom inte kunde garantera att det går & komma genom alla träd med rockarden. :angel:

Hade jag fått veta detta lite tidigare så hade jag kunnat rida/köra slingan innan & kollat, men nu hinns ju inte det.

Det var ju synd.

Men ang ridningen får du nog känna efter själv. Jag har haft sådana hiskeliga foglossningar så jag hade inte klarat att rida så långt nära BF

Vila på måndag kan nog bli svårt, sambon jobbar hela dagen då och vi har en aktiv 10 månaders kille här hemma. ;)

Men om du har ridit hela graviditeten, så är väl det enda problemet just träningsvärk/trötthet dagen därpå?

Och ibland gör vi ju saker som vi tycker är roliga, trots att det blir en seg dag nästa dag - dricka sig full tex brukar ju få den konsekvensen. Och ibland vill man inte dricka just för att man inte vill bli bakfull.

Står du ut med en jobbig dag med träningsvärk med din tiomånadersbebis? I så fall: rid!

Känner du att det är risk att du slår barnet av pur trötthet? I så fall: rid inte!! ;)

Liknande trådar

Hästvård *Lång tråd* Vad är rimliga symptom på 1400 epg på en 7 månaders gammal unghäst? Väntar på svar på odling för att se om det är lilla...
Svar
9
· Visningar
1 109
Senast: Habina
·
Övr. Katt Vi funderar lite löst på om vi vill skaffa katt igen. Vi har haft två huskatter från katthem innan. Gjorde en del misstag som...
2
Svar
36
· Visningar
3 413
Senast: Sel
·
Hästmänniskan Hej! Behöver få skriva av mig lite och kanske få någon idé på hur jag ska resonera då jag känner mig så ensam med tankarna. Lite...
2
Svar
27
· Visningar
8 508
Senast: tuaphua
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
24 628

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka